Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

EPC-valo syttyi 1.8t AWT-moottori

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    EPC-valo syttyi 1.8t AWT-moottori

    Yritin haulla, mutta en löytänyt tai sitten en osaa..

    Auto on vm.2001 A6 1.8tq AWT koneinen ja sytytti EPC valon.
    Kone pysyy kyllä hyvin käynnissä, mutta on todella voimaton ja ei kulje kun pintakaasulla.

    Kun pääsin köröttelemällä kotiiin löin töpselin kiinni ja antoi seuraavan vikakoodin:
    18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
    P1639 - 35-10 - - - Intermittent

    Onko miten tavallista, jotain häikkää ilmeisesti kaasupolkimessa vai läpässä?

  • #2
    Kaasupolkimen potikoihin viittaa. Ei ihan tavallinen vika, mutta onhan noita ollut. Johdon liitintä voi vielä vähän heilutella, periaatteessa jotain CRC-electroa voisi ruiskuttaa, potikoihin ei taida päästä käsiksi.

    Comment


      #3
      Vika Häipyi seuraavana päivänä, mutta nyt uusi taas.

      Molemmilla kerroilla on ilma ollut sateinen eli saattaa johtua kosteudesta?

      Otin polkimen päästä johtosarjan irti ja suhutin elektroniikan puhdistusainetta, mutta koodi uusii heti kun sen poistaa.

      Voikohan tuota poljinhässäkkää avata ja koittaa putsailla sen sisuskaluja?

      Nyppäsin akun miinuspiuhan irti ja odottelen hyviä neuvoja.

      Comment


      • #4
        En ole itse noita tutkinut, mutta ilmeisesti potikoita ei ole tarkoitus purkaa eli uusia osia pitäisi laittaa. Toisaalta kai pienen reiän voi porata ja ruiskuttaa CRC:tä.

        Comment


        • #5
          Laitetaas tähän, kun on ollut samanlaista ongelmaa.

          Vikakoodi: 18047 - accelerator position sensor 1/2 (G79/G185): implausible signal
          P1639 - 35-00

          Elikkä epc valo syttyi ekan kerran uutenavuotena ihan yllättäen kesken matkan kouvolasta espooseen ja kaasupoljin ei reagoinut kuin pintakaasuun. Seuraavana päivänä vika oliki hävinnyt, mutta nollasin kuitenkin vikakoodit ja laitoin elektroniikkasprayta kaasupolkimen liittimiin.
          Nyt sitten eilen lähin liikkeelle ja sama ongelma tuli takas. Antoi tänään aamullakin epc valon mittaristoon, mutta töistä (lämpimästä tallista) lähtiessä nollasin vikakoodit, eikä valo tullut enää.

          Mistähän voisi johtua? Molemmilla kerroilla on ollut loskakeli ja lämpötila nollan pintaan, jos sillä nyt on väliä.

          Comment


          • #6
            Reilun viikon kerkes ajella ilman tuota EPC valoa. Kävin tänään pesemässä auton ja lähtiessä pesupaikalta huomasin, että EPC valo jäi palamaan. Oisko kellään mitään ideoita, mistä vois alkaa vikaa etsimään?

            Comment


            • #7
              Kaasupolkimesta.

              Comment


              • #8
                Voikohan tuolle tehä mitään, vai pitääkö samantien vaihtaa koko poljin?

                Comment


                • #9
                  Luithan vikakoodit uudestaan ja samasta koodista kyse?

                  Comment


                  • #10
                    Aamulla töihin mennessä auto toimi taas. Töistä lähtiessä lukasin vikakoodit ja samaa koodii edelleen tarjos.

                    Comment


                    • #11
                      Kävin taas pesemässä auton ja yllätys, yllätys. EPC valo jäi palamaan käynnistyksen jälkeen. Tuskin on yhteensattumaa. Jostain pääsee kosteutta väärään paikkaan, mutta mihin? Sisätilassa en huomannut missään vettä pikaisella vilkaisulla tälläkään kertaa. Mikä ihme vois aiheuttaa ton?

                      Comment


                        #12
                        Perhana kun en aikoinaan muistanut kirjoittaa mistä tuo kaasupolkimen vikavalo johtui, no kirjoitellaan sitten nyt.
                        Eli tuulilasin alapuolella, siinä "ammeeksikin" kutsutussa vedenpoistokaukalossa sijaitsee kuljettajan puolella, juurikin polkimien yläpuolella, moottorinohjausyksikkö omassa kotelossaan. Se kotelo on jokusella ruuvilla/mutterilla kiinni ja siinä on ainoastaan ohuehko tiiviste estämässä veden pääsyä matkustamoon. No, jos vedenpoistoreiät on edes osittain tukossa ja joku on aikaisemmin kurkannut boxiin ja jättänyt huolimattomuuksissaan ruuvit kiristämättä, autopesun monsuunisade näkyy ja tuntuu kuljettajan jalkatilassa. Vesi valuu suoraan kaasupolkimelle josta seurauksena aikaisemmissa viesteissä mainittuja ongelmia.

                        Korjauksena siis vedenpoistoreikien avaus ja boxin tiiviyden tarkistus.

                        Syy, miksi joku olisi ronkkinut motronicin koteloa muussa kuin viritys tarkoituksessa on luultavasti se, että sen kautta on ainakin b5 ja c5 koppaisissa helpoin tie viedä ahtopainemittarin letku kabiiniin.

                        Comment


                        • #13
                          Vihdoin löysin motivaatiota tutkia tuota EPC valo ongelmaa. ECUn kotelossa olevista liittimistä yksi oli aika hapettunut ja liittimen johto oli kotelon ja alatiivisteen välissä. Putsailin liittimiä, suihkin crc:tä ja laitoin tiivistemassaa kotelon väliin. Saa nähdä miten käy seuraavan auton pesun tai sateen kanssa.

                          Comment


                          • #14
                            Mulla syttyy EPC-valo kans -03 1.8t BFB. Mutta tekee vielä sen että kauan sai starttoottaa käyntiin ja kierrokset ei laskenut alle 1200RPM.. Johtuuko huono käyntiin lähteminen kans kaasupolkimesta?

                            Comment


                            • #15
                              Vikakoodien luku.

                              Comment


                              • #16
                                Ei ollut mitään koodeja. Tekee välillä myös sen että pitää startata kauemmin kuin normaalisti ilman EPC valon syttymistä.

                                Comment


                                • #17
                                  Millä luettu, pitäis olla koodeja?

                                  Comment


                                  • #18
                                    CRX:n yleismallinen mittari

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eli siihen ei ole luottamista. Lue kunnon lukijalla, eli VCDS:llä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        AutoComilla luettu koodit ja olihan sielä. Kammen asento anturia herjasi. Kummassa päässä konetta se on ja kuinka hankala vaihtaa?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Takaosassa lohkoa, suht helppo vaihtaa:

                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=g28

                                          Comment

                                          Working...
                                          X