Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 (C5) 4.2 8-kone tyhjäkäynti alhaalla ja pakokaasu haisee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 (C5) 4.2 8-kone tyhjäkäynti alhaalla ja pakokaasu haisee

    Elikkä tälläinen vika ilmeni.

    Auton akku on mennyt tyhjäksi muutaman kerran kokonaan, jonka jälkeen nämä viat periaatteessa tuli, mutta voi olla että ei johdu siitä.

    Tyhjäkäynti on käynnistettäessä kutakuinkin normaali jotain 1000päälle reilusti. Mutta kun laittaa Automaatista D- tai R: päälle valahtaa tyhjäkäynti tonne alle 500 paikkeille.

    Vaikka auto lämpiää, se ei vaikuta, tyhjäkäynti on risteyksissä ollessa alle 500. eli auto hädin tuskin pysyy käynnissä, kojetaulu hieman jopa tärisee. Nousin autosta ulos ja pakokaasu haisee aivan kauhealle, meinaa myrkytys tulla.
    Kun vaihtaa P- N- vaihteen päälle niin tyhjäkäynti nousee n.700 kohdalle, mutta liian pieni sekin.

    Moottorin äänet suht- normaalit käsittääkseni, pientä kilkatusta kuuluu mutta tolla tyhjäkäynnillä varmaan suht. normaalia.

    Kuka helsingissä näistä moottoreista jotain ymmärtää, audicenterin lisäksi.

    Kiitos vastauksista jo etukäteen, auto käytännössä ajokelvoton, kun ei meinaa pysyä käynnissä.

  • #2
    En nyt näiden vehkeiden toiminnasta varmuudella osaa sanoa mut yleensä noi moottorin- ja vaihteistonohjaustietokoneet on oppivia eli saattaa korjaantua ihan itestään kun jonkun aikaa ajaa normaalisti.

    Comment


    • #3
      Ok

      Ongelma on aika suuri, koska ajaessa D-vaihteilla(tai pakilla) tai tiptronicin käsivaihteilla joutuu pysähtymään liikennevaloihin, niin kierrokset valahtaa alle 5sadan ja auto hädin tuskin pysyy käynnissä, kojetaulukin tärisee kun kierrokset jää niin ales.

      Vaihtaessa vapaalle tai P-asentoon, kierrokset nousevat vähän tonne 700 hujakoille. Mutta käsittääkseni normaalit kierrokset tyhjäkäynnilla pitäisi olla yli tonnin. Auton kun käynnistää kylmänä, niin kierrokset ovat P-asennossa yli tonnin, lämmitessä vaan valahtaa nekin.

      Se mikä on pistänyt silmään niin tuo pakokaasu haisee aivan järjettömän pahalle, joka on tullut tän vian jälkeen.

      Comment


      • #4
        Kyllä se 700-tasoinen tyhjäkäynti on normaali. Yli tonnin ainoastaan kylmäkäyntirikastuksella.
        Lieneekö ilmamäärämittari tiensä päässä?
        VAG-Comilla saisi vikatietoa mukavasti luettua. Auttajia löytyy kerhosta.

        Comment


        • #5
          Ok

          Eli ainoastaan toi vaihteet päällä oleva tyhjäkäynti on väärä ja pielessä.

          Täytyy katsoa liitokset ilmamittarista ja muualta, jos tuolta konehuoneesta nyt jotain löytää, kun on niin täynnä.

          Kiitos tiedoista. Lisääkin otetaan vastaan, tuo pakokaasun haju minua ihmetyttää kanssa, mutta kai johtuu tuosta alhaisesta käynnistä.

          Comment


          • #6
            Mä voin niitä vikakoodeja lukea jos tarvis.

