Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2,0 E B4 (8C2) vuosimalli -94 Kick-Down ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 2,0 E B4 (8C2) vuosimalli -94 Kick-Down ei toimi

    Moikka. Otsikon mukainen auto, jossa ei toimi Kick-Down toiminto. 3000 rpm/min heittää isompaa tupaan. Manuaalisesti vaihtamalla saa vedettyä rajoittajalle asti. Vaihtesto on 4 vaihteinen, momentinmuutimen lukolla varustettu.Vaihteiston toiminta on mulle hieman vieras, eli mistä vaihteisto saa tietonsa, että Kick-Down pyyntö on aktiivinen. Ilmeisesti se on sähköinen. Onko minkälaista diagnosttiikka ohjelmaa olemassa, jolla pystyis tsekkaamaan vaihteiston toimintaa/vikakoodeja? Muutkin vinkit ja ohjeet ovat hyvinkin tervetulleita.
    Viimeksi muokannut Andestone; 17.7.2025, 13:49.

  • #2
    Nyt menee tosi hatarien muistikuvien mukaan mutta oliskohan sille kikkarille oma vaijeri kaasuvivustolta vaihteistolle. Jos näkyy jotain sen suuntaista niin vaijerin säädöstä vois aloittaa.

    Jotensakin muistelisin että laatikossa on oma venttiili kickdownille ja tuon ikäisessä vaijerikaasullisessa sitä ohjataan ihan mekaanisesti.

    Sanoisin että sellainen 10% varmuus on tästä asiasta :)

    Comment


    • #3
      Ei näy vaijeria, eikä paikkaakaan sille,
      Viimeksi muokannut Killeri; 17.7.2025, 16:05. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


      • #4
        No sitten se lie sähköllä, kaasuläpällä pitäisi olla kytkin joka naksahtaa kun kaasu on painettu tarpeeksi pitkälle.

        Kai siinä autossa siis on vaijerikaasu vielä?

        Sähkökaasullisissahan tämä kaikki on toteutettu softalla.

        Comment


        • #5
          Kyllä sekä ABK:ssa että ABT:ssä on vaijerikaasu. Andestone mikä versio sulla on, 66kW vai 85kW?

          Laatikko on ZF4HP18 ja sanoisin että se kickdown on vaijerilla ja se ohjataan mekaanisesti niin kuin hopsis kirjoittikin.

          https://www.youtube.com/watch?v=fMSV_QioZ-Y

          Comment


          • #6
            Moikka. Vaijerikaasulla on ja 85 kW.

            Comment


            • #7
              Nyt sen verran kerennyt tutkimaan, että mahdollisen Kick-Down vaijerin sisääntulo vaihteistossa on tulpattu sen näköisellä rakenteella, että oisi alkuperäinen. Sitten TPS anturille tulee 5 johtoa, joista kaksi on poikki ihan liittimen juuresta. Täytyykin korjata nuo kaksi johtoa ja katsoa mitä se vaikuttaa kick-downiin, vai vaikuttaako mitenkään.

              Comment

              Working...
              X