Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0tdi/Kaksoismassavauhtipyörän nakutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • habitti
    vastasi
    Kiitos kaikille vinkeistä ! Juu siis DSG vaihteisto kyseessä. Autolla ajettu 194 000 km

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Jos kilometreja jo reilummin takana ja yhtä reilusti aikomus ottaa niitä vielä vastaan, kyllähän se kytkin kannattaa samalla vaihtaa. Toki jos kitkapinnat eivät ole juuri kuluneet, niin sitten ei.

    Tuo siksi, että työtähän sen vaihto ei sen enempään tuo. Ainoastaan kytkimen hinnan, joka pyörii varmaan jossain 200e tuntumassa.

    Leave a comment:


  • vsiirtola
    vastasi
    Kytkintä turha vaihtaa jos ei muita oireita. Vauhtis ja silmälaakeri vaan vaihtoon.

    Leave a comment:


  • Hekxalite
    vastasi
    Samaa mietin itsekkin. Mahtaakohan nyt olla kyseessä perinteisen automaatin sijaan kyseessä DSG-vaihteisto eli tuplakytkinvaihteisto jos on kaksoismassa vauhtipyörää epäilty? Ja kyllä ainakin itse suosittelisin kytkinpakan vaihtoa koska autolla todennäköisesti jo kilometrejä jonkin verran takana.

    Leave a comment:


  • skuutti
    vastasi
    Siis mainitsit autosi olevan automaatti. Kytkin ja vauhtipyörä rikki?

    Leave a comment:


  • haraa
    vastasi
    Tuolta kannattaa kysyä.. Työkaveri ainakin kehunut työtä ja hintoja.
    http://www.a-laatutarvike.fi/

    Leave a comment:


  • habitti
    vastasi
    Elikkäs Audi A3 TDI 2006 automaatti kyseessä ja nyt sitten turbon vaihdon jälkeen huomattiin, että tyhjäkäynnillä naksuttaa auto aika kovasti. Kuuluu siis jostain konepellin alta.. Kaasua painettaessa loppuu naksutus, mutta vauhdin hiljentyessä taas jatkuu. Audicenterissä ja kyseisellä autokorjaamolla, joka vaihtoi turbon sanoi että todennäköisesti kaksoismassavauhtipyörä menossa rikki.

    Sen arvio onkin sitten 1600 euroa töineen ja ilmeisesti kytkin mukaanlukien... Tänään juuri 2200€ maksettu turbon vaihdosta, joten sylettää vähän taas maksaa melkeen samanverran.

    Onko kellään tietoa saako mistään halvemmalla? Kun ilmeiseti kytkinkin kannattaa vaihtaa samalla ja onkohan varmasti nyt tuossa vika?

    Ja olisiko homma parasta tehdä heti vai voiko autolla vielä ajella huoletta :D

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
    Korjaantui siis vauhtipyörän vaihdolla? Itsellä Golf pitää lämpimällä ilmalla riittävän ajon jälkeen ilmeisesti saman tyylistä metallista kahnausta/kilinää. Ikään kuin jokin metalli raapisi kiinni pyörivään osaan vain tietyllä kohtaa kierrosta. Välillä lakkaa, kun kytkimen nostaa ylös ja ilmenee kun painaa pohjaan. Välillä kytkimen asento ei juuri tunnu vaikuttavan mitään vaan kahnaa/naputtaa koko ajan. Ainoastaa hieman sävy muuttuu kytkintä poljettaessa.

    En ole nimittäin vielä keksinyt mikä siinä on vikana. Painelaakeri/sylinteriasetelman olen vaihtanut uuteen, kun vanha aikoinaan jumitteli. Ääni ilmestyi oikeastaan vasta sen jälkeen ensimmäisillä kesähelteillä. Ei ääntele viileillä keleillä lainkaan, vaikka kuinka rääkkäisi moottoria kuumaksi. Ainoastaan kun ulkolämpötila on noin 20 ja yli. Mitä kuumempi keli, sen varmemmin alkaa kahnaus/naputus. Lakkaa, kun antaa auton seistä jäähtymässä hetken, mutta palaa sitten taas pienen ajon jälkeen.

