Kirjoitin aiemmin ongelmista ACK-koneen venttiilien karstoittumisongelmista: lyhyet ajomatkat, koneen pikainen käynnistäminen ja sammuttaminen > venttiilit jäivät kantamaan, puristukset kateissa, ei startannut lainkaan, ja tuli kallis matka merkkihuoltoon Force-käsittelyyn, öbaut 500 euroa per kerta - kääk! Automaattilootaista ei voinut panna hinaamalla käyntiinkään.
Aloin viime syksynä tankata 98-oktaanista 95:sen sijaan ja ongelma POISTUI kokonaan. Nyt ei tarvitse enää edes lisätä venttiilienpuhdistusaineita. Kone toimii kuin pitääkin, ja korkeampioktaaninen bensa ei maksa monta senttiä enempää litralta. Bensa palaa täydellisemmin - kone ei karstoitu.
Toivottavasti vinkistäni on apua muillekin ACK/V6-bensakoneiden omistajille. Kokeilkaa ja kommentoikaa?
Aloin viime syksynä tankata 98-oktaanista 95:sen sijaan ja ongelma POISTUI kokonaan. Nyt ei tarvitse enää edes lisätä venttiilienpuhdistusaineita. Kone toimii kuin pitääkin, ja korkeampioktaaninen bensa ei maksa monta senttiä enempää litralta. Bensa palaa täydellisemmin - kone ei karstoitu.
Toivottavasti vinkistäni on apua muillekin ACK/V6-bensakoneiden omistajille. Kokeilkaa ja kommentoikaa?
Comment