Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 -94 6v vaihdelaatikko murheita

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Urs4 -94 6v vaihdelaatikko murheita

Elikkä oireet seuraavat. 1,2 ja 3 vaihteet menevät nihkeästi silmään.
    4,5 ja 6 pykälät moitteetta.

Kaikki vaihteet pysyvät päällä moitteetta eikä loota pidä ääntä.
    Ainoa vika on toi vaihteiden päälle laitto ja siis vain kolmessa ekassa vaihteessa.

Autoon juuri vaihdettu po:n kevyt vauhtipyörä ja alconin sintteri kytkinsetti.

Oireet alkoivat yhden täyskaasuvedon jälkeen eli 1-2-3 ja kaasun hölläys...

Voisiko vika olla synkroissa?

Ehdotuksia viasta otetaan vastaan...

Ei välttämättä syncroissa, voi olla myös "käpälät" mitkä ottanu itteensä. Eipä tuota oikein tiedä ennenkuin laatikko on kappaleina pöydällä.

Comment

Siirtotanko? Yhdessä lötkössä (rip) oli ongelmana kun moottorin viinakumit olivat kulahtaneet, eivät vaihteet tahtoneet mennä nätisti silmään.

Comment

Omassa lötkössä menee vaihteet välillä nihkeästi ja välillä kepissä on sivuttais väljyyttä. Eli silloin kun on nihkeyttä niin väljyyttä ei ole ja toisinpäin. Veikkaan siirtotankoa ja niveliä. Mitkä on viinakumit?

Comment

Hydraulikannakkeet, eli siellä kumitötsän sisällä onkin nestettä eikä kumia.

Comment

Viinakumi voi elää myös lämmön mukaan, eli kylmällä vaihteet menevät hyvin silmään, mutta lämpimällä vaihteet takeltelevat - moottorivaihteiston asento muuttuu ja vaihdekaavio vaeltaa.

Comment

Mullakin ex-lötkössa (rip) vaihdekaavio siirtyi toiseen reunaan, kun ajoi paikat tarpeeksi kuumiksi. Jäähdyttyään tovin kaavio löytyi taas kepin liikealueen keskeltä.

Comment

Mulla tekee sitä että jos tulee "sorsa" kun vaihtaa nopeasti vaihdetta niin loota menee jumiin. Pienet vaihteet ja pakki eivät oikein suosiolla suostu menemään silmään ja voimaa pitää käyttää reilusti. Sitten n.200km normaalia ajoa ja taas pelaa kuin ennenkin.
                Onkohan ne viinakumit vaihdon tarpeessa ja mistähän niitä lähtisi etsimään? Tyhmähän mä olen kun revittelen tollasella lootalla mut minkä sitä itelleen mahtaa ;)
                Viimeksi muokannut MKAM; 29.1.2011, 16:31.

Comment

Nuo oireet viittaa vahvasti. Siihen että siirtopakka on jo nokkiinsa ottanut. Varaudu siis henkisesti tonnin remppaan joka toteutunee viimeistään kun pari kertaa vielä teet 'sorsat'. Nimim kokemusta omaava...

Comment

Juu itsellä hajos kanssa siirtäjä kun vedin "sorsan" ykköseltä kakkoselle vaihtaessa :)

Hommasin Ramilta toisen lootan ja meno jatkuu sillä vieläkin... Helpompi suoraan vaihtaa toiseen lootaan kun ruveta remppaan vanhaa lootaa kun vaan löytää jostain sen vaihtolootan...

Comment

Avain on siinä että löytää ehjän vaihtolootan, siksi olen itse mieluummin korjauttanut vanhan. Siitä kun tulee parempi kuin uutena, kun laittaa tuoreemman sarjan romut sisälle.

Comment

Mitä tuo "sorsa" tarkoittaa, rääkäisee kun vaihtaa?

Comment

Sama ääni kun askissa on niin pitkä keppi että vaihtaessa sen toinen pää osuu asvalttiin.

Comment

No justjoo, kyllähän mä Alfan kanssa olen kalliisiin remppoihin tottunut mutta aina kirpaisee. Täytyy nyt yrittää olla rykimättä keppiä liikaa ja toivoa että ne sorsat pitäisivät turpansa kiinni :).

Kyllä se näköjään niin on että laatu maksaa...

Comment

Saako Teppo sinulta osia tällaiseen remppaan?

Comment

Kyllä saa, osalista on valmiina.

teppo.kalske@iki.fi

Comment

Working...
                                X