Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ei Käynnisty, pyörittää kyllä. Audi 100 C4 2.8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ei Käynnisty, pyörittää kyllä. Audi 100 C4 2.8

    Elikkä. Ajoin puoli tuntia sitten auton pihaan. Kaikki toimi moitteitta. Nyt, kun yritin lähteä autolla, startti pyöritti konetta pirteästi, mutta eipä käynnistynyt Audi. Ei edes luvannut. Paha oli tuossa kipinää itsekseen katsella, mutta sytytysyksikköön kallistuisi oma arvioni. Missähän moinen mokkula sijaitsee Audi 100 C4:ssä, kyseessä Quattro ja 2,8 kone?
    Onko muita ehdotuksia? Tähän asti toiminut kuin kello.
    Taitaa töihinlähtö maanantai aamuna jäädä haaveeksi.
    Onko hintatietoa mitähän tuollainen sytytysyksikkö maksaa? Ei viitsisi ihan summassa ruveta ostelemaan varaosia, jos on Audille tyypilliseen tapaansa kallis. Apuja tarvittais nyt kyllä. Kiitos.

    #2
    Koita vielä josko lähtis kylmänä käyntiin? => jos lähtee, niin Hall -anturi voipi olla porsinut. Aikanaan oli allekirjoittaneella kyseinen vamma AAH-koneessa.

    Comment


    • #3
      Tulipellistä koneen takaa pitäis sytytysyksiköt löytyä, motonetissä satasen kappale. Kannattaa myös tarkistella bensapumpun toimivuus jos ei lähde jäähdyttyäänkään, sekin vahva vaihtoehto jos on vielä tehtaalla asennettu tuote paikoillaan.

      Comment


      • #4
        Täytyypä kokeilla. Mutta tuo HALL-Anturi on mulle outo juttu. Missä se sijaitsee ja miten sen voi testata? Minulla myös muuten AAH-kone. Mahdollisuuksia näköjään on...
        kiitos vastauksesta

        Kiitos Karppa! Olipa täydellistä palvelua! Kuvat ja kaikki, sekä pisteenä iin päälle tuo valmiiksi etsitty Motonetin linkki! Käyköhän tuo nyt sitten varmasti tuohon meikäläisen 2,8 AAH koneeseen?
        Viimeksi muokannut 8866; 14.2.2009, 17:32. Perustelu: Yhdistin

        Comment


        • #5
          Äkikseltään lähtisin tutkimaan tuota Juhan ehdottamaa HALL- anturia, linkin kuvassa osa #6, ja bensan saantia. Syttyohjaimia on kuitenkin kaksi kappaletta ettei niiden uskoisi tappavan koko konetta ihan kuin seinään. Mutta mene ja tiedä.

          Motonetin kilkkeet maininnalla, 2,6/2,8 Bosch (riviliitin molemmissa päissä), eli pitäisi sopia kyllä.

          Hops, vedetäänpä vähän takaisin, V6- koneessa ei taidakkaan olla kuin yksi sytytyksenohjain jos oikein tulkitsen.
          Viimeksi muokannut karppa; 14.2.2009, 17:48. Perustelu: yritetty vähentää disinformaatiota

          Comment


          • #6
            Kävin just kokeilemassa autoa. Liikuttelin ensin sytytysyksikön johtoja ja kokeilin käynnistää. Nyt auto käynnistyi normaalisti. Käytin autoa noin 30 sek. Sammutin auton ja kokeilin käynnistää uudelleen... Ei käynnistynyt enää. Oliskohan sittenkin se Halli. Antaskos joku mulle pienen tietopaketin siitä, miten se testataan ja missä se sijaitsee. Hinta-arviokaan ei olisi pahitteeksi. Kiitos Taas

            Comment


            • #7
              Yksi kappale noita sytytyksenohjaimia tuossa tulipellissä näyttää olevan. Nyt pitäis tuon piirroksen perusteella lähteä sitä Hallia etsiskelemään..

              Comment


              • #8
                http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=151

                Comment


                • #9
                  Uutta tietoa oireista

                  Tänä aamuna kävin heti herättyäni kokeilemassa autoa. Käynnistyi! puoli tuntia myöhemmin sama juttu! Pidin autoa käynnissä vain muutaman sekunnin, ettei kone lämpiäisi. Nyt itse kysymykseen...
                  Kumpaanko suuntaan nyt arviot menevät? Hall-anturi, vai Sytytysyksikkö?
                  Auto siis ainakin nyt käynnistyy... Voisikos jompaa kumpaa anturia nyt testata, tai koputella, tai jotain? Viisaammat kertokaa.
                  Kiitos taas.

