Se voi myös olla oireeton ajossa. Caddyssä se kolkutti sammuttaessa, mutta ei mitään ongelmaa ajaessa. Lopulta jousi murtautui ulos kuoresta ja alkoi syödä kytkinkoppaa. Sillonkaan ei ajossa muuta ollut kuin kirskuva ääni.
Sharanissa ihmettelin outoja tärinöitä ja epäilin massapyörää. Syy oli lopulta kierot jarrulevyt ja aurauksien takia epätasasesti kuluneet renkaat.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0tdi/Kaksoismassavauhtipyörän nakutus
Collapse
X
-
Eipä se vauhtipyörä jarruttaessa ravista. Todennäköisesti kiero jarrulevy tai väsynyt pusla, ensimmäinen helppo tarkistaa pyörittämällä rengasta käsin. Vauhtipyörän viallisuus ilmenee tärinänä kiihdytyksessä kun jouset pohjaa, tai kilkattavana äänenä tyhjäkäynnillä.
Leave a comment:
-
Oireet ovat seuraavat:kun vauhdista jarruttaa ihan kevyesti tai kovaa mitään ryskytystä ei etupäästä kuulu/tunnu mutta normijarrutuksella tuntuu kuin etupäästä olisi jotain irti tai jarrulevy tosi kiero tai joku nivel väljä.Autokorjaamo kävi läpi nivelet ym ja tuli siihen johtopäätökseen että kaksoismassa vauhtipyörä on viallinen ja tarvitsee uusia.Nyt kysymys asiantuntijoille:jos auto etenee esim. 100km tunnissa ja painan kytkimen pohjaan,auton annetaan rullata vaikka 200m ja sitten painetaan jarrua kuinka ihmeessä kaksoismassa vauhtipyörä voi tuottaa ryskytystä auton etupäähän???Kytkintä painettaessa autosta kyllä kuuluu ajoittain jotain pientä ääntä mutta muuten se käy ja toimii normaalisti. Auto on Audi A6 4G 2.0TDI manuaali.
Leave a comment:
-
Darksideltä hinta lienee 700€ nurkilla, omana työnä itse tein sen kaksi iltaa. Kytkimen työsylinteri samalla vaihtoon, älä hukkaa kytkinnesteputken pieniä tiivisteitä, niitä voi ostaa valmiiksi Vw:ltä. Vaihda laatikon öljyt samalla, saat laatikon tyhjäksi kun on irti.
Leave a comment:
-
Korjausken hinta-arvio riippuu tekeekö itse vai joku muu. Hinnan saa korjaamolta kysymällä.,
Leave a comment:
-
Audi A6 -10 vauhtipyörän vaihto
Hei toverit,
Tuli tollanen pieni probleema otsikon mukaisessa Diudissa ja mekaanikon arvion mukaan vika vauhtipyörässä, osaako kukaan samaa onglemaa kokenutta sanoa korjauksen hinta-arviota, mistä ja millainen osa pitäisi hommata vaihtoa varten.
Mahdollista sijaintia Kanta-hämeessä missä vaihtaa osa. Nakuttaa ikävästi eikä pitkälle kehtaa lähteä korjauttamaan.
Kiitos jo etukäteen ja voi vaihtaa kuuluvalle forumille jos julkaisin väärään paikkaan.
Leave a comment:
-
Kytkimen ja kaksoismassa-vp:n lisäksi varmaan järkevintä vaihtaa kytkimen työsylinteri samalla.
Kannattaa laittaa kyselyä Darkside Developmentsille, voi säästää saturaisia kytkin+2massapaketissa.
https://www.darksidedevelopments.co....lutch-kit.html
Leave a comment:
-
Audi A4 2.0 TDI kaksoismassa+kytkin
Moi,
Olen uusi käyttäjä täällä ja kyselisin autoni kytekin+vauhtipyöräremontista.
Se on tosiaan nyt edessä. Kaksoismassa kolkattaa ja kytkin ravistaa kylmänä.
