Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT vaihteisto 'krohisee'

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TT vaihteisto 'krohisee'

    Onko normaalia TT:ssä, että vaihteiston 3. pykälä 'krohisee' kiihdyttäessä? Olen kuullut juttua, että olisi TT:n ominaisuus, mutta eihän krohina tee hyvää vaihteistolle. Mitä asialle pitäisi tehdä?

    -Audi TT, -01, 1.8T(165kW)

  • #2
    Neuvoja en osaa antaa, mutta eipä tuo oma ainakaan koskaan pitänyt mitään ylimääräistä ääntä kolmosella tai muullakaan vaihteella.

    Comment


    • #3
      Luin itsekkin uudestaan hätäsesti kirjotetun postin. Siis 'krohisee' kun vaihdetaan 2->3 ja kierroksia on noin 3,5 tuhatta tai enemmän. Joku mainitsi, että vaihde pitäisi vaihtaa 'tietyllä tavalla'?

      Comment


        #4
        Krohiseeko kun pidät kytkimen pohjassa ja nostat kierrokset sinne 3,5k paikkeille?

        Comment


        • #5
          Ei krohise. Koitin juuri tuossa sellaista, että auto oli parkissa kakkonen sisällä kierrokset about 3,5k< ja vaihto kolmoselle. onnistu hyvin. Ajossa kuitenkin on tuo krohina ongelma.

          Comment


          • #6
            Ongelma ratkesi. Kun kiihdyttelee niin vaihdon pitää olla nopea ja viedä loppuun asti, ei mummoilua ;) Kyseessä siis 6-vaihteinen manuaali, jota en myöskään aikaisemmin huomannut mainita.

            Kiinnostuneille lisää dataa:
            http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3443644

            Comment


              #7
              Eli vika olikin siellä penkin ja ratin välissä :)

              Miten olet sitten aikaisemmin vaihtanut että krohisee?? Oliko ns. normaali vaihtoa vai?

              Comment


              • #8
                Nimenomaan! :D Vaihto on aikaisemmin ollut varovaista ja ensimmäinen reaktio tietenkin, että laatikko skeidana! Mainittakoon myös se, että auto on ollut minulla nyt 6pv :) Mukava peli muuten, suosittelen :)

                Comment


                • #9
                  Hieno juttu, että pulma selvisi! Itselläni oli tosiaan ihan perinteinen viisilovinen aski. Se ei taida pitää vastaavaa meteliä, sillä en tosiaankaan ajanut aina rystyset verillä.

                  Antoisia kilometrejä! On tosiaan asiallinen peli.

                  Comment


                    #10
                    vaihdelaatikon tukikumi saattaa kanssa vaikuttaa asiaan. jossain oli siitä jo juttua.

                    Comment


                    • #11
                      Tuo kakkoselta kolmoselle siirto on tuskanen tapahtuma TT:ssä.
                      Asiaan saa kummasti muutosta kun hommaat:
                      - Shortshifterin
                      - Uretaaniset puslat koneen tukemiseen

                      Comment


                        #12
                        Myös laatikkoöljyjen vaihto voi tehdä hyvää. Marmorilta saa ainakin "liukkaampaa" öljyä jota on takkuaviin laatikoihin vaihdeltu menestyksellä. Hintaa tai vo.numeroa en nyt tähän hätään muista. Toki jonkun muunkin merkkiset laatuöljyt kelvannee yhtä hyvin.
                        Edit: Taisi olla niin että ei muuta enää saakkaan kuin tuota "parempaa" öljyä purkeissa.

                        Comment


                        • #13
                          TT:n askiin ei edes sovellu mikään muu kuin se marmorin kallein käsiaskiöljy. Omaani vaihdoin n. 115tkm kohdilla vaihteet vaihtuu nykyään sulavammin kuin ostaessa. kakkonen oli vähän tiukempi menemään silmään nätisti, mutta öljynvaihdon jälkeen toimii tosiaan ihan niinkuin pitää.