                  Comment


                  • #10
                    Oma 2.4 A6 kastelee tulpat toisinaan. Molemmilla kerroilla takana on ollut lyhyt ajo, jossa kone ei ole ehtinyt lämmetä kunnolla. Seurauksena seuraavassa aamustartissa pyörittää muttei käynnisty. Jos näin käy arkiaamuna, niin piiiiiiiiitkä starttaus kaasu pohjassa saattaa auttaa. Oma kulkineeni alkoi käynnistymään pytty kerrallaan noin minuutin veivauksen jälkeen, kunnes sitten kävi kaikilla ja bensan haju oli melkoinen.

                    Comment


                    • #11
                      EIPÄ OLLU HALLI...

                      Tänä aamuna jalkapatikassa varaosaliikkeeseen. Halli löytyi hyllystä, joten ostin sen. Asennus pihalla 14 asteen pakkasessa. Käynnistyi kerran, kaksi, vaan ei enää kolmatta kertaa. :o< Nyt on sytytysyksikkö tilattu ja pitäisi olla aamulla saatavilla. Saas nähdä kuin käy. Mikäs sitten lääkkeeksi, jos ei vieläkään starttaa?? Ehdotuksia vastaanotetaan.

                      Comment


                      • #12
                        Bensapumpun toiminnan oot jo tarkistanut? Varsinkin silloin kun startti pyörii mutta ei käynnisty.

                        Comment


                        • #13
                          "yritin lähteä autolla, startti pyöritti konetta pirteästi, mutta eipä .."

                          Kuten Kari edellä sanoi,
                          minulla kävi kuten sinulla.

                          Voi olla muukin=vikakoodien lukuun. Kertoo vian. Maksoi Lpr:ssa 15 € oman polttoainepumpun korjauksen yhteydessä.

                          Ps Taitaa olla bensapumppu kestoiältään n 15- 18 vuotta riippumatta km määristä koska kaverin C4 -91 140 tkm meni pumppu.

                          Comment


                          • #14
                            Vikakoodien luvulla luulis selviävän.

                            Jos tykkää tutkiskella itse niin vian ollessa päällä yks tulppa irti, kiinni johtoon sekä auton runkoon ja kattelee tuleeko kipinää. Selviää ainakin se että puuttuuko kipinä vaiko polttoaine...

                            Pumpun saa testattua(siis sen että pumppaako se edes jotain) irrottamalla bensaletkun ja lykkäämällä irrotetun letkun kanisteriin ja sitten starttaamalla. Jos pumppu toimii niin letkusta pitäisi tulla bensaa.

                            Tuliko tarpeeks epäselvästi, väsyttää :D

                            Comment


                            • #15
                              Bensapumppua on kyllä minusta ihan turha testata ilman vastapainetta.
                              Virtamittaus on paljon helpompi tehdä ja kuluvan virran määrästä voi tehdä tarkempia johtopäätöksiä kuin kahden sekunnin vastapaineettomasta bensasuihkusta.

                              Comment


                              • #16
                                Saattaa olla sittenkin Halli

                                Kävin nyt iltapäivällä irroittamassa tuon juuri ostamani hallin. Voishan tuon vaikka laittaa myyntiin, -ajattelin. No, kun sain tuon mötikän käteeni , niin mukana seurasi joukko sirpaleita! Halli oli tuhannen päreinä! Liekö magneetti irronnut, vai mikä. kyseessä Ossca-merkkinen anturi. Jotenkin ei mennyt paikalleen yhtä hyvin, kuin alkuperäinen, jota olen nyt jo irroitellut useampaankin otteeseen. Ajattelin, että se nyt vaan tuntuu siltä, kun on niin halavatun kylmä ja sormet lähes umpijäässä. Kotona sitten työntömitalla tarkastelin mittoja. Itse anturiyksikkö on noin millin lähempänä nokka-akselia, kuin alkuperäinen. Aumiinikopan ruuvien väli oli millin pienempi kuin orkkiksen, samoin sisähalkaisija millin pienempi.
                                Aikamoisia heittoja siis! Huomenna on sitten neuvottelun paikka! Kenen syy? Hallin alumiinikopan päältä löytyy Audin varaosanumero 078 905 161C. Eli sama, kuin orkkisosan. Tuolla osalla auto käynnistyi peräti kolme kertaa peräkkäin! Saattaa siis olla, että kunnon hallilla ongelma poistuu.
                                Perkkee noita kiinalaisia!

                                Comment


                                • #17
                                  Osilla on takuu. Yksi kaveri sanoi tänään, että Motonetin osilla on 2 v takuu.

                                  Ei paljon lohduta, jos tarvitsee jatkuvasti vaihtaa:)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Orkkis tilattu

                                    Rahat palautettu ja orkkis Halli tilattu. Tulee parin päivän päästä.
                                    Katellaanhan sitten, kuinka käy.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt toimii!!

