Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A5 1.8tfsi 2012 lämpöongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A5 1.8tfsi 2012 lämpöongelma

    Potilaana siis vuoden -12 A5, moottorina 1.8tfsi koodilla CJEB

    Ongelma ilmaantui ajaessa, ja auto tuotiinkin lavetilla kotipihaan.
    Kesken ajon hälytti ajotietokone että moottorin kierroslukua ei saa ylittää 3000 kierroksen yli, sytytti epc valon sekä leikkasi tehot välittömästi.
    auto parkkiin ja nokkapelti ylös, paisarissa jäätävä paine, suihkutti jo alavesiletkun liitoksestakin.
    Ajaessa siis mittariston mukaan normaali käyntilämpö.
    annoin hetken jäähtyä, ja kokeilin uudelleen käyntiin, käynti normaali, puhaltaa sisälle kuumaa ilmaa, ja putkistakaan en havainnut mitään poikkeavan väristä pakokaasua tulevan.
    Kun hinurin kyydillä sain auton kotipihaan katsoin läppärillä vikakoodit

    Tuesday,10,June,2025,17:42:31:16946
    VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows Vista x86
    VCDS Version: 17.8.0.1
    Data version: 20170721 DS276.2
    www.Ross-Tech.com


    VIN: WAUZZZ8T3CA049818 License Plate: XXX-XXX



    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Address 01: Engine Labels: 06L-906-264-CJE.clb
    Control Module Part Number: 8K0 906 264 HW: 8K0 906 264
    Component and/or Version: 1.8l R4 TFSI H07 0009
    Software Coding: 1A030032243401022000
    Work Shop Code: WSC 06208 000 00000
    ASAM Dataset: EV_EMC18TFS0218K0906264 002008 (AU48)
    ROD: N/A
    VCID: 6ED3A88EB1D5373668-803A
    No ASAM data for: "EV_EMC18TFS0218K0906264" (AU48)

    4 Faults Found:
    17002 - Oil pressure Switch 3
    - 00 [032]
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 223042 km
    Date: 2025.06.10
    Time: 10:15:32

    17179 - Databus
    - 00 [032]
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 6
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 221750 km
    Date: 2025.05.18
    Time: 14:26:56

    15084 - Cylinder 3 Knock Control
    P2338 00 [096] - Limit Reached
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 223041 km
    Date: 2025.06.10
    Time: 10:15:08

    15083 - Cylinder 2 Knock Control
    P2337 00 [096] - Limit Reached
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 223041 km
    Date: 2025.06.10
    Time: 10:15:21


    Readiness: 0000 0000

    Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa, ja mikähän tässä mahtaisi olla juurisyynä
    Auto on nyt hetken hakenut takapihalla motivaatiota, ja pitäisi alkaa pikkuhiljaa seilvittelemään mikä tuosta oikein on porsinut, ja kuinka syvälle saa laittaa kättä taskuun.
    Kolmivuotisen omistukseni aikana tuossa ei isompia vikoja ole ollut, paisuntasäiliön tuohon vaihdoin kun alkoi hikoilemaan anturin liittimestä.
    Ensimmäisenähän itsellä tulee uhkakuvana mieleen kannentiiviste...

  • #2
    Miltäs tulpat näyttää? Jos käyntiin lähtee niin kerääkö edelleen painetta paisariin. Jos kerää niin voihan se kannentiiviste ollakkin?

    Comment

    Working...
    X