Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokka-akselin asentotunnistin vai mikä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Nokka-akselin asentotunnistin vai mikä?

Täällä yksi autoista mitään tietämätön, hei.. Sanastot ja termit siis ihan varmaan päin seiniä, mutta jos joku nyt edes vähän pääsisi jyvälle ja keksisi ideoita.
    Auto, A6, tfsi 2006 automaatti, pitäisi viedä huoltoon, mutta ensin minun pitäisi tietää, mikä vika. Ja juurikin näin päin, sillä jos en osaa sanoa vikaa, mitään ei löydy.

Outoja käynnistysongelmia ja tyhjäkäynti välillä humppaavaa. ESP valoa lyö näyttöön ja testerillä nollaamalla matka taas jatkuu. Kunnes taas jonain aamuna.. Autoni ei selkeästi tykkää viileistä aamuista (talvella normaalisti tolpassa), sillä keväällä tolppakauden loputtua ongelmat "vähenevät". Autoon uusittu akku, laturi, normi huolto öljynvaihtoineen (öljyt, kaikki suodattimet, tulpat) puolen vuoden sisällä. Sivustolta www.ovoko.fi löysin sitten tietoa, joka osuu täydellisesti tuohon nokka-akselin asentotunnistimen oireisiin. Naisen logiikalla tässä kun joutunut ihmettelemään, että jos akku ja laturi ok, niin miksi autossa ikään kuin virrat vähenee ajon aikana. Laturi ja akku testattu taas viikko sitten.

Jos nyt jollain olisi ideoita, ja vielä isommin tarvitsisin osaavan ja luotettavan korjaamon yhteystietoja. Kiitos näin jo etukäteen.

Kannattaa VCDS:llä lukea vikakoodit ja vähän katella anturien antamia tietoja ennenkuin lähtee sokkona tilaamaan ja vaihdattamaan osia. Jos ei oo liian kaukana niin ajele Sastamalaan joku päivä, mieluummin silleen että ei oo testerillä nollattu just koodeja. Voin tässäkin vilkaista.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppelo Näytä viesti
      Autoon uusittu akku, laturi, että jos akku ja laturi ok, niin miksi autossa ikään kuin virrat vähenee ajon aikana. Laturi ja akku testattu taas viikko sitten.
      Onko akku koodattu oikein vaihdoin jälkeen? Autossasi kun akun vaihto ei mene sillään että vanha pois ja uusi tilalle. Sinuna tartuisin hopsiksen tarjoukseen, sen verran tietäväinen ja kokenut audiremppari kun on :).

Comment

Hei!
        Itsellä ollut epäilys vähän siitä, että virta ei kulje oikein - jossain. Ja minulle sanottu, että ei tuohon vm tarvitse akkua koodata. Vähän ihmetyttänyt, kun eräänä syksynä.. Oisko 2019..? Kun akku vaihdettiin, niin liikkeen herra sanoi, että vielä koodaa akun.
        Kurjaa, kun itse olen niin idiootti näiden kanssa, että joudun aina luottamaan siihen, mitä minulle korjaamolla sanotaan. Siksi jo huutelen ihmistä, joka haluaa olla luotettava ja oikeasti auttaa.
        Jännää on se juurikin, että muutaman kuukauden auto aina pelaa normaalisti (siis viimeksi akku vaihdettu 2024 marraskuussa) ja siiloin, kun se on lämmitystolppaan kytketty ja saanut vähän "energiaa". Aikoinaan siis lohkolämmittimen asentaja ollut niin "kaukoviisas", että samalla kun lämmittää, myös hiukan lataa.

Mutta ihan mielettömän iso kiitos, että vastasit. Yksin paininut murheeni kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
        Kannattaa VCDS:llä lukea vikakoodit ja vähän katella anturien antamia tietoja ennenkuin lähtee sokkona tilaamaan ja vaihdattamaan osia. Jos ei oo liian kaukana niin ajele Sastamalaan joku päivä, mieluummin silleen että ei oo testerillä nollattu just koodeja. Voin tässäkin vilkaista.
        Isosti sydämellinen kiitos vastauksesta! Tämä on ollut vähän haasteellista, kun Nokia-Tre korjaamoilla juurikin osia osataan vaihtaa, mitä testeri näyttää, mutta ketään ei kiinnosta kuunnella, mitä oireita on oikeasti.
        Itse miettinyt juurikin sitä, että onko kaikki piuhat ja liittimet ok. Ja mitä ne anturit höpöttelee.. Minulle opetettiin testerillä vaan nollaamaan ja jatkamaan matkaa.

Naapuri pitäjähän tuo Sastamala on.. Ainoa ongelma on, että kun lyö vikakoodeja päälle, niin tehothan häviää ja kohtuu tahmeeta meno. Oppinut kyllä jo sen, miten kaasun kanssa toimia, niin saa vauhtia vähän enemmän kuin sen 40/km/h. Ja kun ei koskaan voi etukäteen tietää, milloin auto-vanhuksellani on se huono päivä ja hetki.. Mielelläni siis siellä poikkeaisin, kun nyt olet ensimmäinen, joka on kiinnostunut muustakin kuin osien tilaamisesta ja vaihtamisesta.
        Viimeksi muokannut okkim; 15.8.2025, 07:36. Perustelu: Viestit yhdistetty ja yksi lainaus poistettu.

Comment

Vagen Oy: hyn kannattaa tutustua...

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppelo Näytä viesti
            Naapuri pitäjähän tuo Sastamala on.. Ainoa ongelma on, että kun lyö vikakoodeja päälle, niin tehothan häviää ja kohtuu tahmeeta meno. Oppinut kyllä jo sen, miten kaasun kanssa toimia, niin saa vauhtia vähän enemmän kuin sen 40/km/h. Ja kun ei koskaan voi etukäteen tietää, milloin auto-vanhuksellani on se huono päivä ja hetki.. Mielelläni siis siellä poikkeaisin, kun nyt olet ensimmäinen, joka on kiinnostunut muustakin kuin osien tilaamisesta ja vaihtamisesta.
            Jos ajelee siitä Siuron kautta pikkuteitä niin eipä siellä haittaa vaikka ei pääsisi kuin viittäkymppiä, asun itse sillä puolella kaupunkia niin siinä saa vältettyä maantien lähes kokonaan. Eihän se todennäköisesti kuntoon täällä tule kun ei mitään uusia osia ole valmiina mutta jos edes vika löytyisi. Jatketaan vaikka yksityisviestillä sopimista. Nyt en ole lähiaikoina kotona, ensi viikon puolesta välistä alkaen taas sopii iltaisin.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja jannekni Näytä viesti
              Vagen Oy: hyn kannattaa tutustua...
              Kiitos! Ihan uusi nimi mulle.

Comment

Working...
              X