Tepolta saa bolt-on settiä s2 napoihin. Sisältää ibiza-brembot ja 314 tai 323 mm levyt. Pienempien päälle menee kuulemma jotkut 16", isommat vaatii 17" vanteet.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B4 V8?
Collapse
X
-
Niin tuossa bolt on Leon päivityksessä on juuri tuo ongelma ettei jarrut ole riittävän raskaasta eikä riittävän tehokkaastakaan autosta. Autotalli.fi tunsi 154kW Leon Cupran. Liekkö se tehokkain malli? Painoa reilut 1200kg.
Riittämisen osalta nuo varmaan riittäisi mutta perusteleminen Akelle olisi helpompaa jos jarrut olisivat tehokkaammasta tai samantehoisesta ja massaltaan raskaammasta autosta. Coupe V8 oli tehty V8 jarruilla.
Ei ole vielä aihiota. Muutamia mielenkiintoisia on nyt myynnissä mutta katsellaan niiden kanssa nyt ihan rauhassa. Tämä viikko on töitä ja sitten on elokuun alkuun asti lomaa. Ei kiirettä. Löytäisi sitten vain sopivan.
Musta sedan sieltä 94-95 vuosilta hyvillä varusteilla olisi aika ideaali mutta sitä taitaa saada odotella tovin pidempään. Golf lähti tosiaan kiertoon.
Comment
-
Mites jos jättää mainitsematta mistä autosta satulat alunperin on? Esittää ne vain tarvikesatulana ja tekee paperille vertailun jarrulevyn halkaisijasta, tuuletustavasta, palojen ja mäntien pinta-alasta ja mäntien määrästä verrattuna vaatimustason asettavaan vertailuautoon. Ja jos hifistellä haluaa niin wattimäärät hidastustehon/työn suhteen voi myös laskea.
Comment
-
A8 314mm levyillä menee melkein heittämällä. Seatin kannakkeista 2,5mm tms toiselta sivulta pitää koneistaa vek.
Takajarrut on sitten vähän eksoottiset rs2:ssa. Kannattaa miettiä ainakin hetki onko siinä mitään ideaa. B6 ässän jarrut taisi mennä taakse senkun laittaa. Sleepy kertonee lisää.
Jälkimmäiseen sellainen lisäkommentti että nyt puhutaan siis B4 quattrosta eikä coupesta eli ei päde t89q taka-akseliin.
Comment
-
Joo ns. "8E0" takajarrut menee melkein heittämällä. Eli 2004-> S4 jarrut 300x22 levyllä kyseessä.
Talvella saattaa aiheuttaa lievää takapainoisuutta esim. kurvijarrutuksissa. Normaali ajossa menee ihan ok.
Asia korjaantuu 314mm. suuremmilla etulevyillä, palojen seoksien ja/tai jarrupaineden säätelyllä..
RS2 takajarruja en kyllä lähtitsi laittamaan. Jotain eroa on myös RS2 olkakappaleessa johtunee varmaan juuri käsijarrun toteutuksesta.
Comment
-
Aivan. No sedan tai avant mallejahan tässä jo käytännön syistä muutenkin syynää.
Katsastusmies mainitsi tuosta jarrubalanssista. Ei saa mennä takapainotteiseksi. Jarrupainetta pitää rukata jos meinaa muuten jäädä takapainoiseksi.
Sopiva kombinaatio vain löytää. Käykös ne B5 RS4 etujarrut? Massiiviset isot ainakin, liekkö hintakin sitten sitä luokkaa? Muistelen että ainakin satuloita on kaupattu täälläkin kohtuullisen järkevillä hinnoilla. 365mm levy vai mitä se oli. Eikös RS ole kuitenkin vielä 17" vanteet? Eli menis semmosten sisään. Taakse 300x22 B6 S4 jarrut?
Näin ollen etulevyt ainakin suurenisi enemmän kuin takalevyt joten jarrubalanssin pitäisi pysyä etupainotteisena. Mikä sitten lie ajettavuuden osalta hyvä. Tuo pieni levyjen kokoeroko noissa RS2 sitten muodostaa tuota erilaista jarrubalanssia verrattuna S2 vai onko siellä rukattu paineita tms?
