Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 bit ja korkea C0 arvo kierroksilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.7 bit ja korkea C0 arvo kierroksilla

    Ongelmana korkea CO arvo yli 2000 kierroksella. Tyhjäkäynnillä HC ja CO sekä lambda sallituissa lukemissa (vaikka lambdalla ei väliä olekkaan), mutta kierroksilla ei häkä laske sallittuihin lukemiin,ellei seosta laihenna siten , että lamda arvo nousee liikaa. Happea putkessa 1.5%.
    Kierroksilla CO ~0.8 HC ~70 lambda 1.06


    Ohjaimena Motec M800 ja putkessa yksi laajakaista.(Ei maffia) Ohjelmassa vika ei enää ole , koska sitä on säädetty useampaan otteeseen ammattilaisten toimesta. Katit vaihdettu ilman tyydyttävää lopputulosta. Kaikki tulpat saman väriset eli vaaleat ja kaikki sytkä romut (puolat+ vahvistimet + tulpat) vaihdettu ,mutta ei vielä mitattu päästöjä uusilla puolilla ja vahvareilla. Lambdaa kokeiltu vaihtaa toiselle puolelle lohkoa, mutta vaikutusta ei havaittavissa päästöissä. Ohjelmasta sytkää , bensaa, suihkutusaikaa ja puolan latausaikaa yritetty säätää.

    Moottorilla ajettu 100tkm, eikä vie öljyä eikä vettä. Seuraavaksi suuttimet ponnaukseen ja ohivuotomittaus. On vaan niin pirun kallista tuo suuttimien ponnaus, ettei huvikseen viitsisi kokeilla.

    Onko kokemuksia mistä vikaa voisi vielä etsiä?

    #2
    Taitaa tuossa ainakin pieni pakovuoto olla jossain kohtaa.

    Comment


    • #3
      Käsittääkseni noin pieni vuoto ei kuitenkaan seikoita pakkaa liikaa? Putkisto tehty kokonaan itse.

      Comment


        #4
        Ei sais ennen lambdaa ainakaan vuotaa yhtään. Tiiä sitten miten pienestä se on kiinni.

        Comment


          #5
          Arin kommenttien lisäksi kannattaa vielä tarkistaa sytytys. Myöhäisellä oleva sytytys saa aikaan juuri ko. arvot eli onko kone kovasti virittetty, jolloin kone ei pääse oikeaan sytyskohtaan nakutuksen takia.

          Comment


          • #6
            Ilman kuormaa kone ei käsittääkseni yleensä nakuttele, mutta ei sitä ole kovasti viritelty. Vakio palikoista koostuu kombinaatio. Sytkää hierottu suuntaan ja toiseen ,joten siellä vika tuskin on.

            Comment


            • #7
              Pakosarjat tai ahtimen pesät halki, putkistossa/tiivisteissä vuoto?

              Onko sekventiaalisuihkutus?

              Comment


                #8
                Tuohan saattais mennä "katsastus bensoilla" vielä läpi, jos ei kiinnosta etsiä vikaa.

                Comment


                • #9
                  Ahtimien pakopesät oli KKK03 tyypillisesti hieman halki,siten että niissä oli hiushalkeama. On sekventiaalisuihkutus. Vaikuttaako noin pieni happimäärä niin radikaalisti? Asiantuntiat ovat olleet sitämieltä ettei noin pieni vuoto haittaa.

                  "katsastus bensoilla" ??

                  Comment

                  Working...
                  X