Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2,7Bit kytkin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    "aito" stage 4 on joko 4 tai 6 lapainen levy, jostain syystä noiden sivuilla on vähän sekavasti nuo jutut kun sieltä tulee samalla nimellä erilaisia levyjä. FX600 on tosiaan tuplalevyllä, ja taitaa olla myös stg 6 nimellä. Se "guruman" sai sellaisen jotenkin rikki, tais lähteä pulssikehä irti.

    Jos oikein tosissaan haluaa sijoittaa kytkimeen niin laittaisin kaksois(tai kolmois)levykytkimen Clutch Mastersilta, tai SPECiltä, tai sitten suunnilleen samaan hintaan (tai halvemmalla) saa Ojennuksen tekemän paketin AP-racingin kytkimellä joka on todistettavasti kestänyt yli 900 hv (ja miten paljon lie vääntöä) mainiosti.

    Kukahan täälläpäin testais sen kotimaisen vaihtoehdon? ;) Siitä ei ainakaan pulssikehä irtoa!
    Viimeksi muokannut okkim; 27.4.2009, 00:18.

    Comment


      #32
      CM:ltähän on tullut uusi 8.5 tuumanen twin disk, johon viittasin (ei taida vielä olla jokapaikasta saatavilla). Sen pitäis olla myös paljon ajettavampi normikäytössä.

      Siitä Ojennuksesta pitäs saada jotain käyttökokemuksia niin vois harkita ittellekkin. Eli sillä olis syytä pystyä myös noihin stop-go ruuhkiin ilman suurempia ongelmia tai kyykkytreeniä. Luistattaminenhan noilla ei kannata kun kestoaika tippuu jopa vuoteen (15000km).
      Viimeksi muokannut ola; 27.4.2009, 05:40.

      Comment


        #33
        Ei kyllä pysty sintteriä suosittelemaan jos yhtään pitää ruuhkassa edetä. Ojennus + sre sintterilevy+ sre asetelma, niin kyl aina kun näkee, että valoihin saa nytkytellä ja odotella muutamat punaiset, niin pienoinen alakulo iskee (liikenneympyrät on vielä pahempia). Vielä kun kaasu on melko herkkä, niin pikkaisen kun keskittyminen herpaantuu, niin helposti kone ulvahtaa jotain 3500rpm kun yritää sulavasti päästä liikkeelle.

        Vuosikatsastus voi olla mielenkiintoinen...
        Viimeksi muokannut pv; 27.4.2009, 07:45.

        Comment


          #34
          Onko tuossa 2,7 Bit kytkimen ilmauksessa/nesteiden vaihdossa mitään erityiskikkoja, tarviiko jonkin paineistuslaitteen tms..? Yläkautta paisari siirtämällä ajattelin kokeilla.. Onnistuuko homma yksin pumppailemalla poljinta tuollaisen bilteman 5 euron takaiskuventtiililaitteen kanssa ihan kuten jarruja ilmaisi?

          Paljonko vanhaa nestettä saisi pumpata ulos tuolta että uudet nesteet menevät tilalle?

          Comment


            #35
            Mulla ei ole kovin hyviä kokemuksia noista bilteman takaiskuvenoista. Kolmea koittanu ja yks tais pitää. Yksin onnistuu jos torppaat aina kytkinpolkimen jollain 2*4:lla pohjaan. Hidasta ja hankalaa, mutta noin olen joskus sitä ilmaillu. Alipainehässäkätkään ei ole mua vakuuttanu. Ehkä ois pitäny panostaa kunnon $$$ laitteisiin?

            Sitten vielä mahdollista ylipaineella jarrusäiliöön, kunnes ekan kerran korkki poksahtaa niin jää sekin keino, BTDT.

            Comment


              #36
              Sekä pumppaaminen että alipaine ovat huonoja keinoja kytkimen ilmaukseen.

              Mulla itsetehty laite jolla yleensä onnistuu ilmaukset niin kytkimiin kuin jarruihinkin:
              - nestesäiliön korkki esim jostakin vanhasta Golfista (ei varoitinta korkissa)
              - porataan korkkiin reikä ja siihen tubeless venttiili ilman sielua
              - renkaantäyttöliitin ja paineensäädin ilmaletkuun, asetetaan noin 1 bar paineeseen
              - korkki paikalleen ja letku kiinni venttiiliin, sitten vaan ilmausruuveja avaamaan

              Saa kai näitä jostakin tehdastekoisinakin mutta ei ollut silloin kellään hyllyssä kun itse tarvitsin.

