Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RiSa savuttaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    RiSa savuttaa?

    RS2 ruvennu syömään öljyä melko reilusti, saa olla koko ajan lisäämässä. Savutteleekin etenkin kylmänä aika railakkaasti ja haisee palaneelle öljylle.
    Avasin tänään yhtä imuletkun liitosta ja sieltä tuli oikein valumalla öljyä.
    Mistä todennäköisimmin öljyä pääsee imukanavaan?
    Turbo vai huohotin? Onko muita ideoita?

    #2
    Huohottaa, kone väljä.

    Nimim. Juuri täyden koneremontin risaan teettänyt.

    Comment


    • #3
      Jos se on äkisti tullu niin turbo sökö tai huohotin järjestemä tukkeessa/jäätynyt.
      Jos auto kuitenkin lämpösenä vetää hyvin eikä "pahemmin" pöllyttele,niin kone on ok.Mutta voi kyllä vähän pöllytellä jos huohotin on esim tukossa,koska ahtoputkissa on niin paljon öljyä,että se ei tule kerralla ulos.

      Comment


        #4
        Lämpösenä vetää, eikä pölläytä kun kunnolla polkastessa. Kylmänä savuttaa satunnaisesti enempi.

        Turbo ei vissiin ole enää ihan entisensä, kun ei ahda ku 1,7

        Comment


          #5
          Ei sen "staattisessa" tilassa kai yli 1.7 pitäisikään ahtaa.

          Comment


          • #6
            Kengittäessä savuttaa=turbo sökö

            Comment


            • #7
              jos kylmäkäynnistys savuttaa jonkin aikaa, niin valumia venttiileille. Pienikin määrä tekee paljon savua.

              huohotusöljyä esimerkiksi tai olet laittanut liikaa öljyä koneeseen ja sitten huohotuksella liiat kiertoon ja polttoon.

              Comment


                #8
                käryä

                kannattaa tutkia huohotin. jos se menee tukkoon totaalisesti eli kone ei hengitä enää mistään niin turbo vehkeissä se aiheuttaa sen että se rupeaa huohottamaan turbon paluuöljy putken kautta ja sitte siinä käy niin että öljyt menee "mökkiin". monen monta kertaa on käynyt eri tbo vehkeissä näin. jopa moni on vaihdellut turboja,tehnyt remppaa ja aivan turhaan. toki voi olla muuallakin vikaa. mutta on tarkistuksen arvoinen kohde.

                juurikin oli yksi tapaus A6 -99 v6 tdi joka yht äkkiä rupes savuamaan/vei rasvaa PALJON ja merkkiliike vaihtoi turbon 2 kertaa ja vika jatkui. ja seuraavaksi ehdottivat uutta moottoria tai remppaa. siinä vaiheessa asiakas tuli "yksityis vastaan otolle" ja vika oli kuitenkin tukkeutuneessa huohottimessa.

                Comment


                  #9
                  Kyllä siä on huohotin jäässä, koska kylmällä ilmalla kun lähtee lämpimällä autolla, niin alkaa savuttamaan vajaan 10 km ajon jälkeen.
                  Myös kone alkaa oleen vissiin rempan tarpeessa.

                  Comment


                  • #10
                    kannattaa tutkia huohotin
                    Eikös Mixulla ole riesassa jälkiasennuksena isompi huohotin "pömpeli" , jota ei ole eristetty talvea varten? Joko ajaa ilman sitä pakkaskelit, tai sitten on eristettävä huolellisesti?

                    Comment


                      #11
                      Vastaava purkki on ollut siinä Tepon nykyisessä useamman talven, ja toiminut OK aina -28C asti -sen alle ei ole testattu. Toki se jäässä voi olla, mutta ei kovin todennäköisesti. Ellei sitten letkut jotenkin viileämmässä paikassa, tuossa tapauksessa ne menevät rintapellin ja koneen välissä, eli eivät viimalle alttiina.

                      Comment


                        #12
                        Eristin sen "sykloni"-pöntön ja kanteen menevän huohotinletkun. Sen jälkeen ei oo savutellu, paljoa.

                        Kanteen menevä huohotinletku jäätyi helposti.

                        Comment

                        Working...
                        X