Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja Audeilia Näytä viesti
    Onko tommonen 2013 vuoden 130tkm ajettu A4 155kw 2.0TFSI CDNC koneella semmonen jonka kehtais ostaa
    Onhan tuo vielä potentiaalinen öljynsyöjä. Uudempi 165kW CNCD olisi parempi vaihtoehto, se on uudemman sukupolven moottori.

    Comment


    • Ei taida oikein löytyä uudempaa moottoria sillee et on manuaalilaatikko koneen jatkona? Itseltä ei oikein löydy luottoa noihin s tronic laatikoihin.

      E: Vielä lisäkysymys et onko toi 125kw 1.8TFSI CJEB ns uudemman sukupolven moottori eikä pitäis mennä enää öljyä?
      Viimeksi muokannut Audeilia; 3.12.2020, 03:49.

      Comment


      • Onko kenelläkään vinkkiä miten saisi dokumentin ko. Öljyremontista? Käytin autoa huollossa marmorilla ja kysyin huoltoneuvojalta onko autoon tehty tätä remonttia.
        näytti ihan näytöltä että on tehty n.40tkm kohdalla,mutta ei voinut tulostaa paperille koska sisältää ensimmäisen omistajan tietoja,tämä tapahtui 2018.
        Nyt kun olisin myymässä tätä liikkeelle ja he vaatisivat jonkinlaisen dokumentin että on tehty.

        Audi ei voi antaa mitään tietoja vedoten tietosuojalakiin ja ainoastaan ensimmäinen omistaja voi pyytää tätä,mutta omistajan tietoja en saa mistään.

        Tuntuu mahdottomalta rastilta ja Audin huoltoneuvojan mukaan tuntuu typerältä tehdä öljynkulutus mittausta,koska heillä on varma tieto asiasta.
        Auto on Audi A5 2.0tfsi (cndc) -10 vm.
        Olen 3.Omistaja

        Comment


          Pyydä todistus marmorilta jossa kerrotaan vaan että renppa tehty. Ei kait siinä sen enempää tarvitse mainita?

          Comment


          • Siinäpä se on,kun en sitä saa vaikka pyysin. En kyllä ymmärrä vaikka kirjoittaisivat lapun että on mustaa valkoisella, ei minulla ole mitään tarvetta omistajan tiedoilla.

            Comment


              Luultavasti helpommalla selvittää sen ensimmäisen omistajan yhteystiedot ja pyytää häntä ottamaan yhteyttä marmorille asian tiimoilta?
              https://www.autotietohaku.fi/

              Comment


              • Otin tuolta laajan haun,mutta omistajista ei löytynyt kuin allekirjoittanut ja ennakko-ilmoituksen on tehnyt K auto oy, eli tieten rekisteröinnin. Mahtaako tämä nyt olla tietosuojan takia?
                Viimeksi muokannut juntunen84; 1.3.2021, 20:01. Perustelu: Tarkennusta

                Comment


                • Oma -09 A5 kuluttaa edelleen kesäajossa sen 1l/4000km ja talvella 1l/5500km, eli öljynvaihtovälillä menee 2-3 purkkia. Parkkihallissa auton pakoputken kohdalle on kertynyt mustaa karstaa, jota startin yhteydessä lentää.

                  Männät vaihdettu aikoinaan marmorilla ja kuitit tästä löytyy. Mietinkin mitä tuolle voisi tehdä, jotta omatunto säilyy puhtaana, kun tässä keväällä olisi tarkoitus katsella tuoreempaa autoa ja tuo menisi vaihdossa.

                  Comment


                    Käärmeöljyt käyttöön, eli Forte-huuhtelu koneelle ja imukanavien putsinki esim. tällä:
                    http://www.motonet.fi/fi/tuote/60008...Cleaner-500-ml

                    ​​​​

                    Comment


                    • Fortella (tai vastaavalla) on huuhdeltu öljynvaihtojen yhteydessä ja tuolla ei ole ollut mitään vaikutusta. Pitänee kokeilla tuota imukanavien putsausta, mittarissa jo 250tkm ja tuota tuskin on koskaan tehty.

                      Comment


                        Se musta on nokea joka tuskin liittyy öljynkulutukseen. Nämä käyvät muutenkin rikkaalla kylmästartissa vaikka ovat ehjiä. Kanavien puhdistus on kuitenkin suositeltavaa ja sen yhteydessä ehdottomasti suuttimien tarkastus, niin paljon näistä löytyy vuotavia ja tuotoltaan heittäviä yksilöitä.

