Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 2.4 V6 -98

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 2.4 V6 -98

    Elikkäs otsikon mukainen rassi tuli tuossa joululahjaksi itselle hommattua :). En vain oikein löytänyt ainakaan tältä foorumilta oikeastaan mitään infoo/juttuu tuosta moottorista, onko sitten niin "hyvä" moottori ettei siitä kukaan tarvi korjaus ym infoo, vai onko ihmiset ollu niin viisaita etteivät oo moisella motilla olevaa rakkinetta hankkineet..? :) kuitenkin, jos joku vois jotai kokemuksii yms kertoo noista,esim mistä rupeavat hajoamaan jne. autolla ajettu 125tkm,suomi-auto...

  • #2
    Eiköhän tuosta 30v koneestakin löydy juttua niin paljon kun jaksaa lueskella.
    Enimmäkseen tuota tapaa A6:n keulalla, joten hakua hakua vaan.
    Kannattaa lukea 2.8 padan jutut kanssa, samat asiat koskee näitä kahta konetta.

    Comment


    • #3
      ahaa! kiitos tästä, tuo olikin pyörinyt mielessä että mahtaakohan olla samanlaiset moottorit,kun kaverin 2.8 passatin motti oli erehdyttävästi saman näköinen.. :O)

      Comment


      • #4
        Herrasmiehen moottori ja koska siitä puuttuu pari solmua pakosarjasta /siinä on yksi sylinteri "liikaa" niin tällä forumilla varsin vähän puhuttu kone. A4:ssä varmaan ihan mukiin menevä kone ja varsinkin etuvetomanuaalina kuljettaa autoa arkiliikenteeseen sopivasti. Joskus koeponnistin tuollaisen A6 + Tiptronic + quattro + Avant -yhdistelmänä ja melko rauhallisen miehen kulkupeli se kyllä tuntui olevan.

        Comment


        • #5
          Suurin osa keskusteluista ja harrastamisesta tosiaan keskittyy ahdettuihin malleihin, mikä on ymmärrettävää viripotentiaalin vuoksi. Varsinaisena/ainoana(?) tyyppivikana noissa 30V-koneissa lienee mahdollisuus suurehkoon öljynkulutukseen. Omassani on kulutus noin 0,5 l/6000 tkm, en pidä pahana 200 tkm ajetulle autolle. Muutenkin olen ollut tyytyväinen.

          Suurin esitetty kritiikki varsinkin 2.4:sta konetta kohtaan on tehojen ja kulutuksen suhde verrattuna 1.8t:hen. Omassani kulutus pyörii 8.5-10 litran välissä. Parilla tuntemallani 1.8 tq:lla ei kuulemma alle kympin tahdo päästä, tietysti ajotyylistäkin kiinni. Itse pidän koneen luonteesta(kaksi tehopiikkiä). Tehoa ei toki koskaan ole tarpeeksi, mutta toistaiseksi tuo on nopein auto, mitä olen omistanut. Q-keleillä jaksaa viskoa perää rinnalle kolmella ensimmäisellä vaihteella. Ja persdynoa saa nollattua tuolla kakkosautolla hyvin...

          Comment

          Working...
          X