Onko kokemuksia kumpi kannattaa laittaa LUK vai SACH?
Mitä eroa noissa on?
Mitä muuta kannattaa samalla uusia kun käyttää auki tuon?
Kiitosket!
Leave a comment:
-
Juuri äskettäin tuli vaihdettua samalla koneella olevaan Octavia RS:ään kaksoismassa mutta siinä oli DSG ja sinulla ei taida olla, tai et ainakaan maininnut? Dark Side Developmentsin sivuilta kannattaa ainakin katsoa ja lähettää heille tiedustelu auton tietojen kanssa, niin saat valmiin paketin kilpailukykyiseen hintaan.
Leave a comment:
-
2010 vuosimallin Yetistä (CEGA moottori) alkaa olla kaksoismassa loppu, ei kestä näköjään tuo isompikaan (240 mm) kuin 160 tkm. Tarkoitus olis siis vaihtaa kaikki, eli asetelma, levy, vauhtipöyrä ja laakeri/sylinteri. Menee vaan ihan mahdottomaksi löytää oikeanlaista settiä.
Vaihtuu juurikin 2010 alussa jotenkin erilaiseksi. En tajua edes onko vain Sasch ja Luk versioita, vai vieläkö noissakin on kaksi mallia molemmissa.
Osaisko joku vähän auttaa / selventää, ennenkuin verisuoni katkeaa?
Leave a comment:
-
Olen yrittänyt kerätä tuntemuksia nyt tästä vaivasta, ja kyllä se keskittyy tuohon tökkivään liikkeellelähtöön. Tyhjäkäynnillä ei tärryytä eikä ehkä muutenkaan löydy netistä kuvattavia oireita. Lähinnä tuo ärsyttävä nykiminen ykkösellä liikkeelle lähdettäessä.
Tuota tdie:n kytkimen vaihdon helppoutta täytyy selvittää. Jos nyt muutamalla satkulla selviää niin aina voi kokeilla.
Leave a comment:
-
Mulla on mielikuva että A6 4F:n kytkimen pieni nypytys liikkellelähdössä kylmällä ja kostealla kelillä on sanottu olevan ennemmin "tyyppivika" tai ominaisuus... Mutta jos sitä nyt on jatkuvasti niin hyvinkin voi olla kytkin kulahtanut.
Siitä kaksoismassasta en osaa sanoa, luulisin että se täryyttää sitten ihan kytkin vapautettunakin, jos on huonossa kunnossa? Kytkinpaketin vaihto on korjaamolla sen verran nopea homma ainakin C6/4F V6:een että itse kyllä vaihdattaisin sen pelkän kytkimen alkuun ja katsoisin että riittääkö...
Leave a comment:
-
Vaikuttaako oireet tutulta:
Eli rytkyttää liikkeelle lähdettäessä. Aiemmin teki viileillä keleillä, nyt lähes jatkuvasti. Etenkin ruuhkissa ajettaessa jne. saa olla varovainen. Tuo rytkytys on viimeisen kuukauden aikana lisääntynyt suht merkittävästi.
Kaksoismassaa ja kytkintä tilaukseen? Setit näyttäisi olevan Viro-Saksa akselilta jotain ~650e.
Malli siis vm09 2.0 TDie 136 heppanen C6-korissa. Kilsoja 199tkm
Ajoneuvon hankinnasta on alle 6kk ja ajettu n 5tkm tänä aikana. Kannattaako liikkeen kanssa vääntää asiasta? Oireitahan ei tuolloin ollut. Köyhälle tuo kustannus on suuri, mutta sitä se on tietysti liikkeellekin.
Leave a comment:
-
Emännälle kun lainaa autoa niin tässä seuraus... Motarin päässä survonut pienempää kun kaista ollut loppumassa (ns. "Audi ohitus"?), siitä sitten tuplamassa vauhtipyörä tuhannen päreiksi (oire = kytkin jäi pohjaan jolloin oli kolarikin lähellä...)
