Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS6 Kytkinpolkimen outo ominaisuus.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrS6 Kytkinpolkimen outo ominaisuus.

    Pohjustus: Kyseinen ilmiö oli jo ennen kytkinremonttia olemassa.

    Poljin ylä-asennossa kun pistää jalkaterän polkimen alle ja nypäyttää, poljin
    tulee itsestään muutaman sentin ylemmäs. Sitten kun painaa sitä taas alemmas, se jää normaaliin korkeuteensa. (Muistaakseni hieman jarrupoljinta alempana)
    Tätä ei siis voi huomata, ellei varta vasten vedä poljinta taaksepäin.
    Kytkimen toiminta on muuten kuin unelma.
    Hauskinta tässä on se, että vakionopeudensäädin ei toimi, mikäli poljinta
    ei ole "nostettu" tähän ylä asentoon. Liikkeen määrä on aina sama ja poljin tosiaan tulee itsestään hyvin nopeasti ylös. Ikäänkuin siinä olisi tuollainen pykälä, että vakkari ei toimi, ennenkuin kytkin nostetaan ylemmäs..

    #2
    Poljin takertelee nyt jotenkin, sen kuuluisi kyllä nousta auttamatta ylös asti. Se, ettei vakkari pelaa, johtuu juuri siitä, että kytkinpolkimelle on oma anturi joka pudottaa cruisen pois, kun kytkintä painetaan. Nyt kytkinpolkimesi jää liian alas ja anturi jää auki.

    Ettei olisikin juuri tuo vakkarin kytkin, joka siellä jumittelisi?

    Comment


    • #3
      Kovin ylös tuo poljin sitten tulee, mulla nimittäin osuu polvi ratin istukkaan!
      On siis ylä-asennossaan reilusti jarrupoljinta ylempänä.
      Miten ne polkimet sulla on?

      Comment


        #4
        Kytkin ja jarru on kokolailla samassa tasossa, eli kyllä sulla on jotain siellä irrallaan. Veikkaisin näin näkemättä sitä vakkarin kytkinpoljinkytkintä, se saattaa samalla toimia yläasennon stopparina siellä.

        Comment


        • #5
          Missäköhän tuo sijaitsee? Toivottavasti ei itse kytkimen läheisyydessä!
          Laatikko alas taas ja voi perkele...

          Comment


            #6
            Polkimen yläpäässä, en nyt katsomatta muista, paljonko verhoilua pitää purkaa. Laatikkojumpalta tuo ei kuulosta millään, polkimen päässä on vaiva. Aika inha työasento vain maata katollaan jalkatilassa...

            Comment


              #7
              Ilmaa!

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                Ilmaa!
                Eikös tuo vaikuttaisi kytkimen toimintaan muutenkin?
                Kyllä tuo Villen teoria kuulostaa järkevämmältä..

                Comment


                  #9
                  Kokemus puhuu :)

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                    Kokemus puhuu :)
                    Ton kommentin voisi tulkita hyvällä ja huonolla tavalla,
                    pistetään hyvän piikkiin.

                    Comment


                      #11
                      Enpä edes miettinyt että sen voi tulkita niin ja näin. Sorry.

                      Joka tapauksessa mainittu oire ja mainittu syy on kokemuspohjalla linkattu toisiinsa. Eikä varmaankaan ole maailman ainoa mahdollinen vika, joka aiheuttaa tuota. Esim hitusenkaan vuotava työsylinteri tekee varmasti saman.

                      Comment


                        #12
                        Ilma kävi kanssa mielessä, mutta polkimen ei pitäisi nousta noin ylös. Siellä kun pitäisi olla se cruisen poljinanturi vastassa, joka nyt ei välttämättä ole ihan paikallaan.

                        Comment


                        • #13
                          Työsylinteri tuskin vuotaa, siihen kun vaihdettiin stefa samalla.
                          Tuo poljintuntuma juuri tuosta "pykälästä" alaspäin on nyt aivan
                          täysin erilainen kuin se oli ennen kytkinremonttia = helvetin jäykkä,
                          lyhyt liikerata ja otti todella alhaalla.
                          Työsylinterin akselin päässä oleva muoviholkki oli murtunut, tästä
                          johtui jäykkyys korjaajan mukaan.

                          Vaikka en autoista mitään tiedäkään, kuitenkin ihmettelen, että täyden kytkinremontin jälkeen kytkimen olemus muuttuu täysin, mutta silti polkimessa on edelleen täsmälleen samanlainen "ylimääräinen tila",
                          joka ei mitenkään vaikuta kytkimen toimintaan. Paitsi siis tuon vakkarin osalta.

                          Comment


                          • #14
                            Sellaisen huomasin tänään, että kun päästää polkimen nopeasti alhaalta ylös,
                            se tulee aivan tuonne ylös asti. Mutta on siis epäluonnollisen ylhäällä - 4 senttiä ylempänä kuin jarrupoljin.

                            Comment


                            • #15
                              Vika selvisi. Kytkinpoljin (tai sen mekanismi) on kulunut. Sen takia ei nouse ylös asti ilman apuja.

                              Comment


                              • #16
                                Missä sijaitsee kytkmien työ- ja pääsylinteri? On ruvennu kytkin kylmänä olemaan tahmea ja on pari senttiä väljää ennen kuin ottaa, mutta toimii kuintekin. Kummassa luultavemmin vika?

                                Ja Kuinka näihin pääsee käsiksi? (MY95 S6 4.2)
                                kiitos!
                                Viimeksi muokannut gedu; 22.12.2010, 17:23.

                                Comment


                                  #17
                                  Polkimen juuressa ja laatikon kyljessä. Oisikohan laatikon kylkeen helpompi matka altapäin isolohkon kanssa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ahaa, tuonnehhan tuo on näköjään vähä kussu, polkimen juureen nimittäin..

                                    Comment


                                      #19
                                      Hei,

                                      Tuossa pajalla näyttävät hajoittaneen kytkinpolkimen rempan yhteydessä. Onko ideoita mistä 1995 vuoden URS-6 saisi uuden? Netissä nuita näyttää olevan aika vähän.

                                      Käykö esimerkiksi jostain kansanmallin vermeestä purku poljin vai onko S mallissa eri polkimet?

                                      ECS lopettaneet vahvennetun polkimen teon.

                                      EDIT: Otti välilyönnit pois niin Audi Traditionilta löytyikin oikea. Tämän voi poistaa ellei halua säilyttää hakuja varten.
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 29.6.2022, 16:20. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                      Comment


                                        #20
                                        Hyvä että vielä löytyy, mitä se maksoi? Olen ymmärtänyt ettei se ole mikään harvinainen vika, vai mitä SS4 ?

                                        Comment


                                          #21
                                          Juu ei oleClick image for larger version

Name:	image37.jpg
Views:	203
Size:	288,9 Kt
ID:	1943353

                                          Comment


                                            #22
                                            110€ Toimituksineen eli ihan halvimmasta päästä tuo ei ole mutta minkäs teet kun ei riitä käden taidot itse väsätä metallista :P

                                            Comment

                                            Working...
                                            X