Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

urS4 moottori ongelmia, taas.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mikäs tämmönen "liitin riman suojakansi" on? Siis urssin maffiko pitäisi aueta jollain tavalla jostain kohtaa vai?

    Comment


    • #32
      Kohtuu vanha topicin löysit:D

      Se maffin kansi on liimattu kiinni. Ja siitä taitaa lampi puhua.

      Comment


      • #33
        Searchilla löytää kaikenlaista :)

        Kaikki ruuvit jo irrotinkin, muttei siitä lähtenyt mitään aukeamaan. Minusta näyttää että elektronikkaosa on vaan valettu täyteen jotain ainetta, eikä siinä olisi mitään "kantta". Vai onko siinä sittenkin joku kansi? Sen verran kallis osa tuo maffi, 300-500 Euroa, että tekisi mieli kokeilla avata se.

        Comment


        • #34
          Kiinni liimattu kansihan siinä oli ja kannen alla oli elektroniikkaa. Ohjeitten mukaan testattaessa signaalin pätkimisen huomasi kun retuutti liitintä. Tarkemmassa tarkastelussa käyttösähkön bondauslanka poikki. Pikakorjaus tinalla, katotaan kauanko toimii, kun tuohon bondauslankaan ei tina tartu oikeastaan ollenkaan. Milläköhän aineella sen saisi kunnolla juotettua?
          Viimeksi muokannut Jouni_K; 3.8.2016, 22:36. Perustelu: Vika löytyi.

          Comment


          • #35
            Täytin elektroniikan päältä kaivaneeni silikonin kolot silikonirasvalla ja löin MAFfin kasaan. MAFfin liittimestä kun mittaa MAFfin antamia arvoja, niin kun moottori ei ole käynnissä, MAFfi antaa nyt jännitearvoa 1.45V kun moottori ei ole käynnissä (ennen korjausta 1.46, testausohjeen mukaan pitäisi olla 1.2V...1.5V). Tyhjäkäynnillä nyt 2.2V (ennen "korjausta" 2.6V, testausohjeen mukaan pitäisi olla 2.5V). Arvo nousee kyllä järkevän ja loogisen oloisesti, kun antaa kaasua. Pitäisikö tuolle tehdä nyt joku sopeutus (miten?), kun käy tosi huonosti, huonommin kuin jos MAFfin johto olisi irti? Akkua pidin jo jonkun aikaa irti, ei vaikutusta.

            Nyt antaa lisäksi vikakoodia:
            00537 Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
            08-10 Control Limit Surpassed - Intermittent

            , jonka luulen johtuvan muuttuneista MAF:fin antojännitteistä.

            Oisko sitä silikonirasvaa sittenkään saanut laittaa sinne, pitäisköhän se vielä kaivaa pois? Entä mikä ihme on se MAFfin kyljessä oleva sinisen suojakannen alla oleva säätöruuvi? Kokeilin sitä ruuvaillakkin, muttei mitään vaikutusta mittaustulokseen.

            Comment


            • #36
              Ei tarvitse sopeuttaa. Varmaan helpoin kun etsit jostain ehjän maffin testiin ja kokeilet sitä.

              Uuttakin saa:http://trshop.audi.de/konakart/Selec...TER&model=0001
              Viimeksi muokannut VilleP; 7.8.2016, 23:18.

              Comment


              • #37
                Empä saanut noita antojännitteitä ohjeiden mukaiseksi vaikka kaivoin ne laittamani silikonirasvatkin pois. Varmaan sieltä elektroniikasta meni jotain muutakin hajalle, kun yritin etsiä kohtaa mihin tina tarttuisi (ei löytynyt). Kiitos Villelle linkistä, tilasin tuolta uuden. 300 Euroa toimituskuluineen tuntuu yhtäkkiä halvalta senjälkeen kun on saanut 500 Euron ja 800 Euron tarjouksia. Mikähän noitten alle satasen tarvikeosien (esim Ebay) laatu ois mahtanu olla?

                Comment

                Working...
                X