Eli korjaamolla todettiin vauhtipyörän hajonneen tuhannen kappaleiksi, ja olihan se kytkinkin selvänä. Toki se oli jo kulunutkin kun tod.näk. alkuperäisellä kytkimellä kilsoja takana liki 260tkm.
Koneen tyyppi BPP (4F 2006, 2.7TDi) ei sitten Suomen tukkureilta löytynyt kuin 1 kpl noita tuplamassavauhtipyöriä (SACHS) ja sen jälleenmyyntihinta korjaamon kautta 980€ (auts!)
Totesin että Saksan eBay on nyt liian hidas kun autolla olisi kiva ajaakin, eikä seisottaa korjaamolla (ei tullut sijaisauto edes mieleen, höh!), mutta katsoin hinnat Virosta useamman kerran käyttämältäni Alvadi.ee verkkokaupasta. Siellä olisi saanut samanlaisen paitsi että LUK hintaan 540€ - eikä se rahtikaan ollut kuin vähän yli kympin... Kytkinpaketti oli 300€ nurkilla kuten Suomessa korjaamollakin.
Alvadi vielä erikseen tarkisti osien sopivuuden, soitti seuraavana päivänä perään, ja laski listahinnoista vielä noin 40€ alennuksen - hyvää palvelua(!)
Tässä nyt tuli sitten sellainen tilanne että vaihtoehdot olivat:
1.) Autoon SACHSin kallis setti -> asennus heti (auto oli jo nosturilla) -> ajoon samana päivänä ja työlle korjaamon takuu (koska niiden osat)
2.) Tilaus (LUK) Alvadista, toimitusaika 3-4pv -> koska vkl välissä niin auto ajoon 5-6 pv myöhemmin ja korjaamo ei antaisi paketille mitään takuuta.
Juuri kyseisellä viikolla oli tarpeita omalle autolle (mm. kärryn vetoa) niin meni tällä kertaa sitten kotimaisen tukkurin katteisiin ja "takuuseen" noin +500€ loppusumman ollessa noin 1500€
Mielenkiintoinen havainto muuten tästä kytkinrempasta (en itse tiennyt) --> ainakaan tässä BPP moottorin tapauksessa ei tarvi vetareita irrottaa, se murikka pääsee tippumaan alas ihan ilmankin. Tuo säästää paljon työajassa (ollen vain noin 1/2 työpäivää). On se saksalainen taas jotain ajatellut... joku Alfa olisi pitänyt laittaa tuhannen atomeiksi:)
Ai niin, kovalla neuvottelulla siihen vauhtipyörään sain -10% alennukseen (jäi noin 880€) ja samoin kytkinpakettiin (taisi jäädä karvan verran alle 300€), lisäksi taisi tulla uusi pulttisetti ja tiiviste. Työt siis hyvinkin kohtuulliset 300€.
Leave a comment:
-
Äiteen autossa vauhtipyörä hakannut jo viimeiset 120tkm, mutta ei ole ääni muuttunut miksikään. Kolisi siis jo ostettaessa (silloin vajaa 120tkm ajettu) jolloin kielsin jättämästä turhaan käymään tyhjäkäyntiä, tiedä sitten onkohan ollut vaikutusta. Autona myös 3C Passatti 1.9 BXE koneella ja 5v manuaalilla.
Leave a comment:
-
Onko kokemuksia, että miten kauan kylmän moottorin vauhtipyöräkolinaa tyhjäkäynnillä voi kuunnella, kunnes se hajoaa lopullisesti? :) Passat 3C 2.0 TDI PD. Ajossa ei huomaa mitään ja pelaa hienosti. Ei kiinnostaisi tuohon halpisvehkeeseen laittaa rahaa kiinni.
Leave a comment:
-
Mistä tietää mikä kytkin sisässä? Merkkiliike selitti että täytyy ensin ottaa aski pois, että näkee kumpiko luk vai sassi paikalla ennen ku voi tehä muka mitään.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Janne1977 Näytä viestiTuleeko nopeesti kun tilaa, kokemuksia?