Välikysymyksenä vielä se käykö 2.8 V6 vetarit S2 napoihin? Jos tässä alkaa haalia kalikkaa kasaan.
Comment
-
314mm. A8 levy ja Seatin baby Brembo edessä. Takana nuo S4:sen 300mm.
Enpä ole vielä tehnyt mitään säätöjä asian suhteen, kun ei siitä ole haittaa normaalissa ajossa.
Ihan aisiallinen paketti tuo on ja pysähtyykin jollain tavoin. Käsijarrustakin tempaisemalla tapahtuu muutakin kuin varoitusvalon syttyminen mittaristoon.Viimeksi muokannut Sleepy2; 1.7.2008, 20:10.
Comment
-
Etkan mukaan ABY ja AAH on erilaiset vetarin ulkopäät. Onko ne sitten keskenään yhteensopivat on se tuhannen taalan kysymys mihin Etka ei taida osata vastata. :)
Edit: Alapallonivelet, alatukivarret ja tolpat näyttäisi olevan erot eturipustuksissa. Vakain on V6 ja S2 sama 26mm. Etkan mukaan. Eikös S2 kuitenkin ole myös peltisillä alatukivarsilla? Ja osa sitten valetuilla?
Vastaavasti peräpäästä en Etkan mukaan huomannut mitään eroa ripustusten osalta. Jouset ja iskarit on ABY only kamaa mutta muut samoja. Pitänekö tämä paikkansa? Tottakai takana pitää olla vakain mitä kutosessa ei käsittääkseni ole. Voiko tuohon Etka 7 luottaa?
Comment
-
Tuo 269 on jäähdytetty levy joten aika ohkaisilla paloilla pitäisi kokeilla. Tietysti vielä tuo halkaisija ero ja mahdollinen offset ero. Eli ei mitenkään järkevästi mene kyllä omalla satulalla.
A3 etulevy taakse vois olla kanssa vaihtoehto. Hakua käyttämällä löytynee juttua myös siitä päivitys mahdollisuudesta.
Comment
-
Pitäisi joku kokonaispaketti löytää. Soittelin Akelle mm jarruasiasta ja kyllähän sieltä suositeltiin käytettäväksi jotain valmista jossain autossa jo olevaa jarrupakettia. Sekä edessä että takana. Suoraan määritettävissä että jarruteho on riittävä, ei ongelmia ABS ohjelmointien tai jarrubalanssien kanssa.
Seatin satuloiden kanssa tulee se ongelma että R Seatti on melko reilusti 80 kevyempi ja sitten pitäisi tutkia onko se satula riittävä senkään V8 satulan kanssa jne. Toki se varmaan menisi mutta enemmän säätöä.
Onko tuohon taas mitään valmista sarjaa olemassakaan. Enemmän säätöä minulle sitten siitä jos ei ja pääsee kalikoista tekemään.
Comment
-
V8 takajarrut = 220v avant takajarrut = c4 s4/6 takajarrut ja coupeen juurikin sopiva satula esim A3:n 280mm etulevyn kanssa. Vaijeri lähtee väärään suuntaan B4:ää ajatellen eli tarviit B5/B6 tms osia.
Leimaa vaan vakioetujarruilla jos ne kerran riittää. Päivität ne kuitenkin myöhemmin ja sittenpä on vapaammat kädet.
Comment
-
Niin se 220v takalevy ei käy offsetin puolesta. Kokeiltu homma. Satula sen sijaan sinänsä bolt on. A3 etulevy sopii, ku sorvaa halkaisijasta, keskireiästä ja muuttaa jaon. :)
Luulisi ainakin levyn valinnan olevan vapaa, kunhan on riittävän iso ja tarvittaessa jäähdytetty.
Comment
-
Harmi, ettei prokkis sitten ottanutkaan tulta...
Tuolla ylempänä pohdittiin paljon AAH painaa. http://www.12v.org/ antaa tiedoksi 161 kg.
Edit: kappas, kokeillaa uudestaaViimeksi muokannut hildebad; 16.10.2008, 21:53.
Comment
-
Comment