Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 pakokaasujentakaisin kierrätys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 pakokaasujentakaisin kierrätys

    Kestääkö profiilin autosta ottaa pois koko takaisin kierratysjärjestelmän ku hajos moottori siitä ja muutenki vuotaa?

    Ainakin esim suprista ja muutamasta muusta autosta ollaan otettu pois.

    Audit vaan tykkää olemaan ranttuja kaikelle muutokselle.

  • #2
    Eipä taida autossasi olla mitään pakokaasujen takaisinkierrätystä ainakaan alkuperäisessä koneessa. Mikä moottori siis hajosi?

    Comment


    • #3
      Siis se magneetti venttiili joka on siinä ilmanputsari kotelon päällä josta menee letku imusarjalle ja jonnekkin turbolle.

      Kone on 1.8t Aeb.

      Comment


      • #4
        Ettei nyt olisi kyseessä bensahöyryjen EVAP-venttiili?

        Comment


        • #5
          Juu sepäs juuri ku pelaa paremmin ku ottaa siitä venttiilistä piuhan irti. Pitää aika kova äänistä nakutusta. Eihän se järjestelmä vissin muuta virkaa siel aja ku et ei ois niin isot päästöt kylmällä koneella.

          Comment


          • #6
            Ei, vaan se päästää moottoriin bensatankista polttoainehöyryjä, etteivät ne pääse ulkoilmaan. Ja sen pitääkin naksuttaa kuuluvasti. Jos venttiili on nahkea, se tietysti voi päästää sinne vähän liikaakin höyryjä ja siksi se vaikuttaa moottorin toimintaan.

            Comment


              #7
              Yhden viallisen venttiilin minäkin tiedän, se vuoti ilmeisesti ulkoilmaa MAFfin ohi koneelle, tasoittui vapari 1.8:n käynti kummasti kun vaihdettiin.

              Comment


              • #8
                Moottorinohjauksesta riippuen evap-venttiilin irroitus tai vikatila voi esimerkiksi lopettaa lambdasäädön. Ei kannata irroittaa.
                Naputusta sen kuuluukin pitää.

                Comment


                • #9
                  Niin mutta ei sen nakutuksen pitäis varmaan sisälle asti autoon kuulua..?

                  Ja ainaku laittaa auton käyntiin niin meinaa sammua heti mut sen jälkeen ku käyttää kierroksen suunnilleen siinä 500 niin käy normaalisti.?Voisko johtua kyseisestä venttiilistä.?

                  Pari kertaa täys kaasu vedossa loppunu meno ku seinään 4500rpm eli vois johtua myös kyseisestä systeemistä jos lyö vikamoodin päälle?

                  Oli vain pienelle venttiilille hinta laitettu 139?.

                  Comment


                  • #10
                    Vikakoodeista voisi löytyä jotain.

                    Comment


                    • #11
                      Joskus kovalla pakkasella tuon venttiilin nakuttelu kuuluu ihan sisällekin asti jos radio on kiinni tai hiljaisella.

                      Yleensä sen huomaa parhaiten liikennevaloihin pysähtyessä. Jokunen sekunti pysähtymisestä alkaa naputus kuulua.

                      Comment

                      Working...
                      X