Leave a comment:
-
Guest repliedMerkkiä ei tiedä kuin ottamalla laatikko pois.
Leave a comment:
-
Mistä tietää mikä kytkin sisässä? Merkkiliike selitti että täytyy ensin ottaa aski pois, että näkee kumpiko luk vai sassi paikalla ennen ku voi tehä muka mitään. Tuntus että kumpikin käy jos samaa pakettia kerta laitellaan autoon.
Darksidellä halpaa kyllä näyttäs olevan. Marmorilla 2600e arvio B8 manuaaliin.
Tuleeko nopeesti kun tilaa, kokemuksia?
Leave a comment:
-
Darkiside developmentsilta kesällä ostin Sachsin setin B8 2,0TDi:hin.
Toimitettuna viikossa himaan hinta oli 660e. Sisälsi kaikki tarvikkeet ml. vauhtipyörä.
Leave a comment:
-
Itselle tulossa tuolta lukin vauhtipyörä. Laakkosella 800€ ja tuolta 450€ kotiin tuotuna. Lähti vielä samantien tulemaan suomeen.
Leave a comment:
-
Kyselin omaan audiin kaksoismassaa englannista ja sain kohtuu tarjouksen tänään, ett jos joku muukin tarvitsee kannattaa kysellä...
http://www.darksidedevelopments.co.uk/
On keskittyny diesel vehkeisiin, mutta samanlailla saa bensaakin kun kyselee sähköpostiin. Ja useimmissa bensa vehkeissä sama vauhtis kuin diesseleissä.
Tämmöinen tarjous omaan 2.0 tfsi sain. Moottori koodi AXX
VAUHTIPYÖRÄN
06F 105 266 K /
415 0330 10 £ 235
Kytkinpaketti
06F 141 015 CX / 624 3279 09 £ 115
Työsylinteri
0A5 141 671 F £ 40 [RIGHT][RIGHT]
[/RIGHT]
[/RIGHT]
Käsittääkseni Luk:in tekemä ja tuoltahan saa myös kiinteää vauhtista.
Joten ei kannata marmorilta ostella..
Leave a comment:
-
http://stores.ebay.co.uk/AZCARPARTSUK-WAKEFIELD
Tuolla on ainakin A4 B8:een koko setti 535£. Sieltä meinasin itse hankkia.
Leave a comment:
-
Ihan vaan ebay.co.uk:hon hakusanat A6 2.0TDI dual mass tuotti jo aika hyvin tulosta. n.300 puntaa halvin vauhtipyörä, kytkimen kanssa noin 500 puntaa (rahteineen). Kannattaa varmaan katsoa myös saksan Ebaystä. Itse harrastan vain noita europpalaisia kun ei tarvitse miettiä noita tulleja ja veroja.
Leave a comment:
-
Näin käsitin itsekin, tähän astisista tarjouksista halvin ollut 535e sis. pulttisarjan ja kotiin tuotuna. Onkohan joku löytänyt halvemmalla? En ole vielä maailmalta etsiskellyt mutta kuulemma esim ebaysta voisi löytyä. Tietääkö joku varaosanroa tms jolla voisi etsiä?
Leave a comment:
-
Taitaa olla se suurin, eli LUK valmistamia. Eikä nuo huonojakaan ole vaikka muu olisikin.
Leave a comment:
-
Kaksoismassavauhtipyörä
Mistä halvimmalla kaksoismassa vauhtipyörä A6 2.0 tdi -06? Minkä valmistajan vauhtipyörä näistä tehtaan jäljiltä löytyy ja saako sitä muualta kuin marmorilta? Vaihto näyttäisi olevan edessä kun kilometrejä kertynyt 230tkm.Laite on manuaali ja täytyy varmaan kytkin uusia samalla vaivalla.
Leave a comment:
-
DSG:ssä onkin sitten kaksi kytkintä ja kuluminen toisenlaista kuin manuaalin kanssa. Aiemmin kirjoittamani ei siis päde suoraan, ainakaan hinna osalta.
Leave a comment:
Leave a comment: