Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

auto simahti...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • auto simahti...

    Eli, muijan 80 vm 92 sammu jo toistamiseen. Viime kerralla se lähti käyntiin kun ruuvattiin virranjakaja pois ja "käänneltiin" ja ihmeltiin sisällä lämmössä noin puol tuntia. Pistettiin kiinni ja heti hurahti käyntiin. Silloin huomattiin että rinkimittari ei värähtänytkään ku yritti startata. Korjaantui siis silloin...
    Nyt se soitti äsken ja huusi että PRKL, taas se simahti. Samalla tavalla rinkimittari meni nollille eikä värähdä. Eikös olekin niin että rinkimittari saa impulssin virranjakasta (vai puolasta)??????
    Apua tarttis. Kiitos...

  • #2
    Omassa typ 44 satkussa oli josku aikoinaan samanlaista mystistä kipinän ja varvikellon pimenemistä. Yks huoltotuttu epäili hall-anturia. Alkavat kuulemma joskus pätkiä lämpötilan vaihteluissa. Mulla vika korjaantui kun vaihdettiin virranjakaja toisesta satkusta.

    Comment


      #3
      Veikkaan kosketushäiriötä sytytyspiirissä. Yhdessä 90:ssä oli samantapainen juttu. Vikaa ei saatu varsinaisesti selville, mutta poistui ainakin toistaiseksi (n.1v), kun putsattiin/voideltiin sytytyspiirin liitokset (hall ja sytkäyksikkö).
      Pahin tilanne on, jos auto lähtee käyntiin, etkä löydä siihen syytä. Jää epävarmuus. Jos saat auton käyntiin, niin liikuttele piuhoja/liittimiä, jos vaikka kosketushäiriö löytyisi. Sitten vasta liittimien putsaus.
      Luulisin että rinkimittari saa pulssit sytkäyksiköltä, ainakin välillisesti.

      Onnea vianhakuun. Toivottavasti saat lisää vinkkejä...

      Comment


        #4
        80 2.0E -92 sen tyyppiviat (pakkasella/voimakkaissa lämpötilavaihteluissa ) Top 2:

        1. Bensapumppu Kaputt.
        (Tarkista tuleeko bensaa käynnistysyrityksen aikana "ryyppy"suuttimesta)
        2. Hall-anturi Kaputt.
        (Vaihda anturi tai "lainaa" jostain esim purkamosta samanlaisen koneen virranjakaja tai pistä uusi kun olet varma vian paikasta)

        Epäilen voimakkaasti kohtaa2.
        Itsellä omassa 80:sessä sama juttu viime talvena juuri tämänkaltaisilla ilmoilla. Voi sitä kiroilun määrää kun sammuili aina (>-10 asteen) pakkasilla, mutta kun sai lämpimään niin johan hörähti käymään. => Vika ei ollut "päällä" ikinä yli5minuuttia talliin saamisen jälkeen.

        Comment


        • #5
          Terve NIKO.Mä luulin että oli bensat loppu eukkos autosta ku sulla tuli niin kiire mun perään abc: liittymästä:)

          Comment


          • #6
            Ei varmaan liity tähän, mutta en keksinyt muuta. Eli Auto ei lähtenyt käyntiin - 21 C. Vaimo meni taksilla töihin:( Klubiveljet tutkivat asiaa=ei vikaa, koska" ohjelma ei keskustellut" V 6:n kanssa.
            Sain auton käyntiin illalla ja seuraavana päivänä akkuliikkeeseen. Mittautin akun ja tuomio oli: täysin sökö. Uusi akku paikalleen ja hyvin on pelannut eli audi käynnistyy. Hyvä akku on tarkeä auton käynnistävyyteen kotomaan talvessa - huomasin:)

            Comment


            • #7
              Hall anturi vaihdettiin ja nyt ainaki pelittää. Ei sit tiedä kuinka kauan... Ei tiennyt korjaajakaan tarkkaan mis vika vois olla.

              Comment


              • #8
                Ja ettei vaan ongelmat loppuis niin mun musta enkeli rupes "pröpöttään" tyhjäkäynnillä. Ennen tyhjäkäynti oli siinä 1500:n kieppeillä mut nyt se tipahti pikkasen alle 1000:n. Ei jaksais ruuvata ku pihalla on niin kylmä ja ku ei tallia eikä aikaa oo :(

                Comment

                Working...
                X