                                      Nyt on orkkis osa paikoillaan ja auto toimii moitteitta! Outo juttu vaan tuo, ettei tarvikeosa kestänyt, vaan meni suorastaan kappaleiksi! Noh. nyt kuitenkin pelaa. Kiitos kaikille!

                                      Comment


                                        #20
                                        Bensapumpusta sen verran että sen toimimattomuus ei sitten näy vikakoodina, tämä ketjun tulevaisuudessa löytäneille.

                                        Comment


                                          #21
                                          Hallissa on yleensä vain yksi asento jossa menee paikalleen joten jos lipsahti siten että kolo ei ollut kohdallaan niin saattoi johtaa hajoamiseen?

                                          Comment


                                          • #22
                                            EI VARMASTI

                                            Edelliseen viestiin kommenttia....
                                            Voin olla 100% varma, etten mokannut asennuksessa. Hallia ei saa, kuin yhdessä asennossa paikalleen. Jopa kiinnitysruuvien sijoittelu on epäsymmetrinen, joten sitä on mahdoton edes yrittää laittaa väärin.
                                            Sanon suoraan, että Ossca-merkkiset hallit kannattaa ainakin 2.8 AAH- moottoreissa unohtaa. Ei toimi.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mulla samanlainen ongelma, ei lähde audi (C4 A6 2.8 AAH automaatti) käyntiin aina. Startti pyörittää hyvin mutta kone ei edes lupaa. Olen huomannut että välillä ei lähe millään käyntiin, ja joskus lähtee ihan hyvin käyntiin.

                                              Vaihdoin torstaina hall-anturin koska talven aikana olen huomannut sen lähtevän aamulla yleensä hyvin käyntiin, kun taas päivällä on joutunut sahamaan kauemmin. Tämä ei poistanut vikaa, koska auto ei tänään lähtenyt käyntiin. Tarkastin polttoaine pumpun releen toiminnan, naksahtaa kun laittaa virrat päälle. Takaa kuuluu myös lyhyt surina. Otin polttoainepumpun releen suoja kopan pois.

                                              Onko hyviä vinkkejä? Voiko olla sytytysyksikkö, jos auto lähtee käyntiin niin ajossa ei ole ongelmia, ei sammu itsekseen, käy vain välillä hiukan epätasaista tyhjäkäyntiä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Otin irti kaikki liittimet ja ruiskutin puhdistusainetta niihin, kun laitoin abs-pumpun(?) liittimen takaisin alkoi se surista, surina ei tunnu loppuvan. Onko tämä normaallia että tekee noin? Veden akun kengän pois mutta alkoi surista jällen kun laiton takaisin.

                                                Miten bensapumpuun pääsee käsikse? Jotenkin pitäisi irrottaa verhoilu takaluukun lattiasta rikkomatta mitään, onko kokemuksia asiasta?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Semmoisen tempun päätti tuo audi tehdä että ei lähtenyt tuossa kovemmalla pakkasella käyntii.Akku meni tyhjäksi jonka jälkeen annettiin apuvirtaa.Jonkun kerran ampui putkessa muuta ei tapahtunut.Tutkimusten jälkeen todettiin että pumppu ei pyöri (toimii suoralla virralla).pumpun rele vaihtoon ja ei apua.Ei tee edes missään vaiheessa esipainetta.samalla huomattiin että kipinä puuttuu tulpilta.epäiltiin tuota hall anturia mut senhän ei pitäs vaikuttaa niin että tuo pumppu ei nostais edes sitä esipainetta.virtalukon pohja myös vaihdettu.hyviä vinkkejä kaivataan et mikä vikana?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Semmoisen tempun päätti tuo audi tehdä että ei lähtenyt tuossa kovemmalla pakkasella käyntii.Akku meni tyhjäksi jonka jälkeen annettiin apuvirtaa.Jonkun kerran ampui putkessa muuta ei tapahtunut.Tutkimusten jälkeen todettiin että pumppu ei pyöri (toimii suoralla virralla).pumpun rele vaihtoon ja ei apua.Ei tee edes missään vaiheessa esipainetta.samalla huomattiin että kipinä puuttuu tulpilta.epäiltiin tuota hall anturia mut senhän ei pitäs vaikuttaa niin että tuo pumppu ei nostais edes sitä esipainetta.virtalukon pohja myös vaihdettu.hyviä vinkkejä kaivataan et mikä vikana?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Onko luettu vikakoodeja?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Juu on yritetty mutta ei päästäny ohjelmaa käsiksi moottorin tietoihin.Kävi kyllä muut tiedot läpi normaalisti.kesällä pystyi viel samalla ohjelmalla lukemaan moottorin vikakoodit

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vika taisi löytyä.moottorinohjausyksikkö oli kärähtänyt.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X