Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8l AAH v6 - tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.8l AAH v6 - tehot hukassa

    Mistähän pitää lähteä etsimään vikaa, kun tuntuu ettei tuossa profiilin autossa ole kyllä kaikki 173hp tallella.

    Mistä pitäisi aloittaa tutkimaan vikoja? ilmanputsari?
    Laiskuutta huomasin heti kun autolla aloin ajamaan, tulpat vaihdoin noin 300km sitten, ei vaikutusta. Autolla ajettu nyt n.160tkm

    Mistäpäin autosta löytyy polttoaineen suodatin? Sen voisi vaihtaa moottoriöljyn vaihdon yhteydessä.

    Tähän hätään ei muuta tullut mieleen. Pitää lisäillä kun tulee lisää ajatuksia.

  • #2
    Katso onko ilmanputsarikotelosta lähtevä, imusarjanpituutta säätävä alipaineletku kunnossa. Jos letku ei ole paikoillaan tai rikki, loppuu paras pulssi noin 3000 rpm kohdalla.

    Imuvuodot ja lambdan kunto vaikuttaa myös persdynoon.

    Comment


    • #3
      Missäpäin ilmaputsarikoteloa tämmönen alipaineletku kulkee ja mihin se menee??

      Comment


      • #4
        Bensansuodatin on tankin kyljessä. Alakautta itse sen vaihdoin.

        Comment


        • #5
          Nuo ilmaletkut ja huohotinletkut kannattaa kaikki käydä läpi ja vaikka vaihtaa.
          12V.Org:ista löytyy imukanavien vaihtajien solenoidin kuva.

          Comment


          • #6
            Tässä ehtoolla kun katselin ja raavin päänahkani verille huomasin ilmanputsarinkotelon päällä olevan jonkun "BOOST sensorin" tai vastaavan.
            Koitin löytää kuvan netistä, mutta ei tärpännyt. Huomenissa voisin ottaa kuvan puhelimella ja linkitellä tänne.

            Voiko vika olla siinä?
            Tuossahan on kai joku säätyvä imusarja ja noin 4000rpm pitäisi alkaa tapahtuakin jotain.
            Kävin siinä vielä koittamassa ja väännöt alkaa siinä 2500rpm, mutta 4000rpm alkaa jo puhti loppumaan.

            Comment


            • #7
              Tänään tuli hiukan tutkittua kaverin kanssa tota moottoria ja irroiteltiin kaikki alipaineletkut ja puhallettiin paineilmalla mahdolliset roskat ja tukokset pois.
              Irroitettiin myös tää "Boost sensor", mutta sille ei keksitty muuta kuin painaa paineilmaa hiukan sisään.

              Koitettiin kurkata ilmamassamäärä anturiakin, mutta ei saatu avattua sitä oikean avaimen puutteessa.

              Koitettiin siinä sitten vielä nostaa kierroksia päälle 4500rpm ja noin 4000rpm kohdalla kuskin puolella liikkui joku palikka(säätyvä imusarja?).

              Kaikkia tehoja ei vielä saatu takaisin, mutta pieni piristyminen oli havaittavissa.

              Lisävikkejä ihmisillä?

              Öljyt alkaa olemaan aika vanhat, öljynvaihdolla vaikutusta?

              Comment


              • #8
                Tuskimpa kukaan enää kantaa ottaa, mutta Kirjottelempa aikani kuluksi tämän päivän tapahtumia. :D

                Eli, tänään otettiin sit ilmamassamittari irti ja puhdisteltiin crc:llä ja paineilmalla.
                ilmansuodatin mys puhdisteltiin ja vähän vaikuttaa että vaihtoon menee.

                Semmoisen havainnon kyseisten operaatioiden jälkeen huomasin, että ennen kun kakkosella kiihdytti punarajalle ja vaihto vaihdetta, niin kierrokset laski n.3700rpm
                Operaatioiden jälkeen kierrokset samalla vaihtovälillä laskee vain reiluun 4000rpm:ään. joka on kiihtyvyyden kannalta ihan hyvä asia.

                Jotenkin vielä nuhaiselta tuntuu, mutta ehkä öljyjen vaihto asiaan jotakin vaikuttaa.
                Polttoaineen suodatin myös menee vielä vaihtoon.

