Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uuden jäsenen kyselytulva

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uuden jäsenen kyselytulva

    Ensimmäinen Audi alla ja kovasti tietenkin kyseltävää. Kaksi päivää kylläkin tutkinut tätäkin sivustoa ja koittanut löytää haluamiani tietoja. Jakopäähuolto pitäisi tehdä ja esim. motonetti tarjoaa kahta eri vaihtoehtoa jakopään sarjalle. Ensimmäinen alkaen valmistenumerosta 8N-Y-095 001 ja toinen enintään 8N-Y-095 000. Autoni numero on TRUZZZ8N731021160 ja pienet aivoni ei ymmärrä kumpi on oikea sarja, voisiko joku valaista? Sitten moottorin piristämisestä.. Olen ymmärtänyt motin, ARY, kestävän (kiertokanget) ainakin sen 300hp Millä eväillä tehoa saisi nostettua esim. n.250 heppaan ja sitten tuonne 300 hp luokkaan? Mahdollisimman vähillä muutoksilla/hankinnoilla tulisi tietenkin selvitä. Jos konetta ei lähde aukomaan, millaisiin tehoihin voi päästä ulkopuolisia osia vaihtamalla ja softaa muokkaamalla? Auto siis TTq -03. Jos joltakulta foorumilaiselta käy tuo purkin muokkaaminen olisin kiitollinen yhteydenotosta tai yhteystiedosta. Olenko ymmärtänyt oikein, yli 200hp 1.8t moottoreissa on eri ahdin? Pahoittelen kysymystulvaa, joka jatkunee :) Kaikkea on varmaan jo käsitelty eri säikeissä mutta en ole vielä ehtinyt selaamaan koko palstaa läpi.​

  • #2
    1.8T:n virittämisestä on aiheita foorumilla ihan kivasti. Sen 300 hp ja ylikin nuo kestää avaamattakin, mutta säädön on oltava fiksu. Huonolla saa rikki aiemminkin.

    Pari nyrkkisääntöä virihommiin kuitenkin, jos ei muuten niin kiteytyksenä.
    S3 / TT 225 koneiden kilkkeillä (suuttimet, kuulerit, turbo tms liittyvät asennusosat) pääsee 250 hp tai vähän yli. On luotettava ja ajettava. Yli sen ja vaihdettavat osat pitää osata speksata jälkimarkkinatuotannosta. Tässä kohtaa nuo vanhat jutut ovat hyödyksi. Niistä pääsee jyvälle, mitä aikanaan on tehty ja vähän myös, mikä kesti, mikä ei ja mikä oli muuten hyvä tai huono. Yksi hyvä esimerkki on porkkiksen jääratahauskuutin (projektipuolelta).

    Hintahommat pitää tietty päivittää ja joissain asioissa kehitys on kehittynyt.

    Tervetuloa kaninkoloon.

    Comment


    • #3
      Kun paikkakuntaa katson niin pyörähdä tuolla https://www.hestec.fi/

      Comment


      • #4
        Kiitoksia. Tuollaisia "nyrkkisääntöjä" juuri kaipaan. Tuo 250 riittäisi hienosti, näin alkuun :) Varaosakaupan hakukoneellako löytyy helpoiten tarvittavien osien varaosanumerot vai onko jossain täällä lueteltuna 1.8t "paremmat" osat? Virijuttuja olen lukenut melko runsaasti täältäkin. Tämä audimaailma on vain itselle aivan uusi, ja joutuu etsimään kaikenlaista perustietoa. Pikkuhiljaa toki asiat valkenee, niin kuin tuo N75 venttiili jne. Harinen on tosiaan lähellä ja osaamista siellä riittää.

        Comment


        • #5
          https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...a-1-8t-viritys

          Tuossa on ainakin käsitelty 1.8t:n virittämistä kohtuu kattavasti

          Comment


          • #6
            Valmistenumeron 10. merkki kertoo mallivuoden. Motonetin listauksen raja-arvona oleva Y on vuosimallia 2000 ja sinun auton ollessa 2003 vuodelta, kymmenes merkki on 3. Oikea sarja on siis alkaen valmistenumerosta 8N-Y-095 001.

            Comment

            Working...
            X