    Parin päivän seisonnan jälkeen kostealla kelillä ensimmäiset kaksi lähtöä kytkin vähän nypyttää, mutta vain ne pari ekaa luistatusta. Ei kuitenkaan kuivalla tai jos ei ole seissut pidempään.
    Jos en väärin muista, niin tarvikkeena esim.Kahalta saa kiinteää v.pyöräpakettia kytkimen kanssa noihin koneisin. Jos siis lähdet uusintakierrokselle.

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Korjaantui siis vauhtipyörän vaihdolla? Itsellä Golf pitää lämpimällä ilmalla riittävän ajon jälkeen ilmeisesti saman tyylistä metallista kahnausta/kilinää. Ikään kuin jokin metalli raapisi kiinni pyörivään osaan vain tietyllä kohtaa kierrosta. Välillä lakkaa, kun kytkimen nostaa ylös ja ilmenee kun painaa pohjaan. Välillä kytkimen asento ei juuri tunnu vaikuttavan mitään vaan kahnaa/naputtaa koko ajan. Ainoastaa hieman sävy muuttuu kytkintä poljettaessa.

    En ole nimittäin vielä keksinyt mikä siinä on vikana. Painelaakeri/sylinteriasetelman olen vaihtanut uuteen, kun vanha aikoinaan jumitteli. Ääni ilmestyi oikeastaan vasta sen jälkeen ensimmäisillä kesähelteillä. Ei ääntele viileillä keleillä lainkaan, vaikka kuinka rääkkäisi moottoria kuumaksi. Ainoastaan kun ulkolämpötila on noin 20 ja yli. Mitä kuumempi keli, sen varmemmin alkaa kahnaus/naputus. Lakkaa, kun antaa auton seistä jäähtymässä hetken, mutta palaa sitten taas pienen ajon jälkeen.

    Parin päivän seisonnan jälkeen kostealla kelillä ensimmäiset kaksi lähtöä kytkin vähän nypyttää, mutta vain ne pari ekaa luistatusta. Ei kuitenkaan kuivalla tai jos ei ole seissut pidempään.

    Leave a comment:


  • JaQu
    vastasi
    Täällä ollut seuraavanlainen ongelma kytkinpuolella -08 2.0 tdi:ssä: Kytkin pohjassa kuului "metallinen" kahnaus, syyksi epäiltiin painelaakeria. Kun osa oli saatu vaihdettua, niin kappas vaan, eipä ääni hävinnyt, mutta puolet hiljeni. Siispä vikaa etsimään ihan diudin merkkihuoltoon. Tänään illalla viisaampi, mutta epäilty on kuulemma 2-massapyörää. Remontti on nyt kustantanut 2380€ ja 2 kertaa on jouduttu pudottamaan aski lattialle että on saatu osat vaihdettua! Eipä siinä, vanhana autokauppiaana velmuilin laskusta valtaosan maahantuojalle sekä myyjäliikkeelle. Autohan on ostettu 1.2.2012 ja kilsoja tullut 15tkm - nyt ajettu 173tkm. Itselle jää maksettavaa ihan sievoinen summa, mutta tyytyväinen olen, että osallistuivat. Jako: Maahantuoja 800€, myyjäliike 780€ ja minä n. 750€. Valittaminen kannattaa aina.

    Leave a comment:


  • Antruu
    vastasi
    Tähän ketjuun kun tuli aikaisemmin jo tuosta naksahtelusta kirjoiteltua, niin nyt voisi hieman päivittää tilannetta. Auto kävi lohkolämppärin asennuksessa pajalla, ja sieltä tuli ilmoitus asennuksen jälkeen, että kuulostaisi myös ohjaustehostimen pumppu pitävän ääntä. En aivan tarkkaan osaa sanoa, että oliko nyt kyse tästä naksahtelusta, vai jostain aivan uudestä äänestä! Seuraavaksi meneekin ilmeisesti termostaatti vaihtoon, joten voisin kysellä tuosta äänestä sitten lisää silloin.

