Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8 v6 quattro dieseliksi? Ja syöttöpumppu mekaaniseksi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kiitoksia tiedoista.
    Eipä tullut vieläkään konetta, kun se puhalteli niin komeasti siniharmaata... Ajomäärä taisi lähennellä jo miljoonaa, kun rattikin oli jo puolet ohuempi, kuin mun 370000 ajetussa.
    Mutta yksi löytynee edelleen irrallaan kolariautosta, joka lienee kunnossa. Kaasupolkimen potikka vimpstaakit löytynee jostakin? Mistä? Samoin ilmamassamittari on rikki, niin passaako sen tilalle jokin muu? Vaikka tämän 2.8 alkuperäinen?

    Comment


    • #32
      Ilmamäärämittarit eivät käy ristiin iman ohjelmointia. Joistakin saman konetyypin moottoreista saattaa löytyä sama ilmamäärämittari, mutta helpoin on ostaa juuri samasta koneesta. Romiksilta tai varaosahausta lähtisin kokeilemaan onnea. Muista pomia ajonesto, virtalukko ja mittaristo samasta kulkineesta.

      Comment


      • #33
        Näin vanhoissa ei tartte huolehtia mittaristosta. Ajonesto on joko ECUssa tai omassa purkissaan. Mittaristossa se ei ainakaan ole.

        Comment


        • #34
          No nyt tuli automaatilla varustettu diesel satku pihaan. Mittarissa 320 kkm ja saattaisi jopa pitää paikkansa, vaikka lienee tuontitavaraa??? Ei ole vielä ehtinyt tutustua paljoa muuta, kuin 350 km verran yhtäsoittoa. En tiedä raskiiko purkaa ollenkaan ja ottaa sitä konetta tuonne omaan nelikkoon. Tuossa ajellessa tuli mieleen, että on se nelikko vaan parempi ajaa, eikä se polttoaineen kulutus nyt niin suuri ole tähänkään verrattuna, että kannattaneeko siirtyä dieseliin ollenkaan... Tulipa tenkkapoo kerrakseen. Laitoin jo työpaikalle nelikon 2500? myyntiin ja jotain kauppaa siitä taitaa ensiviikolla jo tulla, jos sitten raskii edes luopua. Pitää nyt heti alkaa laittamaan tähän vetokoukkua ja sitä potikkaa piuhojen väliin, niin saa tuntumaa miten tämmöisellä mennään. Taidan maanantaina koittaa katsastaa tuon nelikon ja sitten sen jälkeen käytööstä poisto, niin säilyköön siihen asti, kun himo taas yltyy. Tai sitten antaa mennä ostajalle, joka ensiviikolla tulee kahtoon, jos tulee...

          Comment


          • #35
            Hämmennetääs lisää aihetta. Kun tahtoo sitä nelikko-automaatti-dieseliä niin kovasti, niin miten passais tuo Wolkkarin 1.9td sinne tilalle? Onko niissäkin sama pulttikaavio, kuin 2.5tdi ja v6 koneessa? Sitä sähköistä kaasupoljinta en tahdo ja muutenkin niin yksinkertaista tekniikkaa, kuin vain suinkin. Saattaa jopa viedä vähemmän polttoainetta tuollainen 1.9 kone, kuin 2.5 tdi.

            Mitä eroa ja missä vaiheessa WV:llä vaihtuu 1.9 esikammiosta suoraruiskudieseliksi, vai vaihtuuko?

            Comment


              #36
              Ainakin quattron manuaalilaatikoissa on molemmat jaot, neloskoneessa on eri mitä useampisylinterisissä. Moottorinkorvakot ynnä muut tarvittavat sovitusosat löytyy A6:sesta (ja suurin osa varmaan pensanelosistakin), sitä kun on ollut 1Z:lla. Ekat 1,9 TDI:t ´92 vuonna ja viimeset kammiokoneet joskus ´98. AAZ vanha kunnon TD, 1Z, AHU, AFN jne TDI.
              Minkäs värinen tuo sun quattro on, on tullu bongailtua näitä C4sia tehtaan parkkipaikalta :D

              Comment


              • #37
                Se on tumman sininen ja yleensä ihan viimeisessä sopukassa.

                Eli tuossa menee ilmeisesti kaaveli vaihtoon ja sillä selviää, jos sen 1.9 koneen sinne hommaa? Kaikki muu sitten hoitunee.

                Mikä malli nyt kannatais hommata, kun nuo mallit ei sano mulle mitään. Itellä on nyt ainoastaan aah ja aat, eikä nekään vallan huonoja ole.

                Comment


                  #38
                  Niin, sitäpä minä en osaa sanoa onko quattron automaateissa molemmat pulttijaot, kopat ei kuitenkaan ole vaihdettavia. Jos nyt sen mekaanisen diisselin haluaa, niin se on sitten AAZ nelisylinterisenä. Tai sitten 2,4 vitoskone (3D, AAS)

                  Comment


                  • #39
                    Holysmokella oli puhetta mtdi:stä eli mekaanisesta tdi pumpusta. Voi käsittääkseni tehdä myös ael ympäristöön.

                    Comment

                    Working...
                    X