Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 FSI ketjunkiristäjä petti.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 FSI ketjunkiristäjä petti.

    Elikkäs on tommonen 2.0 ALT moottorillinen A4 pihassa missä ketjunkiristäjän alempi laahari on murusina. Pääseekö imunokka niin paljon väärään, että on venttiilit entiset?
    Sen verran heittoa on kuitenkin, vikakoodina Camshaft Position Sensor implausible signal.

  • #2
    No tuossa kohtaa kun nokkakepit ja kirra pitää kuitenkin ottaa irti että saa sen liu'un (tai koko uuden kiristimen) vaihdettua niin sama purkaa nokkakepit irti ja sen jälkeen mitata puristukset kun kaikki venat pitäis olla kiinni ilman nokka-akseleita.

    Comment


    • #3
      Ei se puristusmittaus pakosti kauheen hyvin toimi ilman venttiilikoneistoa

      Itse en usko, että pelkän laahaimen takia olisi venat tavanneet mäntiin, jos ei ketju ole kovasti pomppinut hampaalta seuraavalle. Tietty jos se sammui ajosta tuon takia niin sitten remontti voi olla isompi.

      ALT ei ole FSI.

      Comment


      • #4
        En usko itsekään että pelkän laaharin mureneminen vielä aiheuttaisi törmäystä. Puristusmittauksen tulos ei välttämättä oo vertailukelpoinen kasassa olevaan koneeseen mutta näkee kyllä selvästi jos joku sylinteri antaa ihan eri lukemia kuin muut. Eihän siinä varsinaisesti ole mittauksen kannalta eroa, onko nokka-akseli kokonaan irti, vai paikallaan mutta sellaisessa asennossa että nokat ei paina mitään venttiiliä auki.

        Comment


          #5
          Nokat kun irti niin paineilmaa tulpanreiästä sisään. Suhisee joko imu tai pakopuolelta jos venttiilit vinossa, tai jos huonosti käynyt niin molemmista. Kyllä sen heti huomaa pitääkö sylinteri painetta vai ei kun sitä sinne tarjoaa...

          Comment

          Working...
          X