    Leave a comment:


  • puhvc
    vastasi
    Onko tuossa multitronicissa mimmonen operaatio tuo vauhtipyörä vaihdatuttaa.. meinaan hintapolitikkaa :)

    Leave a comment:


  • Q.Atro
    vastasi
    Onhan siellä osaa.
    Mulla kaikki toimii hyvin, muttä ääni ärsyttää.
    Huollon kaveri tosin meinasi, että ko. ääni vois tulla painelaakeristakin?

    Tuossa vielä DMF:n periaate:
    http://www.youtube.com/watch?v=bFnLMQNKKH8

    Naksutus:
    http://www.youtube.com/watch?v=bFnLMQNKKH8
    http://www.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag&NR=1

    Tuossa ääni jo paljon pahempana:
    http://www.youtube.com/watch?v=WVkhLGQOx2s

    Ja mitä pahimmillaan saa aikaan:
    http://www.youtube.com/watch?v=2tTh2...eature=related

    Leave a comment:


  • Mika
    vastasi
    Kyllä tuolla DMF:n sisällä joku voi ottaa kiinni, onhan siellä noita osia: http://www.zf.com/media/media/img/br..._DMF_SACHS.jpg

    Leave a comment:


  • puhvc
    vastasi
    Itsellä multissa samanlaista naputtelua tyhjäkäynnillä.. Melkoisen ärsyttävän kuuloista.. :/

    Leave a comment:


  • Antruu
    vastasi
    Tänään taas puolen viikon seisomisen jälkeen kuului kylmänä tuo naksahtelu. Vaihdoin talvirenkaat alle ja ajelin huoltoasemalle ja sielläkin vielä kuului tuo naksunta. Hieman kun nosti kierroksia niin ei enää kuulunut tuota. Mikähän ihme siellä ääntä pitää?
    Minulla ainakin kuuluu ihan selvästi muun normaalin diisselin äänen yli tuo naksahtelu ja vielä kun se on epäsäännöllistä niin selvemmin. Ei oikein tiedä että miten tuon kanssa tekisi.
    Pitänee vielä vaivata huoltomiestä jossain vaiheessa.

    Leave a comment:


  • Q.Atro
    vastasi
    Sen verran tuosta äänestä vielä, ettei sitä juuri auton eteen kuule.
    Mutta kun menee sivulle eturenkaan takapuolelle, niin kuuluu selvästi.

    Leave a comment:


  • Antruu
    vastasi
    Lisää tietoa:
    Tänään kävin taas motarilla lämmittämässä mottia ja sitten ajelin huoltomiehelle päin. En saanut naksahtelua kuulumaan tyhjäkäynnillä, mutta huomasin, että mahdollisesti vedätettäessä kuuluu samanlaista naksahtelua.
    Onko kellään mitään hajua mistä tuo ääni voisi kuulua? Tuossa ylempänä olikin jotain arveluja vauhtipyöristä ja painelaakereista. Harmittaa vain, kun ei ole laittaa rahaa mahdollisesti turhaan työhön, eli syyn etsimiseen huoltamolla. Seuraavaksi voisi lukea vikakoodit.

    Leave a comment:


  • Antruu
    vastasi
    Lisätietoa naksahtelusta:
    Aamulla kylmänä ei mitään muuta kuin normaalia työkoneen nakutusta =)
    Työpäivän päätteeksi kävin hieman oikeata nilkkaa suoristamassa ennen huoltomiehelle kuulosteltavaksi vientiä, niin eipä se sitten siinä huoltofirman pihassa kuulunut! Alkaako tuolle kasvaa jo luonnetta kun vanhenemaan rupeaa? Pitää koettaa kuulostella tämä viikko, josko sen saisi jotenkin kuulumaan. Huoltomies ehdotti, että jos saan kuulumaan sen naksumisen, niin kokeilisin että muuttuuko taajuus kaasua lisättäessä. Tätä odotellessa...

