Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8 TFSI CJEB VVT ongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8 TFSI CJEB VVT ongelmat

    Eli potilaana 2012 A5 1.8tfsi

    Oireena imunokan ihmeellinen toiminta, todettu livedataa lukemalla että vvt ei säädy.

    Mitään rikkinäistä en suoranaisesti ole löytänyt, ketju ehjä ja kireä, öljynpaineet ok, öljysilta kunnossa (gen3 niin ei ole öljysihdit haittaamassa menoa), nokka anturi pelaa ja ymmärtää kierrosluvun.

    Jakoa en ole katsonut, phase arvo viittaisi ketjun venymiseen mutta jotenkin arvelluttaa kun vikakoodit pompsahti noista vvt säädöistä. Phase arvo ei myöskään vaihdu yhtään mihinkään kierrosten mukaan.

    Ainut osa mikä on varmaankin rikki on se spool valve siellä magneettiventtiilin alla nokan päässä kun helisee kädessä. Olen nyt tilannut huohottimen, magneettiventtiilin, nokan solenoidin ja nokka anturin.

    Vikakoodeja pysyviä ja ei niin pysyviä ovat: Camshaft position sensor A implausible signal, Cam/Crankshaft correlation, Camshaft A timing over-advanced.

    Livedata näyttää pyydettyä arvoa välillä yli 40 astetta!

    Kysymys kuuluu onko jollakin muilla ollut samaa vikaa kun ei tahdo löytyä mistään mitään suoranaista samanlaista vikaa. Laitan vielä tähän liitteeksi kuvan livedatasta.Click image for larger version  Name:	IMG_1218.jpg Views:	0 Size:	48,9 Kt ID:	1988298
    Viimeksi muokannut Laitaholsetti; 22.8.2025, 01:55.

  • #2
    Vikakoodit kokonaan tekstinä, kiitos: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...on-huono-juttu
    Kyseessä ilmeisesti P0341 ja P0011

    Hyvin vahvasti vaikuttaa nokan ohjausventtiilin(solenoidin) vialta.
    Uusia on kahta eri kokoa (M21 & M20), onhan tilattu asennettuun nokka-akseliin sopiva?

    Jos vika ei korjaannu ohjaus- eikä magneettiventtiili vaihtamalla, on ongelma itse nokka-akselin väljääntyneessä ohjausventtiilin sovitteessa.

    Comment


    • #3
      M21 kierteellä tilattu. Jep olinkin varautunut uuden nokan ostamiseen vaikka ei kauheasti innostaisi :/

      Comment


      • #4
        Noniin vika korjaantui tuolla solenoidilla, liitteenä kuva mitä amalkaamia se oli syönyt. Eli solenoidin sisäosa aivan säpäleinä ja täten löi sitten jumiin.Click image for larger version

Name:	IMG_1220.jpg
Views:	135
Size:	257,1 Kt
ID:	1988311

        Comment


        • #5
          Alkas olla myös jakoremontti ihan aiheellinen. -8.2 on jo sellanen arvo, että paljoa ei enää kiristimessä ole varoja. Jossakin -11 kohdalla kiristäjästä on jo kaikki ulkona.

          Comment

          Working...
          X