            Comment


            • #7
              tossa vikakoodit:

              Thursday,18,June,2009,18:33:18:31599
              VCDS Version: Release 805.4

              Address 01: Engine
              Control Module Part Number: 4D0 907 558 A
              Component and/or Version: 4.2L V8/5V G 0002
              Software Coding: 05752
              Work Shop Code: WSC 00000
              6 Faults Found:

              18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
              P1602 - 35-10 - - - Intermittent
              17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
              P1136 - 35-00 - -
              17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Rich
              P1139 - 35-00 - -
              17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
              P1128 - 35-00 - -
              17521 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S1: Internal Resistance too High
              P1113 - 35-00 - -
              16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
              P0130 - 35-10 - - - Intermittent

              Pelkääjän puolen lambda ilmeisemmin vainaa, jota myöskin puoltaa se, että täyskaasulla toimii hyvin.

              Comment


              • #8
                Rikkinäinen lambda A8:ssa sai kyllä koneen käymään kivasti vajaalla.
                Se ensin vaihtoon. Ja jos ei jostain kumman syystä auta, niin seuraavaksi ilmeisesti ilmamassamittaria tsekkaamaan.
                Vaihda molemmat samaan syssyy. Ei se toinenkaan enään priima varmastikkaan ole, jos toinen puoli on jo vainaa.

                Comment


                • #9
                  Itselläni oli S8:ssa system too rich bank 1 (add), joka vissiin Ross-Techin ohjeiden mukaan tarkoittaa, että tyhjäkäynnillä käy vänkärin puoli liian rikkaalla. Voiko kyseessä olla MAF (eikö silloin pitäisi molempien puolien pykiä) vai lambda vai imuvuoto vai mikä?

                  Comment


                  • #10
                    Lambda hyvin suurella todennäköisyydellä, ei imuvuotoakaan oikein millään saa vain toiseen bankkiin (näkyisi sitäpaitsi system too lean) ja maffi vaikuttaa koko koneeseen.

                    VCDS:llä vaan katsomaan reaaliajassa bensatrimmien arvoja. Kierrokset minuutiksi vaikka 2500rpm ja katsomaan muuttuuko long-time-fuel-trim.

                    Comment


                      #11
                      Saa imuvuotokin ainoastaan toisen bankin rikkaalle!(Viikon sen kanssa taistelin)
                      Imusarjan takana lohkon huohotuksen ´tatti´ vuosi ilmaa imusarjaan ja sotki 1 bankin totaalisesti, kakkonenkin näytti hälyyttäviä lukemia(lambda) mutta oli arvoissa. Lemmari löysällä kumiletkussa...

                      Comment


                      • #12
                        Porukoiden A8:ssa oli tuo imusarjan alla tai takana ollut huohotinletku mennyt purkaksi ja haljennut ja se aiheutti välillä moottorin sammumista ja sen, että kierrokset meni matalalle. Ei tehnyt sitä koko ajan.
                        Monasti se oireili maantie nopeuksista hiljennettäessä ramppeihin tai risteyksiin.

                        Comment


                        • #13
                          Tuossa mittailin tuota 032-ommaa ja käynnistin auton ja annoin olla jonkin aikaa n. 2500 kierroksella. Luvut olivat seuraavat:

                          -2,6% - 0% - 1,3% - 0%

                          Miten noita pitäisi tulkita?

                          Comment


                          • #14
                            Ei ne lukemat vaan niiden muutos. Jos jotain muutosta tapahtui niin sehän vain kertoo että lambda tekee jotain. Muistaakseni 10% säätö triggeröi vikakoodin seoksista, noissa arvoissa ei sinänsä ole mitään vikaa.

                            Comment


                            • #15
                              Voiko tuota testata sillai, että ajelee ihan normaalisti ja katsoo nuo luvut uudelleen? Senhän pitäisi näyttää silloinkin noita long-term-lukuja?

                              Kun käytin autoa tallissa, huomasin, että se tärisee hieman siinä 1500-2000 kiekan välilä, sitten tärinä lakkaa koneen käydessä. Olen jostain kuullut, että V8 pitäisi olla ulospäin kohtuu värinätön vehje. Voisiko tuollainen johtua rikkaalla käymisestä?

                              Onko hopsis tai joku muu perillä, mitkä ovat hyväksytyt toleranssit noiden nokkien arvoille (093) kun on tehnyt remmiremontin S8:ssa? Kone on mallia AQH
                              Viimeksi muokannut seepra; 14.6.2013, 17:10.

                              Comment

                              Working...
                              X