Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4:n viritys taloudelliseksi

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• UrS4:n viritys taloudelliseksi

Tervehdys Turusta!
    Ostin S4:n 2.2 litran koneella(automaatti) ja nyt ihmettelen suurta bensan kulutusta.
    Kaksi tankkausta takana ja 1. keskikulutus 14,85 litraa ja 2. 15,5 litraa.
    Ajo ollut puoliksi kaupunkia ja puoliksi maantietä.
    Kaasujalka kevyt, kaksi kertaa olen kiihdyttänyt yli 4000 kierroksen.
    Maantiellä keskikulutusmittari näyttänyt pienimmillään 8,8 litraa n. 150 km:n matkalla.
    Kaupungissa ei pääse alle 15 millään.
    Kannattaisiko virittää/optimoida jollain "lastulla", jotta saisi kulutuksen alemmaksi.
    Vai voiko turbon kovempi käyttö saada kulutuksen laskemaan eli kannattaako kiihdytellä reippaammin?
    Minkä merkkistä viritysohjelmaa suosittelette?

Siellä on jotain vikaa, jos tuommoisia kuluttaa.

Comment

Kyllä se taitaa automaattiurssi viedä tuon verran tollasessa ajossa.
      Sille ei vaan kaupungissa ole tehtävissä millään virityksellä mitään, se on tollanen.

Ihan viime aikoina meni mullakin 14-16l keskikulutuksella kun pyörin vain nurkissa (50/50 kaupunki/maantie). Täällä se ei oikeastaan edes ole oikeata kaupunkiajoa/taajama-ajoa.

Comment

Taloudellisen ajon kurssi vois olla hyvä viritys, jos ei ole jo loppuun asti hiottu tekniikka. Tokikaan päälle kaksisataa koninen, rippikouluikäinen, nelivetopensaturpo ja taloudellisuus ei mahtune samaan lauseeseen useastikaan.

Aikaisemmin mittailtu samansuuntaisia kulutuksia;
        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=63713

Comment

Tuo automaatti meni sitten ohi kokonaan.

Jos lambdan iästä ei ole tietoa, niin saattaisi kannattaa vaihtaa.

Comment

Lambdan vaihdolla mulla kyllä tippui jonkin verran kulutus.

Tuossa karpan laittamassa linkissä raportoimani keskikulutus 9-14l sisälsi käytännössä aina n. 350km Tampereen reissun.
            Lastu vaikutti matka-ajossa kulutusta alentavasti, mikäli vaan malttoi kaasujalan kanssa.

Kun ajoin lastutukseen Lappeenrantaan, mikä taisi olla yli 300km/siivu, oli keskikulutus tasan 9l/100km mennessä. Tuo oli jonkin sortin ennätys minulla.
            Pienellä sitä ei vaan saa menemään.

Comment

Apropoo otsikosta tuli mieleen mikä tuo lienee urs4 osalta noin yleensä paras viritys jos ajatellaan juuri taloudellisuutta? Jotain modernimpaa ahdinta, parempaa pakosarjaa ja maltillisesti voimaa?

Comment

Sekalaisessa tuo 15 on kyllä turhan paljon. Puhtaasti kaupungissa varmastikin tonteillaan. Tuo 8.8 taas kuulostaa siltä että vehkeet on suunnilleen kunnossa.
                Pienin kuulemani kulutus mitä minun tekemällä lastulla on automaatti kulkenut on 8.1. Vaikuttaa kaupunkiajossakin toki, mutta tämän todentaminen numeroin on vähän hankalampaa.
                Lambda tosiaankin kannattaa vaihtaa.

Comment

Ei mulla oo kertaakaan tankkauksen jälkeenlaskennallinen kulutus ollut niin pieni kuin ajotietokoneen näyttämä. Vuoden 2005 alusta 114 tkm keskikulutuksen ollen 12.25 ja kertaakaan ei tankkausvälillä ole mennyt alle kympin. Ajosta taitaa olla puolet maantietä.

Koskahan saisi aikaiseksi sen lastun asennuksen ja pääsisi testaamaan sitä pienempää kulutusta ...

Comment

Working...
                  X