                Comment


                • #9
                  En tiedä minkälaiset odotukset sinulla on tehojen suhteen ,mutta eipä vaparikutonen taida mikään raketti olla vaikka kuin on kaikki tallella. En tiedä vaikuttaako Q jonkinverran vielä laiskentavasti. Itsellä samanlainen peli pikkukutosella ilman Q.ta ja eipä tuo juuri niskoja naksauta ;)
                  Suodattimien ja öljyjen vaihto kannattaa aina, mutta tuskin sillä tehoja tulee paitsi tietysti jos ilmansuodatin on ihan schaissessa niin se auttaa.

                  Comment


                  • #10
                    Kaverilla vastaava vajaavetoinen a4 b5 2.6 v6 150hp

                    Sille jää kun tikku paskaan, eli joko neliveto on ihan perseestä, tai sit toi on vaan mopo :D

                    Comment


                    • #11
                      On siinä sitten jotain vikaa. 2.6 ei pärjää sille isommalle padalle.

                      Comment


                      • #12
                        Niin vähän ajattelinkin.
                        Kirjoitelkaa nyt tänne vikkejä jos tulee mieleen jotain. Itse niin ulapalla ettei osaa edes kuvitella vikaa.

                        Comment


                        • #13
                          Vikakoodit kannattaa tsekata, niin välttyy liialliselta arpomiselta. Vakkikommia peliin ja raporttia tänne niin eiköhän joku osaa jotain neuvoa...

                          Comment


                          • #14
                            Kaverilla vastaava vajaavetoinen a4 b5 2.6 v6 150hp

                            Sille jää kun tikku paskaan, eli joko neliveto on ihan perseestä, tai sit toi on vaan mopo :D
                            Eikä ole perseestä, menkää vaikka jollekkin lumisemmalle pätkälle kokeilemaan;)

                            Ostin hiljattain tuon harraste coupen samaisella 2.8 koneella, sillä ei kyllä pärjäisi vakio 1.8t:lle jossa reilu parikymmentä hepoa vähemmän joten ei se mikään lääke tehonnälkään ole. Mulla on tarkotus bi-turbottaa se ehkä jo ens talveks mutta sehän ei ole vaihtoehto sulle kun ilmeisesti laillisesti tiellä liikkuvasta pelistä on kyse. Koita nyt vaan tottua siihen

                            Comment


                            • #15
                              Lunta ei ole, eikä enää taida tullakkaan.

                              Justiin tänään istuin sielä kaverin 2.6 kyydissä ja kyllä on vaan iso ero.

                              Ei tässä kait auta kun kattoo uus auto.

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä 2,8 kulkee selvästi paremmin kuin 2,6. Tarkasta vielä EGR, vaikka väliaikaisesti poista se. Pakoputki voi olla tukossa, lähinnä katalysaattorit. Aukeaako kaasuläppä täysin?

                                Comment


                                • #17
                                  Mikäs tämä EGR on ja mistä semmoinen löytyy? Kaasuläpistä ei tietoa.

                                  Onkos näissä vehkeissä pakoputkessa jotain läppää joka kierrosten mukaan aukeaa?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ihan vaan vihjeeksi, että mulla on ollut kolme V6 2.8- koneista Audia, ja kahdessa niissä on ollut putki kateista tukossa. Meni menohalut, mutta ruokahalu kasvoi...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nonni vikahan saattakin olla siinä sitten, mutta vaikuttaako tukkoinen katti päästöihin?

                                      Käytin auton leimalla ja päästötestissä, ja kirkkaasti meni läpi kummastakin.

                                      Mistähän kannattaisi kattoa katalysattoreita, kun motonetissäkin on hintaa 200-300€

                                      Tepolta?
                                      Viimeksi muokannut Jaska.V; 9.12.2008, 22:26. Perustelu: kysymys lisätty

                                      Comment


                                      • #20
                                        EGR kierrättää pakokaasuja takaisin imusarjaan. Tarkoitus on pienentää päästöjä lähinnä osakaasulla. Vanhemmiten se voi jäädä auki -> pienentää moottorin tehoa ja kone menee laihalle. Katsastuksessa päästöt voivat olla jopa paremmat. Tuossa EGR:n paikka:
                                        http://12v.org/engine/index.php?section=cl&view=iman

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tänään katteltiin VAG-COM illa ja saatiin kuntoluokitus A puhtaat paperit, ei vikoja.
                                          Otettiin myös EGR:än joku ilmaletku irti, tukittiin ja tukittiin liitin johon se oli liitetty, vaikutus persdynossa: aina tuntuu että kulkee ja lähtee paremmin kun jotain tekee autolle.
                                          En tiedä sitten, oliko mitään todellista vaikutusta, mutta huomenna pitää katsoa ja uudestaan irroittaa letku ja jättää irti.
                                          Reijät tietty tukitaan, vai olisiko parempi jättää imusarjalle menevä reikä avonaiseksi?
                                          Toisaalta maalaisjärjellä sinne menee kaikki pöly ja paska joka tuskin on hyvä juttu.

