autossa ilmennyt semmonen vika,että kun tulee normaaliin lämpöönsä niin sammuu,eikä käynnisty uudelleen ennen kuin on kunnolla jähtynyt.kylmänä lähtee käyntiin hyvin ja toimii siihen asti hyvin kun tulee lämpöönsä,mutta kun lämpö tulee normaaliin n.90 asteeseen niin sammuu.onko täällä joku joka olis erikoistunut pelaa näitten kasien kanssa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
mikä vaivaa V8 4.2l vm.92
Collapse
X
-
Saa riittävästi. V8:sta löytyy maksimissaan viisi eri ohjainyksikköä, joihin pääsee käsiksi piuhan päästä. Ja ECU osaa ihan riittävästi vikadiagnostiikkaa.
http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ng/ecufv8.html
Vaikkakin noissa pitäisi olla pysyvä muisti, koita startata silloin, kun vika on päällä ja älä käytä virtoja pois välillä ennen lukua.
Comment
-
Kokeilinpa ottaa omasta hall johdon irti, ja käyntiin. Hyvin pelaa ainankin paikallaan vaikka johto on irti, ajamaan en viitsinyt lähteä. Mihin lie V8 hall:a tarvii/käyttää.Alkuperäinen kirjoittaja carman77 Näytä viestino,mä vaihdan tuo hall-anturin,katotaan vaikuttaako.kiitos tosta vinkistä.
Seuraava veikkaus olisi kampiakselin nopeus anturi (harmaalla merkillä)
Mustalla merkillä G4 anturia tarvitsee vain käynnistyessä.
Näin ainankin luulisin koska on ollut 2 V8:a jossa asentotunnistin vika eikä ole koskaan sammunut ajosta.
Comment
-
Katoppa toi messu, laitoin sinne pari kuvaa.Alkuperäinen kirjoittaja carman77 Näytä viestipystyykö mistään päättelee tai mittaamaan kampiakselin nopeuden tunnistimen kuntoa.hall-anturia en vielä ehtinyt vaihtaa kun ei hyllystä löytynyt suoraan.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...232#post515232
Mittari ohmi alueelle ja mittaa keskimmäisestä ja toisesta reunasta pitäisi olla n. 1k ohmia. toinen reuna ei yhteydessä. Ongelma mittauksessa kun anturit ja liittimet tosi kivassa paikassa.
Comment
-
On samat 3.6 ja 4.2 litrasessa. Ja ainankin 3b moottorissa siinä on vain pitempi johto. Yritin mitata omasta paikallaan, mutta kun vika on vaan kuumana niin tarvii mitata kuumana. Paloi sormi, ja luovutin. 4 vai 5 kertaa homman tehneenä ehdotan työkaluiksi 10 piippua löysäämiseen ja 1/4" sarjasta lyhyt 10 hylsy, nivel, pitkä jatko jolla pyörittää pultit auki. Paljon valoa on myös hyvä olla. Niin ja pitkä pinna korvien välissä kun noukit avaimia lattialta ......Alkuperäinen kirjoittaja carman77 Näytä viestionko muuten nuo kampiakselin nopeusanturi ja asentotunnistin samat 3.6 ja 4.2 litrasessa.liittimet on kyllä aika mukavassa paikassa,niin että tarvisko raakasti ottaa vaan osat käteen,että pääsis mittailee.
Comment
-
-kysyppäs pptalolta kannattaako laittaa "hyväkuntoiset, halvat käytetyt"Alkuperäinen kirjoittaja carman77 Näytä viestiei muutako huomenna antureiden kimppuun ja kattoo jos löytäs jostain edulliset käytetyt tilalle.neuvot ainakin on hyvät,mutta tosta pinnan pituudesta ei ole takuita.
Comment
-
Sen verran v-mäinen homma etten voi suositella käytettyä. Itse olen ostanut 3 ja niistä 2 on ollut rikki (ei pelaa kuumana). Englannista tilasin yhden, vartuin yli 3vko. kun ilmoitti ettei niitä saakkaan, hinta olisi ollut 70 eur. Huhu kertoo että jostain saisi tarvikkeena 100 eur:lla. Itse menen seuraavaksi suoraan merkkiliikkeesee ja lyön 200 tiskiin. Täytyy säästää jossain muussa.Alkuperäinen kirjoittaja carman77 Näytä viestiei muutako huomenna antureiden kimppuun ja kattoo jos löytäs jostain edulliset käytetyt tilalle.neuvot ainakin on hyvät,mutta tosta pinnan pituudesta ei ole takuita.
Comment
-
anturit olis nyt irti ja vähän annoin lämpöä antureille ja mitailin,niin kampiakselin nopeusanturi näytti kylmänä n.1k ohmia,mutta kun vähän lämpes niin alkoi heittelee ja lopulta ei näyttänyt mitään,ennenkuin jähdytteli vähän lumihankessa ja heräs taas henkiin.asento tunnistin näytti kylmänä n. 1k ohmia ja kun antoi lämpöä niin nousi tasaisesti,mutta ei heitellyt ja kun alkoi jähtyä niin laski tasaisesti sinne n.1k ohmiin.vika ilmeisesti kampiakselin nopeus anturissa.irroitus kävi suht nopeesti,mutta takaisin laitto taitaa ollakkin toinen juttu.
Comment
-
-
Mulla ne anturit (kampiakselin asento ja -nopeus) on 4,2:ssa ainakin ihan helpossa paikassa ja lähtee molemmat irti kehyksineen, kun irroittaa sen pienen suojapellin.
Homma tehdään alhaalta päin, ilmastoinnin kompuran takaa. Hyvin mahtuu yhdellä kädellä ja pienellä 10mm avaimella ropaamaan.
Comment

Comment