Kyseessä on siis Audi A8 (-00) 3,7 bensa, jonka moottorin lämmöt nousee. Noin 1/2 tunnin ajon jälkeen lämpö nousee 100 - 105 kieppeille. Suurilla kierroksilla ajettaessa lämmöt hieman putoaa. Puhdistin jäähdyttimen ja nestemäärä on ohjearvossa, joten missä lienee vika..? Termostaatti, ilmanputsari, vesipumppu vai kannentiiviste... ehdotuksia vian syyksi ??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A8: Moottorin lämpö nousee..
Collapse
X
-
Vika alkoi tuossa loppukesällä. Tänään taas tutkittiin asiaa ja kiinnitin huomiota siihen että jäähdyttimen vasen puoli (kun katotaan pellin alle keulasta) on selvästi kuuma ja oikea puoli viileä. Molemmat "flektit" pyörivät, mutta isompi (siis vasen) selvästi hitaammin ja imee ilmaa vähemmän jäähdyttimen läpi. Korkeilla kierroksilla ajettaessa lämmöt tippuu jonkinverran. Voisko tosiaan olla jotain vikaa hihnassa tai "flektin" viskokytkimessä ??
Comment
-
Näissä 40V kaseissa (4.2 ja 3.7) on kyllä tehty tuo termarin todella kivaksi verrattuna 32V kasilohkoihin. Eli termarin vaihtoon pitää purkaa jakopää, koska termarinkotelon kaula menee pelkääjänpuolen lohkon yli jakoremmin alta. Tila näyttää niin ahtaalta, että tuskin saa koteloa ujutettua pois paikoiltaan irroittamatta remmiä...Mistä muuten termari löytyy tuosta moottorista, jos vaihtais sen kuitenkin varmuuden vuoksi..?
Comment
-
Niin se kannattaa, kun tuo termarin vaihto tosiaan on todella työläs homma.Alkuperäinen kirjoittaja Teppo Kalske Näytä viestiSamalla siis helppo vaihtaa myös remmi...
Itsellä on tehty nyt myös jakopään remppa +termari ja kustannukset alkuperäis- osilla (ei merkkiliikkeessä) yli 2000€.
Että kannatta varata tukku euroja taskuun, kun lähtee huoltamolle. :D
Comment

Comment