Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kytkimen kesto tehojen noustessa, Audi Coupe

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kytkimen kesto tehojen noustessa, Audi Coupe

    Nyt on sit päästy niin pitkälle että toi coupe rupee saamaan lisää puhtia rusetilla.

    Kuinkahan pitkälle toi vakio kytkin kestää? Kytkinremontti tulee ihan lähiaikoina ja parempi laittaa heti kunnon kytkin:) Tarkoitus olis ainakin näin aluksi laittaa tollainen 200hp ja sit myöhemmin siirryttäis tuonne 3-400 hujakoille, ei taida kuiten toi vakio kestää enää tota 400?
    Viimeksi muokannut okkim; 10.2.2008, 20:09. Perustelu: Selvennetty tekstiä.

    #2
    halvimmalla pääset kun ostat valmiin 10v turbo mosan.

    jäykempi asetelma vakio levyllä kestää nuo tehot,esim. sre asetelma hyväksi todettu.

    haulla löytyy lisää tietoa aiheesta.

    Comment


    • #3
      Kytkin pettää/luistaa vääntömomentin kasvaessa.
      Oleellista on moottorin tuottama suurin vääntömomentti, ei teho.

      Comment


        #4
        kyllä se vakio kytkin +400nm kestää,jos on kunnossa.

        Comment


        • #5
          Uusi kytkin on joka tapauksessa tulossa kun vanha luistaa, ja kokonaan toista konetta en viitsi laittaa kun toi kone on valmiiksi kunnossa.

          Joka tapauksessa joudun tekemään osia, esim.pakosarjan itse. Mistäs tota sre:tä vois kysellä ja millaisissa hinnoissa on?

          Kyselin jo vahvistettua kytkin pakettia ja National Performance paketti olis 239e sisältäen 35% vahvemman kytkimen ja asetelman, sekä painelaakerin. Onko kellään kokemuksia ko.tuotteesta?
          Viimeksi muokannut okkim; 10.2.2008, 20:04. Perustelu: Selvennetty tekstiä oikein urakalla

          Comment


            #6
            SRE:n pelkkä asetelma maksaa lähes 400e. Minä(kin) niitä toimitan.

            Sen varmaankin olet huomioinut että ahdetussa on aavistuksen erilaiset puristukset kun vaparissa, ja pari muutakin asiaa lienee tehty toisin.

            Comment


              #7
              jos 400hv tarkoitus ottaa,eiköhän turbo motti ole parempi virityksen kohde kuin vapari.

              öljyruiskut männille,matalemmat puristukset,paremmat laakerit ym ym................

              ruiskunkin joudut joka tapauksessa vaihtamaan.

              Comment


              • #8
                Toki tiedän et vaparissa on korkeammat rutistukset ;) ja tarkoitus onkin edetä "pikku" hiljaa eli katsotaan mihin asti tolla vapari rutistuksilla pääsee rikkomatta konetta :) Laitetaan sit parempaa osaa jos siltä tuntuu että ei pääse tarpeeksi.

                Itse jonkin verran turboautojen kanssa pelanneena tiedän et turbo kone on aina vaparia parempi lähtökohta mut mut.. kokemuksesta tiedän että aina ei tarvi olla öljyruiskuja yms. Ruiskua ei tarvi vaihtaa ainakaan vielä, pienellä modifiaatiolla toi ke-jetti pelaa vallan mainiosti. Tietenkin määrättyyn pisteeseen asti.

                Olen tutustunut erinäisiin kavereiden autoihin jotka on pääsääntöisesti tehty vapari koneista, ja on kestänyt. Esim. taunuksen 2.0 vakio palikoilla koneesta otetaan +400 hp(kaasari turbo), sekä opelista 8v kannella +400hp. Tosin opelissa oli jo ruisku vaihdettu hestekkiin ja itsellä ollut mitsun(tehdas) turbo josta otettiin tollaiset 250-300hp ja k-jetti. Sekä muita autoja ja PALJON kokeilua sekä erehdystä omaavana pieni perstuntuma jälkiahdetuista on.

                Tarkoitus ei ole rakentaa heti mitään suurta vaan kuten mainitsin niin edetään pikku hiljaa ettei toi peli ole kovin kauaa kerrallaan telakalla ja nyt toi kytkin ensin:)

                Ensi kerralla voisi tuota tajunnanvirtaa selkeyttää ennenkuin painaa lähetä-nappia.
                Viimeksi muokannut okkim; 10.2.2008, 20:08. Perustelu: Lisätty välimerkkejä yms.

                Comment

                Working...
                X