Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4: A100/S4/A6/S6 Automaattilaatikon monitoimikytkin F125

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C4: A100/S4/A6/S6 Automaattilaatikon monitoimikytkin F125

    elikkäs autohan ei ole minun mutta tuossa pihallahan se seisoo...
    Audi A6 2.6bensa -97 ajettu reilu 260000, ja saksasta tuotu kuulemma...
    Teki sellaisen tempun että automaatissa toimii enää yksi vaihde eteen?!? pakki ja vapaa toimivat ihan normaalisti mutta d, pakko kolmonen, kakkonen ja ykkönen tuntuis olevan samaa vaihdetta, eli kulkee 60km/h (rpm 3000), paniikissa käytiin vaihdattamassa laatikon öljyt ja suodatin (290egee) , ei muutosta kulkuun.

    Merkkiliikkeessä haettu tietokoneen laatima vikalista jossa lukee vaihteiston kohdalla monitoimikatkaisin-F125 epäselvä signaali
    jarruvalokatkaisin-F epäselvä signaali
    eli kyseinen monitoimikatk. maksaa tuohon laatikkoon n.360egee joten VINKKEJÄ KIITOS!
    Pystyykö ton itse purkamaan ja putsaamaan vai piileekö vika jossain muualla?!
    Linkkejä? Apua? [/b]

  • #2
    Soita Petri Opas Hyvinkää luulen että käytetty tuollainen löytyy ja vaihtaa myös,jos olet kulmilla.Saattaa olla jopa lauantaisin auki.Ja puh 0400-436319 tai 0500-alkunen jompi kumpi tai kummatkin.

    Comment


      #3
      niin, myy siis laatikon vai tollasen monitoimikytkimen?
      Kiitos kuitenkin numerosta, vaikka onhan se tota vauhtia lahdesta kun ajelee tonne ni ai-ka pitkä matka :)
      kaikki käy vaan lukemassa ja naureskelee (on kyllä himppasen aihettakin), VINKKEJÄ KIITOS!!!
      by the way loota on se neli lovinen

      Comment


      • #4
        ...ööö mille?
        kaikki käy vaan lukemassa ja naureskelee (on kyllä himppasen aihettakin),
        myy monitoimikytkimiä,sillä on autoja purettuna (saksasta tuotuja).

        Comment


          #5
          eipä löytynyt hyvinkäältä kyseist osaa, joten ehdotuksia.

          Comment


          • #6
            Menikö vikamoodille ajossa?
            Kokeile buuttausta. Tiedä onko siitä sit apuja, mutta kannattaa kuitenkin kokeilla. Helpoiten onnistuu kun otat akunkengän muutamaksi minuutiksi irti.

            Comment


            • #7
              vinkkejä:
              -rauhoitu
              -ota akkukenkä pois kuten jo tuolla neuvottiin, nollaa vikatiedot ja voi auttaa.
              -voi olla myös ihan perinteinen johto-ongelma, huono liitos tuosta liittimestä matkalle eculle (keskusyksikkö)
              -riemuitse! Pahin vaihtoehto vaikuttaa maksavan 360 eetä. HALPPAA Audin automaatin ollessa kyseessä!

              Comment


              • #8
                Ei täällä kyllä ole tapana toisten ongelmille naureskella, toivottavasti.

                Missähän tollanen monitoimikatkaisin oikeesti sijaitsee, sitä en tiedä. Yritin perhealbumista etsiä, mutta mun taidot ei riitä vielä oikeen löytämään sieltä kaikkea :). Voi olla oikeesti vikaa tai sitten vaan kosketushäikkää.

                Laatikko on varmaan vikamoodissa. Lukinnu ittensä ykköselle tai kakkoselle paremminkin. Nollaus voi toki auttaa, jos on vaan hetkellinen vika. Toisaalta se tullee takaisin kyllä jossain vaiheessa jos ei aiheuttajaa etsi.

                Niin joo, missä tilanteessa meni tohon jamaan? Yhtäkkiä?

                Comment


                • #9
                  omassani se on laatikon perässä ja nähtävissä auton alta. siitä lähtee mun autossa 5 piuhaa, liittimen ympäristön suojaus niin ja näin. Normaalei piuhoi paljaana auton alla...

