Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mystinen sammuminen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mystinen sammuminen?

    Morjensta vaan kaikille nyt ollaan sitten audi coupen omistaja, ja heti pieni pulma. Etin tuolta hausta ja samantyylistä ongelmaa on ollut vissiin muillakin? Noh tässä 1.8l -90vuosimallin coupessa olis semmonen että eka kerran n. 160km yhtäjaksoisen ajon jälkeen moottori sammui täysin varoittamatta motarilla n.4 sekunniksi, samalla kierroslukumittari heitti nollaan ja sitten jatkoi toimintaa seuraavat 100km mukisesmatta, tyhjäkäynti ok, lähtee käyntiin oli kylmä tai kuuma. Toisen kerran teki saman mutta jo n.10km jälkeen ja taas tänään mutta liikennevaloissa, yritin lähteä liikkeelle niin dsum.. kone sammui, yritin käynnistellä ei lupaustakaan, ja työnsin parkkipaikalle ja n.30min kuluttua hyrskis kuin palmun alta ja kotiin taas ilman mitään mukinoita. Käynyt vasta katsastuksessa ja päästöt oli kohallaan, ei nyi eikä röpötä ja vetää hyvin tyhjäkäynti n.900-980...

    Olisko tuo virtalukon pohja lähimpänä, vai sit suodattimet tukossa tai vettä tankissa..? jos jollain ollut sama murhe ja on löytänyt vastauksen niin olis jees jos kertosit mullekkin.. kiitosta.

  • #2
    Väriseekö kiekkamittari startatessa vian päällä ollessa? Jos ei, niin epäilisin hall-anturia. Löytynee virranjakajasta, maksaa pari-kolme kymppiä muualta kuin merkkiliikkeestä ja helppo vaihtaa. Omasta oli lauennu 250 tuhannen mittarikilometrin kohdalla, -> kipinä ja bensa kateissa.

    Comment


    • #3
      ei värise, ja vian päällä olessa näyttää nollaa. siis ihan niinku laakista moottorilta häviää virta tms...
      110km/h vauhissa se niinku sammu kiekkamittari tippu nollaan vaikka vaihteella kierroksia oli, hetken aikaa painelin kaasupolinta niin hyrskähti takas käymään ja toimi taas normaalisti, minkäs näkönen hilavitkutin semmonen hal-anturi on ja mitä se tekee??

      Comment


      • #4
        Karkeasti sanottuna kertoo milloin pitää antaa kipinä sytytystulpalle.

        Comment


        • #5
          Jees, tänään kattelin pellin alle ja löysin melko reilun määrän hapettuneita liittimiä, laitoin sähkö crc:tä ja sitten, kertokaas mielipiteitä: auto on seisonut nyt ennen minua reilusti yli vuoden lähes tyhjällä pa-tankilla, voisko olla mahdollista että kerännyt kosteutta/vettä, nimittäin laitoin tankkiin masinolia melko reilulla seostuksella ja testailin tuossa puolisen tuntia niin yhdesti yritti sammua mutta ei kuitenkaan muuten pelasi ihan moiteetta.
          Ja semmosta vielä tässä kysysin että kuinkas korkealle tässä 1.8 moottorissa kuuluu lämmöt nousta ennen kuin flekti menee päälle??

          Comment


          • #6
            95 astetta.

            Comment


            • #7
              Tää on WanhaWika.

              Putsaa virranjakajan sisältä virtanastat, ovat varmaankin mustat.
              Vaihda vj-kansi, pyörijä, tulpat ja kaikki sytytysjohdot,niin pääset taas ainakin vuoden.

              En tiedä mistä vika tulee, mutta tuo siinä on aina ollut. Kierrosmittari putoaa kuin kivi ja auto sammuu saman tien. Mikään tavallinen temppu ei auta (paitsi tuo putsaus). Ilman osien uusimista voi mennä viikko tai kuukausi, mutta vika tihenee pikkuhiljaa.