                          Se on tosiaan aika arvokasta öljyä mutta sen vaihto maksaa kyllä vaivan. kannattaa kokeilla. Se loota on kuitenkin sen verran arvokas että sen hyvinvoinnin puolesta tekee jo melkein mitä vaan.

                          Comment


                            #14
                            1 ääni myös täältä laakkosen kalliimmalle öljylle.

                            Comment


                            • #15
                              Lainaan tätä samaa ketjua,kun itselläni on TT ssä myös pientä vaihdeongelmaa,manuaali ja 6 v.Eli siis talvella 1 vaihto 2 oli aika hankalaa.Pitää vaihtaa todella rauhallisesti kun kylmällä autolla lähtee liikkeelle.Muuten rusahtaa.Auton lämmetessä ongelma poistuu.Samaten nyt kesällä ei ole rusahtelua tapahtunut.Kevät talvella vaihdatin laatikkoon öljyt mutta tilanne ei muuttunut mitenkää.Ei ollut kyllä Audin merkkiliikkeen omia öljyjä vaan jotkut mistä suositukset kuitenkin löytyi mobil tms..Näistä parista ed postista saisi sellaisen käsityksen että kannattaisi ottaa ja laittaa oikein audin omat vellit sisälle ??

                              Comment


                              • #16
                                Eli siis talvella 1 vaihto 2 oli aika hankalaa
                                Juurikin tämä ongelma oli itselläni. Siihen auttoi kun vaihtoi juuri ne audin omat öljyt. Sillä samaisella öljyllä saadaan herkistettyä myös joitakin viisivaihteisia lootia. Syynä on tässä kyseisessä tapauksessa ymmärtääkseni kyse kuluneesta kakkosen synkrosta. kaupungissa kiireinen kepittäminen ilmeisesti edesauttaa tätä kulumista. Itse opettelin öljynvaihdon jälkeen vaihtamaan rauhallisemmin. öljynvaihdon jälkeen kun ajelee jonkun aikaa niin laatikko alkaa pelaamaan taas paremmin. Tallissa on putelinjämät vielä tallessa tuota öljyä. Pitääkin käydä vilkaisemassa mitä se on.

                                Eli etka tarjoaa TT:n (8n) 6v lootaan (ainakin DQB) vain öljyä G 052 171 A2, valmistajasta ei mainintaa. Sitä omassa ainakin on nykyään. Meniköhän sitä jotain 2,5 litraa.

                                Googletusta tuolla osanumerolla niin löytyy jo vähän tarinaa aineesta, kuten aika paljon tuloksia joista voisi päätellä että olisi mahdollisesti öljyä FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W-80? Varmin valinta lienee silti se marmorilta saatu pänikkä.
                                Viimeksi muokannut LauriJT; 9.8.2009, 22:44.

                                Comment


                                • #17
                                  ok.kiitokset tiedosta.pitääpä käydä noilla numeroilla kyselemässä ja laittaa öljyt sisään.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Onko öljynvaihto auttanut yhtään?

                                    Tuossa eräs kaunis päivä ajelin jonkun muun TT:llä ja siinä vaihteenvaihto oli todella sujuvaa. Ajattelinkin tässä mahdollisesti viikonloppuna tehdä uudelleensäädön vaihteensiirron vaijereille ja katsoa muuttuuko tuntuma yhtään vielä paremmaksi omassa. Homma on periaatteessa harvinaisen helppo, mutta vaijereiden laatikon puoleiset päät ovat aika ahtaassa paikassa ja siirtäjä pitäisi saada sieltä välistä vielä lukittua.