                  Comment


                  • #10
                    Eli ekana ne irti ja ihmeainetta perään eli crc/wd40. Samalla buuttaa systeemin eli pitää akunkengän sen 30 minsaa irti.

                    Sitä vois varmaan kokeilla.

                    Comment


                    • #11
                      onko puoli tuntia sopiva aika? omassani on ollu häikkää joka on joskus hävinny tolla. Nyt ei viime aikoina kun ole n kokeillut mutta pitänyt irti vaan minsan tai jotain... kokeilempa pitempää aikaa. En saanut tunkin avulla autoa tarpeeksi ylös, jotta olisin itse saanut ton liittimen irti, täytyy käydä TI hallissa jossain välissä.

                      Comment


                      • #12
                        En tiedä sopivasta, mutta yleisesti puolta tuntia käsketään pitää. Luulis kyllä vähempikin riittävän.

                        Comment


                          #13
                          eipäs auttanut tuo "buuttaus" akun kautta, ajateltiin irrotta se monitoimi kytkimen mutta on vaan aika hankalassa paikassa, välitietona voin kertoa että laatikon kannattin korva pitää repiä pois jonka jälkeen koko palikka on 6mm pulteilla kiini lootassa, tuhottuani 2 kpl torx t25 avaimia ollaan vielä samassa vaiheessa.. Jos jollakulla on tietoa moisesta viasta niin vastausta kaivataan
                          Lupaan kertoa että miten loppupeleistä tässä käy.

                          Ja lisätietona miten se meni tuohon jamaan niin normaalin pysähdys (P) ja siitä liikkeelle lähtiessä auto sammui, jonka jälkeen käynnistys ja eteenpäin (D) ja ihmettelyä miksi kierroksen on niin korkeella.. kuulemma.

                          Comment


                          • #14
                            Viittaa kyllä johonkin sähkövikaan mun mielestä kun tolleen menee, ei mekaaniseen.

                            Comment


                            • #15
                              Mulla oli vähän vastaavantyylinen ongelma, jossa vaihteisto meni vikatilaan. Vikakoodina oli juuri tuo monitoimikytkin F125. Nopea korjaus pakkasessa oli suihkuttaa CRC:tä vaihdekepin juuresta ja vikakoodien nollaus. Vaihdekepin kuskinpuoleisessa puolessa on käsittääkseni osa, jolla kepin asento tunnistetaan ja saattaa olla kulunut/likainen. En oo ihan varma meneekö saman kytkimen piuhat laatikon takaosaan jonnekin liittimeen, mutta sinnekin vaan CRC:tä.

                              Comment


                              • #16
                                Juuh aluksi kannattaa puhdistella se liitin sieltä vaihdekepin juuresta. Ilmeisesti tuolla piuhalla on liitin myös pelkääjänpuolen penkin alla, joten tsekkaa sekin.

                                Comment


                                • #17
                                  Lataa oheisen linkin takaa tiedosto 01-273 electrical testing ja katso sivu 55 alkaen löytyy ko. kytkimen testausohjeet.
                                  http://1.8t.org/~quattroman/Audi%20B...n%2001V%20OBD/

                                  Comment


                                    #18
                                    Jees. lupasin kertoa korjauksen vaiheista jos jollekulle sattuu yhtä hyvä tsäkä... sain osan irti, avasin sen kytkimen ja selvisi että miksi se on niin kallis... kyseinen osa ohjaa koko laatikkoa (täynnä antureita ja elektroniikkaa) ja palojäljistä päätellen on hankittava uusi osa. tuollaisen korjaus on yhtä mahdoton kuin mb w124 lämpöpaneelin säätäjä.
                                    lisäspeksit: laatikon tyyppikilvessä lukeepi 4hp-18, crd... jos jotakuta kiinnostaa

                                    ONKO KELLÄÄN TIETOA MISTÄ LÖYTYY OSIA SAKSASTA (luetaan: halvemmalla)
                                    kiitokset RAMIV:eelle ylemmistä linkeistä