                        Comment


                          Ei suorasuihkun pitäisi kovin rikkaalla käydä kylmäkäynnistyksessä, ei ole tarvetta kun bensa tyrkätään puristustahdin päälle. Pienhiukkaspäästöt on suorasuihkun ongelma, siitä se paikan merkintä voi enemmän johtua.

                          Comment


                            Karkaisiko ahtimen kautta? Huohotus kunnossa? Ahtoputkistossa epämääräisen paljon öljyä?

                            Comment


                            • En nyt halua maalata piruja seinille Teemun tapaukseen liittyen, mutta eikö tässä öljynkulutusasiassa ole ollut yhtenä spekuloinnin aiheena myös se, että jos koneremontti on tehty "liian myöhään" eli jumiutuneet männärenkaat ovat ehtineet tehdä sylinteriputkiin riittävästi damagea, niin mäntien/männänrenkaiden vaihto ei enää pelkästään auta? Tällöin siis öljy pääsee uusistakin renkaista ohi palotilaan sylinterien seinämiin syntyneiden syvempien urien kautta.

                              Korjatkaa jos olen väärässä.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja Tepi6 Näytä viesti
                                Fortella (tai vastaavalla) on huuhdeltu öljynvaihtojen yhteydessä ja tuolla ei ole ollut mitään vaikutusta.
                                'tai vastaava' ei ehkä tehoa pahimpiin koneen sisäisiin köntsiin niin melkein kannattais kokeilla toimivaksi todettua Fortea tai vaikka halvempaa polttoöljyä. Voihan siellä olla taas niin paljon karstaa öljyrenkaissa että kunnon sisäpesu auttaisi.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja HanSolo Näytä viesti
                                  En nyt halua maalata piruja seinille Teemun tapaukseen liittyen, mutta eikö tässä öljynkulutusasiassa ole ollut yhtenä spekuloinnin aiheena myös se, että jos koneremontti on tehty "liian myöhään" eli jumiutuneet männärenkaat ovat ehtineet tehdä sylinteriputkiin riittävästi damagea, niin mäntien/männänrenkaiden vaihto ei enää pelkästään auta? Tällöin siis öljy pääsee uusistakin renkaista ohi palotilaan sylinterien seinämiin syntyneiden syvempien urien kautta.

                                  Korjatkaa jos olen väärässä.
                                  Tätähän tässä vähän yhtenä vaihtoehtona pelkään. Ostin auton konerempattuna, koska pääsääntöisesti nuo ovat (ilmeisesti) tulleet kuntoon männät ja renkaat vaihtamalla. Luottamusta herätti myös se, että remontti on tehty Audi Centerissä, jolloin oletan että myös sylinterien kunto on tarkastettu jumpan yhteydessä. Öljynkulutus tällä hetkellä on 0,18-0,27l/1000km riippuen vuodenajasta, joten aika kaukaiselta ajatukselta tuo koneremppakin kuulostaa.


                                  Pitänee kokeilla Fortea seuraavan öljynvaihdon yhteydessä ja puhdistaa nuo imukanavat.

                                  Comment


                                  • Moikka,

                                    Tuli hankittua B8.5 koppainen TFSI Allroad johon liikkeen mukaan öljynkulutusremontti on tehty.

                                    Nyt parin viikon ajojen jälkeen katsoin että öljyä on kuitenkin maistunut vajaa puoli litraa noin 1000 km matkalla.

                                    Onko kuinka yleistä että ongelma palaa remontin jälkeenkin ja mistä muusta tämä voi kiikastaa?

                                    Kaupan peruutusoikeus on voimassa vielä kaksi päivää.

                                    Comment


                                      Ellei remontista ole dokumentteja niin purkaisin kaupan. Tekisin sen kyllä ehkä muutenkin.
                                      ​​​
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 17.6.2021, 06:32. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

                                      Comment


                                      • Onko mitään kokemusta, että paljonko uudet EA888 Gen3B 2.0 TFSI (2015->) koneet syövät öljyä? Onko näissä niitä PCV ongelmia?

