Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämmöt katosivat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lämmöt katosivat?

    Tänään tapahtui Audissani hivenen outo ilmiö. Ajelin töihin ja liikennevaloissa tunsin selvästi kuinka suuttimista alkoikin tulla suhkot kylmää ilmaa lämpimän sijasta. Automaatti ilmastointi heitti pari pykälää suuremman vaihteen päälle (puhallustehoa). Pakkasta aamulla oli reippaat 24 astetta. Moottorin lämmöt olivat normaalit (hivenen alle 90astetta) ja öljyt ei olleet vielä ehtineet lämmetä (viisari ala asennossa) Olin ajanut siinä vaiheessa autolla noin 4km, auto oli aamulla ennen ajoon lähtöä 2h tolpassa. Tarkastin töihin päästyäni heti vesitason, se oli siinä min-max merkin välissä missä se on nyt aina ollutkin.

    Oisko vinkkeä mistä moinen johtuu vai oliko tuo tilapäinen ilmiö kovan pakkasen takia?

    #2
    Voi olla, että tyhjäkäynnillä ei lämppärin kennoon ole tullut vettä tarpeeksi nopeasti, niin siksi on alkanut puhaltaa kylmää. Itsellä tekee samansuuntaista kovalla pakkasella, jos on puhallin täysillä niin selvästi viileämpää ilmaa tulee. Sitten kun lähtee taas liikkeelle niin lämpeää.

    Comment


      #3
      Tuo vois johtua kovasta pakkasesta ja heikosta vedenkierrosta tyhjäkäynnillä tai pelottavampana ajatuksena tulee mieleen rikkoutunut vesipumppu. Siispä, pysyykö lämmöt normaalina pidemmässä ajossa?

      Comment


        #4
        Vesipumppu kävi itselläkin mielessä, mutta se vaihdettiin samalla kuin tuo nokkahihnakin noin 1000km sitten. Täytyy nyt kun lähden töistä käydä pidemmällä lenkillä ja katsoa miten lämpöä riittää niin ajossa kuin seistessäkin

        Comment


        • #5
          Ilmalukko luulisin, eli kennossa ilmaa.

          Comment


          • #6
            Mulla tekee S2:n sitä et alkaa puhaltaa kylmää ku pudottaa tyhjäkäynnille. kierrokset 2tonniin ni jo tulee taas lämmintä.
            Just tehtiin jakopään remppa eli pumppukin tuli uus mut ei vaikutusta.
            Oon itse alkanut jo miettimään et onkohan lämppärin kenno tullu tiensä päähän.

            Comment


              #7
              Ominaisuus enemmänkin, josta pääsee eroon ilmaamalla sisälle menevät vesiletkut hyvin.

              Comment


              • #8
                Ok, no sit täytyy vaan ilmailla lisää..

                Comment

                Working...
                X