                                    EDIT:
                                    No jaa, eipä siitä nyt kauheasti iloa ollut. Ehkä vähän parani vaihteiden sisäänmeno, ehkä vain kuvittelen. Ihan hyvä se nyt kuitenkin joka tapauksessa on, kun kaikki vaihteet loksahtaa kiltisti silmään.
                                    Toledon tankojen säätö nyt tuotti enemmän tulosta kun pakki menee esimerkiksi tuntuvasti paremmin silmään.
                                    Kaikenkaikkiaan helppo homma sekä tankovälitykseen että vaijerivälitykseen tehdä tuo säätö. tankovaihteistoon kepin lukitukseen tarvitaan ihan oikea erikoistyökalu volkkarilta, mutta vaijerimalliin erikoistyökalun samaan tarkoituksen voi tehdä ihan 5mm rautatangon pätkästä.
                                    TT on vaijerivälitteinen.
                                    Viimeksi muokannut LauriJT; 19.9.2009, 19:46.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja uiop Näytä viesti
                                      Tuo kakkoselta kolmoselle siirto on tuskanen tapahtuma TT:ssä.
                                      Asiaan saa kummasti muutosta kun hommaat:
                                      - Shortshifterin
                                      - Uretaaniset puslat koneen tukemiseen

                                      Mites tuo shortshifter, voiko laittaa 5-loviseen askiin?

                                      Comment


                                        #20
                                        5-loviseen askiin on himppu erinäköinen palikka: http://www.doc-power.com/index.php?p...l=117&sengine=

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jep, kiitoksia. Kannattaako tohon satsata tuo satku?

                                          Comment


                                            #22
                                            Laatu noissa ainakin on ihan hyvä, vuoden ollu paikoillaan nuo 6-lovisen palikat ja mitään moitittavaa ei ole. Välit on mukavan lyhkäset ja vaihteen voi vaihtaa pienellä sormi liikkeellä, vaihteen vaihto tosin vaatii enemmän voimaa jos napakamman vaihdon haluaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Laitoin ton Powerflexin uretaanipuslan askin ja koneen väliin. Muuten hyvä, mutta nyt resonoi aika perhanasti alhaisilla kierroksilla. Mitä muita puslia kannattas vaihtaa?

                                              Comment


                                                #24
                                                Laitan tähän keskustelun alle kun osittain liittynee.
                                                Vaihteisto hieman tahmea ja välillä menee hieman väkisin työntämällä osa vaihteista. Ajattelin siis vaihtaa öljyt ja täällä ollut puhetta G 052 171 A2 öljystä ja tuon hintaa kyselin Laakkoselta niin ilmoittivat, että tuo on ns korjausöljy ja 38e/l mutta suosittelivat öljyä numerolla G 060726A2 ja hintaan 14e/l.

                                                Muistan myös lukeneeni että TT vaatii noin 2.7l öljyä, mutta marmorilla myös sanoivat että vain 2l.

                                                Onko tuosta marmorin tarjoamasta öljystä kokemusta ja mitenkäs tuo määrä?
                                                Viimeksi muokannut Effect; 18.2.2015, 11:49. Perustelu: typo

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Määrä riippuu tyhjennätkö jakovaihteiston.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ah aivan!

                                                    Mutta kumpaas litkua kannattaa laittaa? Eli tuota mistä foorumilla ollut puhetta käytetään "korjausöljynä" jos vaihteistossa jotain ongelmia. Omassa ei siis mitään suurempia ongelmia, pientä tahmeutta pakkasilla ja välillä menee hieman napsahtaen paikalle. Se lienee varmaan enemmän ominaisuus kuin vika xD
                                                    Eli uskaltaisiko sitä opiskelijabudjetilla mennä tuon halvemman (G 060726A2) kautta, kerta sitä marmori suositteli?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Redline on hyvää, oliko nyt MT-90 . Saa vaikka motonetistä .

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Redlinet on mullakin käytössä TTssä, ei valittamista. Mutta pakkasilla on vaihtaminen silläkin hieman tahmeaa, ainakin alkumetreillä. Veikkaisin, että on pikemminkin "ominaisuus", kuin vika :)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Hmm, kattelin että se on vähän tyyriimpää kuin toi marmorin tarjoama "orkkisöljy". No pitänee odotella aurinkoisempia päiviä niin viittii alle ryömiä, eli vielä aikaa miettiä ja vertailla.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Suosittelen.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X