              Comment


              • #8
                joo no nyt vaihettiin virranjakaja täydellisenä, jätti meinaan itäkeskuksen pihalle..
                tuntu ensin toimivan, sitte tyhjäkäynti oli koko ajan 1100-1200rpm, ja hiukan pätki, ja sitte avot kotipihalle tilt... nyt jos joku guru osais sanoa seuraavan paikan mistä hakee vikaa niin olis hyvä.. edelleen ku yrittää startata niin kierroslukumittari ei värise mihinkään..

                Comment


                • #9
                  sori, totaalisen offtopic mut repesin ku näin toikin "mystinen sammuminen" by juiceman :)

                  Comment


                    #10
                    Olikos tuolla syt.ohjainlaitetta olemassa hallin kaverina?

                    Comment


                    • #11
                      sanokaas onko tässä coupe mallissa normaalia että jos ottaa akulta miinusnavan irti, niin järjestelmään jää silti jännite? häviää tosin aika hyvin jos kääntää avaimesta mutta valot voi laittaa päälle kestää n.3s ennen kuin virta loppuu..

                      Comment


                      • #12
                        no niin alko löytyyn vikaa, siinä ku on se polttoaineen jakoyksikkö niin kun otti yhen letkun irti ja yritti startata niin ei tuu bensaa... missähän tämmösessä vehkeessä on suodattimet ja rele ja pumppu..??

                        Comment


                        • #13
                          On ihan normaalia, että järjestelmään jää varausta hetkeksi aikaa akun irrotuksen jälkeen. Kunhan et nyt moottori käynnissä irrottele akkua. Se ei ole hyväksi.

                          Comment


                          • #14
                            Pari kertaa on kyllä käynyt myös niin, että pa-pumpun rele touhuaa jotain hämärää. Se ei jostain syystä vedä/toimi vaan olen joutunut ohittamaan releen hyppylangalla niin, että pa-pumppu pyörii koko ajan. Sitten kun autolla on aikansa ajellut hyppylangan kanssa niin rupeaa taas toimimaan "itsestään" ja hyppylankakytköksen voi purkaa pois (tai rakentaa siitä katkaisijallisen..)

                            Comment


                            • #15
                              Jees jees, pitänee tänään nyt kumminki vaihtaa pumpun rele ja suodatin, voi olla tukossa ku auto oli seisonu yli vuoden..

                              Comment


                              • #16
                                joo..o kokeiltiin uudella releellä ja ei naksu.. yön seisomisen jälkeen lähti jälleen käyntiin n.minuutiksi...
                                voiskohan ettiä jostain muualta vielä vikaa kuin pa-pumpulta/suodattimelta..
                                ihemtyttää vaan ku ei rele naksu ollenkaan vaikka uus..

                                Comment


                                • #17
                                  Hall anturi ohjaa sitä bensapumpun relettä, jos halli on mykkä niin ei ole bensaa eikä kipinää.
                                  Taitaa kyllä vielä kiertää sen 7-napaisen sytkäyksikön kautta tuo releen heräte. Eli sekin voi olla rikki.

                                  E: Empä olekkaan varma tuosta yksikön vaikutuksesta. Golffin rele ainakin sai herätteen vaikka töpseli oli irti sytkäyksiköstä. Hallin puuttuminen sitten lopetti releenkin toiminnan.
                                  Viimeksi muokannut Sleepy2; 27.5.2008, 18:44.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No niin vaihdettu: pa-suodin, pa-rele, virranjakaja täydellisenä...
                                    Pa-pumppu toimii kun kokeilee hyppylangalla..
                                    K-jetti jakoyksikkö toimii.
                                    Mitähän seuraavaksi kun ei vieläkään herää..??
                                    virrat kun laittaa päälle niin toimiessaan kiekkamittari värähtää ensin ja sitten startatessa tärisee mukana, vian päällä ollessa ei mitään eloa.. eli jossain siellä on hämyä... voisko olla puola tai se 7-napainen sytytys yksikkö??