                                          Comment


                                          • #22
                                            no hiukan itellä samaa tuntemusta että ruuti on jossain muualla kuin pellin alla... Alkaa selkeesti vasta tapahtumaan tuossa 4000rpm:n kohdalla mutta sitä ennen ei oikeen puhtia ole.. Onkos joku kellotellut noita kiihtyvyyksiä esim tempesillä??

                                            http://www.tempes.com/

                                            Olis sitten faktaa mihin verrata..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkaa selkeesti vasta tapahtumaan tuossa 4000rpm:n kohdalla mutta sitä ennen ei oikeen puhtia ole.
                                              Tuo pitäis olla ihan tuon moottorin ominaisuus, kun imppasarja vähä muuttuu tuossa rpm:n kohalla. Ja uskokaa ny, ei näissä ole tehoa vaikka kuinka yrittäis.

                                              Comment


                                              • #24
                                                No mulla ainakin kulkee omasta mielestä ihan pirteesti, ja parhaiten juurikin korkeimmilla kierroksilla. On tullu jopa jätettyä muutama sellanen bemarikin mitä en ois kyllä uskonu! =D

                                                Kesällä kuumilla keleillä alkaa vähän puutumaan, mut sekin johtuu varmaan imu-ilman lämmöstä. On meinaan konehuone aikas lämmin ku koneen lämmöt on maximissaan. =)

                                                Ps. Oli muuten mullakin yhessä vaiheessa putki tukossa...kattien sisälmykset oli toiseks viimosen äänenvaimentajan sisällä, ja kyllä vaikutti menoon...

                                                Nyt on molemmat katit ja lambdat vaihdettu, menokin tasaantu kummasti, hävis kaikki pienet nykimiset kokonaan.
                                                Viimeksi muokannut juice81; 15.12.2008, 18:15.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  n mulla on kanssa sellasta pientä nyppimistä havaittavissa mikä kyllä poistuu kun kiekat nousee 4000rpm:ään. Mahtaiskohan tuosakin nyt sitten olla katit tukossa tai lambdoissa jotain häimää... Soppa meinaan tuntuu tuollekkin laitteelle maistuvan..

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    No miul ainakii väheni kulutus lambdojen vaihdolla, ja se alakierroksien miettiminen, et meniskö vai ei.

                                                    Katsastuksesta meni läpi pelkillä uusilla kateilla...lambdat vaihdatin jälkeenpäin, toinen oli ihan kuollu ja toinen pelitti tosi laiskasti! =D

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nyt on EGR pois käytöstäajeltu pari päivää.. kulutus ehkä tippunut hieman, mutta mitään eroa ei kiihtyvyyksissä ole.

                                                      Kerran tuntui kakkosella, että olisi siinä n.4000rpm kohdalla oikein nykäissyt mutta se oli se yksi ja ainoa kerta.

                                                      Pitää ne katit nyt katsella joskus, mutta taitaa mennä kesän puolelle.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        No mulla ainakin kulkee omasta mielestä ihan pirteesti, ja parhaiten juurikin korkeimmilla kierroksilla. On tullu jopa jätettyä muutama sellanen bemarikin mitä en ois kyllä uskonu! =D
                                                        Eli kaivataan persdynon nollausta, aja pari päivää jollain 1.3 korollalla, niin tuntuu taas audi kiihkeeltä peliltä. Itellä oli tuommosta ongelmaa noin 100 heppaa tehokkaammalla autolla, kun noihin hevosvoimiin kun tahtoo tottua.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Niinpä, mullakin on kakkosautona rapee ranskalainen, 309 pösö, 1.3 pannulla! =D

                                                          Sillä ku pari päivää ajelee ni audi tuntuu aika hurjalta vehkeeltä ja todella luxuselta! =)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            joo mulla sama juttu, paripäivää kun coupella ajelee niin tuo T5 ransportterikin tuntuu tykiltä ;)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X