    Huoltomies muuten VAG-spesialistina ei osannut kuitenkaan sanoa, että mikä siellä diisselin konetilassa voisi tuollaista ääntä pitää. Bensakoneesta voisi kuulemma vielä jotkut asiat tuohon malliin äännellä.
    Viimeksi muokannut Antruu; 31.8.2009, 21:06. Perustelu: lisäys

    Leave a comment:


  • Q.Atro
    vastasi
    Kerrohan sitten, mitä huoltomies kommentoi..

    Leave a comment:


  • Antruu
    vastasi
    Omassa kulkineessa (B6 1,9TDI Multitronic) huomasin tänään naksahtelua moottoritilasta. Selkeää naksumista kuulee ja epäsäännöllisin aikavälein, kuitenkin koko ajan, eli ei sekuntia pidempää väliä oikeastaan mene naksahdusten välissä. Pitää käyttää huoltomiehellä kuunteluttamassa.

    Leave a comment:


  • jussipo
    vastasi
    Kyllä siellä vauhtipyöräkin on. Mielestäni cvt-vaihteistoissa ei ole mitään turbiiniin viittaavaa.

    Tarvitaan siis lisää tietoa...

    Leave a comment:


  • Metsässä
    vastasi
    Oliskohan niinkin hienosti että tuossa multissa on turbiini...?

    Leave a comment:


  • jussipo
    vastasi
    Ei siis tietoa?

    Leave a comment:


  • jussipo
    vastasi
    Lisäkysymyksenä:

    -Onko manuaali- ja Multitronikin vauhtipyörä saman mallinen?
    -löytyiskö osanumeroa ja hintaa?

    Leave a comment:


  • jussipo
    vastasi
    Voiko kaksoismassa aiheuttaa käynnistettäessä pärähdyksen? Ilmiö tulee esiin kuumalla tai joskus lämpimällä koneella. Samalla vaikuttaa kuin startti jotenkin ei pyörittäisi kunnolla, lähtee kyllä käyntiin mutta hieman empien.

    Tyhjäkäyntinakutusta ei kyllä kuulu, ainakaan vielä.

    Leave a comment:


  • Metsässä
    vastasi
    Ukko kans valitteli, että kytkintä painaessa kuuluu jotain ylimäärästä ääntä (A4 B8). Kävi merkkarilla ja sanoivat, että painelaakeri.
    Tässä onkin kyseessä siitä että ääni poistuu kun painaa kytkintä....

    Pienenä [COLOR="Red"]mutuna[/COLOR] vois heittää että jotta kytkinasetelma nakuttaa siellä. Kun kytkin on pohjassa niin asetelma on "tiukkana" ja taasen vapaana se on "löysä"...

    Leave a comment:


  • otaopa
    vastasi
    Ukko kans valitteli, että kytkintä painaessa kuuluu jotain ylimäärästä ääntä (A4 B8). Kävi merkkarilla ja sanoivat, että painelaakeri.

    Leave a comment:


  • mcpete
    vastasi
    Yhdellä kaverilla on myös 2.0 tdi golffi, jonka konetilasta kuuluu satunnaisesti "sipsutusta". Ääni muuttuu kytkintä painettaessa, joka viittaa vauhtipyörään. vw auto ja Forssi on tapausta tutkinut tuloksetta. vw-autosta veikkasivat äänen tuottajaksi myös ahtimien siipiä, joita itsekkin mietin. Oletuksena, että muuttuvasiipinen ahdin muuttaisi siipikulmia jostain syystä myös kytkintä painettaessa.

    Leave a comment:


  • Q.Atro
    vastasi
    En oo ihan varma, mutta tuommoseen diagnoosiin olen päätynyt (arvailua tosin). Ainakin ääni katoaa, kun kytkimen painaa pohjaan. Ääni on semmonen töksähtelevä epäsäännöllinen naksahtelu.

    Leave a comment:

Working...
X