                                    Comment


                                    • #19
                                      juu vaihda vaan sekin,motonetissa 29-39e just itelleni vaihoin.Mulla vaan tais olla tällänen samanlainen vika,joka johtu näköjään Varashälyttimestä.Jonka olin oikea oppisesti tällänny katkoon PA-pumpun virtaa.Niin sulla saattaa tehä puolakin tollasta...Ei näihin vikoihin näköjään ole yhtä suoraa vastausta.Kaikki kuitenkin pitää vaihtaa uusiin...

                                      Comment


                                      • #20
                                        itse asiassa tässä vehkeessä on jonkinmoinen varashälytin.. joka ei kylläkään ole ollu missään vaiheessa toiminnassa...
                                        Missähän mahtaa tässä mallissa sijaita tuo sytytyksen ohjainyksikkö??

                                        Comment


                                        • #21
                                          Pienellä mutulla sanoisin, että kuskin lattiamtaon alla tai sitten siinä kuskin kickpanelin takana.

                                          Comment


                                          • #22
                                            joopase joo... kaikki on nyt kertalleen vaihettu eikä mitään... nyt menee hermot lähtee käyntiin käy normaalilämpöseksi (joskus) ja sit naks loppuu virta tulpilta WTF... on uutta puolaa ja ohjainyksikköä mut ei mitään..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Hallin syöttöjännite tarkastukseen, kun vika on päällä.

                                              Mistäs se ohjausyksikkö löytyi?
                                              Viimeksi muokannut Sleepy2; 28.5.2008, 21:48.

                                              Comment


                                              • #24
                                                löyty sieltä kuskin jalkatilasta vasemmalta seinästä, ja siihen hallin liittimeen mihin tulee 3 johtoa niin kahteen tulla n.11,88-12,10... vian ollessa päällä..

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Juu ulommaisiin pitäis tulla jännite.

                                                  No temppuiliskos se varashälytin sitten tai joku mystinen johtovika. Ehkä jopa virtalukonpohja.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    kokeilin myös sellaista kikkaa että nappasin puolalta virranjakajalle menevän piuhan virranjakajan päästä irti, mittasin sinne tulevan virrat päällä 12,3v laitoin pitkän metallisen esineen siihen ja sitten runkoa vasten starttaus, no kipuna...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      öö tulee keskimmäiseen ja toiseen laittimaiseen en nyt muista värejä..

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Juu voi olla silleenkin. Piäisi tarkistaa kaaviosta.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Joopa joo, eli kaikkien näitten yritysten jälkeen vika ei ole muuttunut miksikään..
                                                          Kun vika poissa, avain virtalukkoon ja virrat päälle kiekkamittari tekee pienen nytkäyksen ikään kuin ilmoittaen että nyt olen valmis käynnistymään, ja niin se tekeekin.
                                                          Vian ollessa päällä, ei nytkähä eikä myöskään käynnisty, ja ongelma on nyt siellä..

                                                          Elikkäs oli vika päällä tai ei niin halliin tulee sama jännite, tänään taas kävi n.10min eli suunnilleen 95astetta ku oli lämpöä tsip.. taas.. niin ja flekti ei lähe (kerkiä) päälle...
                                                          Voisko olla mahollista että joku syt.tulppa olis viallinen ja tekee oikosulukua aina välillä, ku niitä ei nimittäin ole vaihettu vielä..
                                                          Viimeksi muokannut Sleepy2; 29.5.2008, 10:47. Perustelu: Muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mites sytkäyksikön jännitteensyöttö vian olessa päällä?
                                                            2 ja 4 napaan pitäs tulla jännite. Vanhemmassa ainakin ruskea ja musta johtojen värinä.

                                                            4 navasta menee sitten puolan plussaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X