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tsekkaapa Simo sellainen "häärochdäär" osoite kuin www.fbt.se. Se on pohlanlahden toisella puolella olevien purkaamoiden ja osakauppojen kauppapaikka ja hinnat ovat huomattavasti edullisempia kuin täällä härmässä. Tarjontakin on ainakin kolme pykälää parempi ja kattavampi.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tsekkaapa Simo sellainen "häärochdäär" osoite kuin www.fbt.se. Se on pohlanlahden toisella puolella olevien purkaamoiden ja osakauppojen kauppapaikka ja hinnat ovat huomattavasti edullisempia kuin täällä härmässä. Tarjontakin on ainakin kolme pykälää parempi ja kattavampi.
                                        Osaiskohan joku kertoa että mikä se osa on ruotsin kielellä? Ei oikein onnistu osan ettiminen tällä kielitaidolla..

                                        Yks tilausyritys tuli tehtyä ruotsista sähköpostin välityksellä, varmistivat sen johdosta just tilausta koko vaihdelaatikosta hintaa 1350?, en viitti ostaa jos vaik halvemmallakin vois selvitä hommasta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jokin Kontroll Box se lie...paremmin länsimurretta taittavat ja osat tuntevat tulkoot apuun.
                                          Tsekkaa myös www.renet.de

                                          Comment


                                          • #22
                                            tulix tää jo kuntoon? Mielenkiinnosta kuinka hoitui jne...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Monitoimikatkaisijaa voisi vaikka hakea sanalla "multikoppling", ehkä sillä pääsisi eteenpäin.

                                              Comment


                                                #24
                                                jooh, sen verran päivitystä että osa tuli tänään saksasta, yritetään oluen voimalla laittaa se kiinni ja reportoin kunhan tokenen....

                                                Comment


                                                  #25
                                                  joo-o, osa vaihdettu ja ei toimi....

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Veisin jollekkin saamaan ammattiapua.... merkkikorjaamo?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kyllä ne koodit kannattaisi katsoa vielä uusiksi. Laatikko varmaankin limp modessa.

                                                      Akunkenkää pois näin ensihätään pidemmäksi aikaa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Jooh... audi toimii ja sutii nyt... ilmeisesti kun tarpeeks kun heiluttelee niitä piuhoja ( ja vaihtaa sen monitoimi kytkimen ) ni kai se sitten auttoi.. KIITOKSIA VINKEISTÄ KAIKILLE!

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Eletroniset kytkimet automaattilaatikossa ym.

                                                          Automaattilaatikon sähkökytkimet ym.sähköiset kytkimet.

                                                          Murheilta säästyy paljon ja kokonaan jos muistaa kerran vuodessa esim.crc tai muita korroosiota tai hapettumista estävillä aineilla käsitellä sähköliitokset!!!
                                                          Liitokset alkavat lämmetä ylimenovastuksen takia ja lopulta tekevät kytkennän toimimattomaksi,tai oikosulku toiseen johtoon ja jos sitä kautta - saa niin johdot palaa ja ehkä auto.Kaikkein eniten töitä autossa:pistokkeen naaras puoli terästä ja uros kuparia muodostuu sähköpari:muodostaa jauheen tapaista liittimeen ja eristi.Autosta valot poissa ja 3 päivän etsiminen missä vika ennenku löytyi:sulakerasian takaa lähtevä liitos ed.main sähköpari ongelma.
                                                          auto oli Audi 80 1.8S.Sen jälkeen olen hoitanut kaikki sähköliitosket kerran vuodessa ja ei ole ollut ongelmia autoissani sähkön toiminnassa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            No Kauko, miten on liittimien säännöllinen vuosihuolto edennyt?

                                                            --

                                                            Mutta tuohon multifukingschalteriin. Oma on paskana, en ole sitä kaivanut irti kun autolla pitää ajaakin. Liittimen nastojen 8 ja 7 välille ei R asennolla synny johtavuutta, jonka seurauksena peruutusvaloreleen kela ei vedä ja pakkivalo ei syty.

                                                            Sen verran löytyi tietoa että ko. aparaatti pitää säätää kohdilleen että kärkien asemoinnit ovat sulassa sovussa, muuten tulee implausible signaalia vag-commille ja laatikko menee vikatilaan. Eli ennen irroitusta pitää asento merkitä.

                                                            Saa nähdä miten sinne pääsee käsiksi.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X