                                        Comment


                                        • Moro,

                                          Potilaana on 2018 mallinen n. 80 tkm ajettu G-tron A4, jossa on CVLA-perusmoottori millerin työkierrolla kaasulle viritettynä. Huollettu 15 tkm välillä kuten kaasu-versiota kuuluukin.
                                          Ostin auton juuri Audi-centerissä huollettuna ja sitten aloin ihmetellä moottoriöljyn nopeaa hupenemista. Autoon tehtiin Käyttöautossa kulutusmittaus, mikä näytti 3dl/1000km. Eli just vittumaisesti sen verran, että on "kunnossa", mutta järki sanoo, että asia ei niin ole Joskus pölläyttää sinistä savua putkista, kun on start/stop sattuu jäämään päälle ja sammutus tulee ns. lennosta. PVC-venttiili vaihdettiin uuteen ja sillä ei ollut vaikutusta asiaan. Moottorissa on nyt Mobilin 0w20 X2 öljyt sisällä -> seuraaavaksi ajattelin kokeilla Castrollia. Kevyen peräkärrykuorman veto tuntuu lisäävään öljyn kutusta selvästi.

                                          Onko näiden ea888 gen3B vehkeiden normaali öljynkulutus oikeasti tällä tasolla?
                                          Ja sitten toisaalta mitä kannattaisi vielä tutkia ns. järkevään hintaan konetta avaamatta? Ahdin tulee itsellä mieleen...

                                          Comment


                                            0w20 aika liru öljy. Onko speksattu jäykempää?

                                            Comment


                                            • VAG 50800 on ainoa speksattu öljyluokitus tuohon moottoriin

                                              Comment


                                              • Ei kai tossa paljo muita vaihtoehtoja oo ku fööni tai männät. Millasilla vaihtoväleillä ajettu tuo 80tkm?

                                                Comment


                                                • 15tkm välein on öljyt vaihdettu ja matka-ajoa

                                                  Comment


                                                  • Tekniikan maailmassa nro 19 / 2017 on juttua aiheesta.
                                                    Viimeksi muokannut Teknistätakamatkaa; 8.2.2023, 17:00.

                                                    Comment


                                                    • A4 2.0TFSI -12 öljynkulutuksen mittaustapa

                                                      Tere,
                                                      Kyseisen auton öljynkulutus mitattiin merkkiliikkeessä ja tulokseksi tuli reilu 3dl/1tkm joten kovaa ajua... Ja lisää öljyä aika-ajoin. No mittaus tehtiin sähköisesti autosta (ilmeisesti obd-portin kautta) mikä huollon mukaan on täysin luotettava mittaustapa. Olen kuitenkin hieman erimieltä näyttääkö tulos oikein jos verrataan että tehdään mittaus punnitsemalla. Koska viimeksi kun ajoin autolla öljynvaihdon jälkeen hieman alle 2tkm niin öljypalkki näytti tyhjää ja lisäämällä puolilitraa meni puoleen väliin ja lisäämällä toisen puolilitraa meni täyteen. Oman matematiikan mukaan siis kulutus ollut silloin n. 0,5l/1tkm.

                                                      Mitä arvon raati on mieltä -> onko noissa mittaustavoissa tosiaan eroja. Kuulemma kelpaa vaikka oikeudessa tuo nykyinen mittaustulos audihuollon mukaan..
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 22.4.2023, 12:13. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                                      Comment


                                                      • Jos on vahva epäilys on että kuluu enemmän, niin ei kai mikään estä mennä tekemään öljynkulutus mittaus toiselle merkkarille, missä öljyt punnitaan? vai onko tuo softa mittaus sitten nykyinen käytäntö jokasessa merkkiliikkeessä?

                                                        Comment


                                                        • Seat 4D ALTEA FR MPV 2.0T FSI AUTOMATIC-5P/258
                                                          Alustanumero: VSSZZZ5PZ8R021310
                                                          Moottorikoodi: BWA
                                                          Rekisterinumero: FIG-561
                                                          Rekisteröity: 21.12.07
                                                          Tyyppi: 2.0 TFSI
                                                          Polttoaine: Bensiini
                                                          Sylinterit: 4 (1984cm3)
                                                          Teho: 147kW / 200hv

                                                          onko noissa öljynsyönti ongelmaa?

                                                          Comment


                                                          • Tuo ei ole vielä EA888 sukua (TM:n termein "ongelmamoottori").

                                                            Jos ei ole venttiilivarsien kumeja koskaan vaihdettu, niin jonkinlaiseen kulutukseen on syytä varautua, kuten useimmissa autoissa ennemmin tai myöhemmin. Litra tai kaksi 10tkm aika tavanomaista.

                                                            Comment


                                                              Ei taida kyllä olla venttiilinvarrenkumit se pääsyyllinen siihen öljynkulutukseen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X