Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vahvempaa (öljyn kyllästämää?) kipinää 3B:hen ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vahvempaa (öljyn kyllästämää?) kipinää 3B:hen ?

    Eli ongelmana on luultavasti kunnollisen kipinän loppuminen kovimmilla ahdoilla. Auto toimii ja kiihtyy moitteetta siihen asti kunnes ahtoa 1.5bar, sitten alkaa nykimään.

    Epäiltiin että syy saattaisi löytyä heikosta kipinästä, koska soppapuoli on kunnossa.

    Nyt kokeilussa uudet Denson Iridium tulpat ja seuraavaksi koitan Boschin platinoita. Voisiko oireilla näin viallisilla tulpanjohdoilla tai huonokuntoisella jakajalla?

    Entäs sytkävahvistimista kokemusta Crane, AEM, MSD ja toteutus 3B:hen?

    ECU:n virkaa hoitaa VEMS.
    Viimeksi muokannut badfear; 16.8.2008, 17:37.

  • #2
    Mitäs muuta on laitettu, pakopuoli kunnossa?

    Comment


    • #3
      ääni tulpanjohdoille jos ei ole hiljan vaihdettu.

      Comment


      • #4
        Jos ei tokene tulpilla niin mielestäni ainut viksu valinta (rahallisesti) on pistää 1.8T:n puolat. Ne kun saa alle tulpanjohtosarjan hinnan.

        Comment


        • #5
          Mitäs muuta on laitettu, pakopuoli kunnossa?
          Mites pakopuoli voisi tuohon vaikuttaa? Pakopuoli ei ole ihan kunnossa, eli vakio DP on paikallaan ja putkistokin voisi olla avarampi.

          Jos ei tulppien vaihdolla yhtään parane, niin täytyy varmaan konvertoida suorasytyksi..

          Comment


          • #6
            Jepjep. Vaihdoin tulpat Boschin FR5DP-mallisiin, koeajolenkillä ei tietoakaan nykimisestä, toimi siis todella hyvin. Nykiminen siis ainakin näillä näkymin johtui tulpista jotka olivat Denso Iridium IK27.

            Comment


            • #7
              Eräs herra foorumilla vihjasi että S2 vakiopakoputken teho raja olisi noin 330hp.

              Heitin vain arvauksena kun et ollut kuitenkaan ihan varma sytkäpuolesta. BTW onko pakosarja vielä yhtenä kappaleena.

              Comment


              • #8
                Välillä se on pienestä kii...

                Comment


                • #9
                  Pienestä oli kiinni, niinkuin tässä harrastuksessa niin kovin monta kertaa :)

                  Kyllä pakosarja on toistaiseksi kestänyt ihan hienosti ja pysynyt tiukasti kiinni kannessa.

                  Pakopaineet pitäisi seuraavaksi mitata niin selviää kuinka paljon siinä on parannettavaa.

                  Comment


                  • #10
                    3B:n sytkäkamat riittää aika kivasti, ja isomman dp:n kanssa putki(katteineen) ei ole pullonkaula vielä neljälläkään sadalla. Siis 220v:ssä, äskakosessa taitaapi olla ahtaampi.
                    3B tulpanjohtosarja 140e, ei taida puolakonversio ihan samaan rahaan irrota...

                    Comment


                    • #11
                      Jakajasytkästä loppuu teho siinä 500hepan nurkilla, melko tarkasti.
                      Ja jonkun verran tarkka on 20vt tulpistaan, orkkista tai, ns seatti tulppaa tai tosi koville ahdoille sitte hopea tulppaa, muita en lähtisi kokeilemaan, nämä on moneen kertaan hyviksi todetut vaihtoehdot.

                      Comment


                      • #12
                        Huvittaisi kokeilla CDI:tä omassa 3B:ssä. Ainoa vaan että CDI-boksia ei ole hyllyssä, mutta suorasytkäecuja on 3 :)

                        Comment


                        • #13
                          Kylläpä nyt alkoi homma tökkimään. Tänään lähdin ajelemaan Alastarolle V8&GTI vauhtipäiville ja siinä matkalla huomasin että taas pätkii 1.4-1.5 barissa. :(

                          Vaihdoin vielä FR5DP tulpat Alastarolla alkuperäisiin Boschin F5DP0R tulppiin, mutta ei vaikutusta.

                          Uutuutena tuli vielä lievä sininen savutus tyhjäkäynnillä, mikä kruunasi sateisen päivän Alastarolla.

                          Voisiko savutus johtua tulpanreijistä valuvan öljyn palamisesta? Öljyä kun tihkuu melko reippaasti venakopan vuotavan tiivisteen takia..

                          Comment


                            #14
                            Öljy pääsee osittain "oikosulkemaan" kipinätehoa( jos öljyä tulppien jännitekontakteissa) ja siksi paukku ei täydellinen kovilla ahdoilla?

                            Kokeilla voi putsaamalla cleanerilla tulpat ja johtojen päät. Tuoko tilapäisen helpotuksen? Venakopan tiiviste kannattaa uusia ja vähän ajan päästä kopeloida pultit vielä uudelleen.

                            Comment


                            • #15
                              Pasin kuvaus kuulostaa varsin järkevältä, täytyy kokeilla suhauttaa cleeneriä tulpanhattuihin. Välillä tosiaan ehti toimia varsin hienosti, mutta varsinkin kuumilla öljyillä tuntuisi olevan oireilu pahimmillaan.

                              Mietin tuota huohotin hässäkkää myös, voisiko letkuissa mahdollisesti olevat repeämät (=paine tai sen puute) tai venttiilit aiheuttaa niin kovaa huohotusta että polttaisi sen takia öljyä?

                              Comment


                              • #16
                                Nyt taas näyttää pitkästä aikaa hyvältä. Venakopan tiivisteen vaihdolla pääsin kokonaan eroon kipinän pätkimisestä eli enää ei tulpat uiskentele moottoriöljyssä.

                                Myös sininen savutus loppui kokonaan kun pistin kissat takaisin putkistoon. Pieni vastapaine siis pitää pakoputkistossa olla.

                                Comment


                                • #17
                                  Katit kyllä syö melko tehokkaasti tuota öljynkärytystä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kissat tosiaan syö sen savun ja savu pitkässä juoksussa syö kissat...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Niin tuntuisivat syövän... laitetaan sitten uudet katit kun ovat tukossa tai hiiltyneet. Pääasia ettei enää haise tyhjäkäynnillä pappatunturille :)

                                      Comment

                                      Working...
                                      X