              Comment


                #37
                Itsellä tuo bilteman takaiskuventtiili toimi kyllä mainiosti yksin biturbon jarrunesteiden vaihtoon/ilmaukseen.:)

                Onko biturbon (tai muu vastaava) kytkin siis edes ylipäätään ilmattavissa/nesteet vaihdettavissa tällä menetelmällä, jos oletetaan että toimii. Onko porukoilla onnistumisia? Eli tuleeko sieltä työsylinteristä ilmat ja vanhat nesteet pihalle ihan pumppaamalla?

                Comment


                  #38
                  Itsellänikin on tuo Bilteman takaiskupullo, mutta ei sillä oikein muuta virkaa ole ollut kuin se ettei nesteet valu maahan. En oikein tiedä mikä siinä mättää, mutta ei se tunnu pelaavan oikein.

                  Eli ihan käsin olen ilmannut, joku toinen painaa kytkinpoljinta. Ja sillä tavalla että ensin nippa auki, ja sitten poljin hitaasti lattiaan. Neste voi kuulemma muuten kuohua jos tekee ensin paineen ja sitten avaa nipan. En tiedä voiko, mutta noin ainakin on onnistunut. Joskus on käynyt niin ettei ilmat tahdo millään lähteä pois, vaikka mitä tekee. Sitten olen jättänyt homman siihen ja ajanut auton jyrkähköön ylämäkeen ja pumpannut jarrua ja kytkintä. Sillä se on alkanut viimeistään toimimaan.

                  Autossa paikallaan se on tosi ikävä homma, itse olen ottanut vasemman vetarin ja lämpökilven pois että käsi mahtuu koloon. Yläkautta ei mahdu.

                  Comment


                    #39
                    Huomasin tuossa, että kytkin luistaa täyskaasulla isoimmalla vaihteella...

                    Normaalissa ajossa kytkin irrottaa mielestäni normaalisti. En ole myöskään huomannut, että kytkin ääntäisi. Hitaammin kytkinpoljinta nostettaessa on jo jonkin aikaa tuntunut pienenpieniä "pykäliä"/tärinää/tms. Tämä voisi mahdollisesti liittyä asiaan?

                    Mitenhän tuota kytkintä olisi järkevintä alkaa diagnosoimaan?

                    Comment


                      #40
                      Minä voisin sitä vilkaista joku ilta. Eiköhän se sillä selviä.

                      Comment


                      • #41
                        Mulla oli ongelmia kytkimen kanssa. Vika tuli ilmi siten, että alussa kun laittoi vaihteen vapaalta ykköselle, niin kuului semmoin lievä tumps ääni. Välillä taas toimi normaalisti. Sitten kytkintä nostettaessa puolivälissä tuntui pieni napsahdus, ihan kuin olisi takertunut johonkin kiinni (tämäkin tuntui vain silloin tällöin). Sitten kytkin lopetti irroittamisen ja vaihde päällä, kytkin pohjassa auto halusi lähteä liikkeelle. Ja taas välillä auto toimi normaalisti. Kytkin tuntui ehkä hieman tahmealta jossain vaiheessa.

                        Syyksi paljastui, että paineasetelmasta oli yksi "kynsi" poikki. Asetelmassa on kolme "kynttä" varsinaisten jousien välissä, omalla kehällään joka on kiinni asetelman keskellä niiteillä. Nämä "kynnet" ovat hieman alempana kuin asetelmaa liikuttavat jouset. Se ei selvinnyt, että mikä muu virka niillä on, kuin edes auttaa kytkin kauppaa...

                        (kuvassa on ehjä asetelma)
                        http://mattdanger.net/s4/wp-content/...3/IMG_0193.jpg

                        Comment


                        • #42
                          Onko toi videolla kuuluva ääni kytkimen painelaakerista? Tuntuu polkimessa ja tollanen ääni kuuluu kun painaa kytkimen pohjaan. Nostaa hiukan niin loppuu ja menee vaihteet edelleen nätisti sisään. Lähinnä kiinnostaa uskaltaako tuolla ajaa vai ei? Alko eilen oireilu.
                          Samalla saa ehdottaa jotakin hyvää vauhtipyörä + kytkin asetelmaa ja paikkaa mistä tilata. Ja miksi ei vielä tekijääkin Hämeenlinnan lähettyviltä.
                           

                          Comment


                            #43
                            Laaja keskustelua kytkimestä tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...orkkis-vai-muu

                            Comment

                            Working...
                            X