Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7T koneen lambda-anturit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
    Mitä kautta avasit? Öljyputkethan kulkee DP:n alla. Itse avaan lambdat yläkautta.
    Se taitaakin ollakin ohjaustehostimen putki, joka kääntyy siitä vaihdelaatikon päältä. Katsoin äsken ja kyllä se on syytä irrottaa ehkä onnistuu väkisin vääntämällä pois tieltä, putki on juuri jatkovarren linjalla. Lambdan linja on sellainen ,että vaatii nivelen. Irrotus sitten yläkautta kuten ola sanoi.
    Oma avain tosin on aika pitkä 105 mm . Olen tehnyt sen itse jatkamalla tavallista lambda-avainta 24mm:n hylsyllä ja sitten koko systeemiin on jyrsitty johdolle tila.
    Viimeksi muokannut vepek; 11.9.2012, 09:30.

    Comment


    • #62
      Kummallista, sitäkään ei ole tarvinut irroittaa :)

      Comment


      • #63
        Kokeilen huomenna uudestaan, ja ilmottelen sitten tänne mitenkä meni.
        + Tietääkö joku millä nimellä tai varaosanumerolla voisi yputken päässä olevaa ''kumiletkua etsiä? kyseessä siis apukuskinpuoleinen kumipätkä y-haarasta. Näytti nimittäin olevan halki.

        Edit. B1S1 lähti kovan tappelun jälkeen irti. Lambda-hylsy-> nivel-> 30cm jatkovarsi suoraan ylöspäin -> räikkä. Tämä tuntui olevan ainakin minun ajoneuvossani ainoa oikea tapa. Vielä pitäis Toisenpuolen anturi vaihtaa, siihen neuvoja?
        Viimeksi muokannut Jaakou; 12.9.2012, 17:33.

        Comment


        • #64
          Saman sorttista urakkaa täälläkin. Tosin kuskinpuolen anturi antautui suht helposti, mutta apukuskin puoleinen lambda tais luovuttaa kierteensä avatessa. En viittinyt sitä sitten väkisin alkaa kiertämään auki, kun selkeästi se ei enää jengoilla ollut, vaan kiersin takaisin kiinni. Eikai tässä taas muu auta kun pultata DP irti ja porailla vanha anturi veke. Tarviinkos uuden lambda plugin down pipeen vai riittäkäkö, että tapilla kiertää jengat auki? Ja kuis paha homma DP on ottaa irti ilman nosturia?

          Jaakou: Kuskinpuoleinen lähtee samalla tapaa. Lambda-hylsy - nivel - ~50 cm jatkoo ja 18" nivelväännin.

          Comment


          • #65
            Ensi viikolla pitäisi tulla anturi niin pääsee toiselle puolelle vaihtamaan, Nyt kuitenkin huomasin että oli ilmestynyt 2vikakoodia lisää. Osaako joku kertoa näistä jotain: P1136 Bank1 Mixture adaptation ( add system too lean, ( Uuden anturin puolella). Ja vastaavasti Bank2 sama vikakoodi muuten, mutta sanoo ''system too Rich ( lambda-anturia ei vielä vaihdettu tälle puolelle) Olis mukava saada nämä korjattua.

            Comment


            • #66
              Oisko imu- tai pakovuodoista johtuvia vikoja? Varmaan ainakin huohotinputkisto on syytä käydä läpi, ettei ole lambdan vaihdossa tai muutenkaan ottanut kipeetä...

              Comment


              • #67
                Nyt on molemmat lambdaanturit vaihdettu, ja tuo toinenkin vika korjattu mikä oli onneksi vain irronnut letku. Nyt pitäisi vielä bank2 lämpötila-anturi vaihtaa, mutta siinä vasta ongelma onkin että miten? Onko kukaan tätä hommaa aikaisemmin tehnyt?
                - Kiitos kaikille jotka neuvoivat lambda-antureiden vaihdon läpi. Loppujen lopuksi aika yksinkertainen homma, mutta todella vmäinen.

                Comment


                • #68
                  Hanuristahan sen vaihto on, mutta onnistuu kun vaan purkaa paisarin säiliön pois ja sen ison Y-putken pois tieltä. Sitten vaan lambdahylsy paikaleensa ja toivoo että lambda ei ole umpijumissa.

                  Comment


                  • #69
                    Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                    Hanuristahan sen vaihto on, mutta onnistuu kun vaan purkaa paisarin säiliön pois ja sen ison Y-putken pois tieltä. Sitten vaan lambdahylsy paikaleensa ja toivoo että lambda ei ole umpijumissa.
                    Nyt oli puhe Lämpötila-anturista, joka on vähän lähempänä konetta kuin lambda, melkein vieressä kuitenkin. Siihen ei käy lambdahylsy ja tuntui jotenkin mahdottomalta saada sinne mitään lenkkiavaintakaan. Onko kukaan siis vaihtanut tätä kyseistä anturia koskaan? Lambdan irrottamiseen riitti pelkän jäähdytysnestesäiliön siirtäminen, ei tarvinnut edes Y-putkea ottaa irti.
                    Tarpeeks jatkoja vaan räikän päähän.

                    Comment


                      #70
                      Sokka pois ja kampea ylöspäin

                      Comment


                      • #71
                        Bank2 Egt-anturi kyseessä, Vieläkään en ole sitä irti saanut. Neuvoja ja niksejä kaivataan.

                        Comment


                        • #72
                          En tiedä onko A6:ssa jotain ahtaammin mutta ei tässä nelkussa tarvi kuin irrotella edestä paissarit ja Y-putket, avata ahtimien lämpöpellin ruuvi, jotta liikkuu vähän sivuun ja avata kiintoavaimella. Yleensä saanut viritellä kiintoavaimeen jatkovartta, että saa enemmän momenttia, kun tiukassa aina on. Toki jos anturi menee vaihtoon, niin sitten voi katkaista johdot ja avata hylsyllä.

                          Kyllähän se ahdas paikka on mutta siinä koneen päällä maatessa kädet aina oikeaan paikkaan löytäneet.

                          Comment


                          • #73
                            Pirun ahdas se on vaihtaa A6:seen. Aukaisu oli muistaakseni helpompi homma kuin kiinnilaitto. Kiintoavain oli juuri sopivasti väärässä kulmassa ettei saanut kirittyä.
                            Lenkkiavaimeen lovi ja sillä kiinni, ei taida oikein muuta keinoa olla.

                            Comment


                            • #74
                              Siis kiintoavaimella sait auki? Oliko kyseessä ihan ''normaali kiintoavain vai joku normaalia pidempi, tai kiintoavain jossa kiinnitys räikkään? helpottaisi huomattavasti.
                              Kiitos jo tähän annetuista neuvoista!
                              Viimeksi muokannut okkim; 24.10.2012, 19:13. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                              Comment


                              • #75
                                Mulla oli perus kiintoavaimia, niissä vähän vaihtelee se kulma ja joku osui kohdalleen. Siihen sitten kaiken maailman virityksiä ja lopulta sai sorkkaraudalla annettua niihin vähän momenttia :)

                                Noin siis ekalla kerralla, myöhemmän egt:n hajoamiset on irronnut ihan kiintoavaimella, kun ei niin kiinni enää olleet.

                                Comment


                                • #76
                                  Ihan normaalilla wurthin kiintoavaimella aukes. Saihan sitä ihan tosissaan vääntää kuitenkin...
                                  Edestä kannattaa purkaa mahdollisimman paljon rojua pois. Ainakin paisuntasäiliö ja lisäilmapumppu.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X