Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Compen voimansiirron 01E päivitys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Compen voimansiirron 01E päivitys

    Keräilen osia Compen 1.8T ja 01E konversiota varten. Tarkoitus kasata lattialle valmis paketti nostettavaksi paikoilleen. Kasassa kone, laatikko (3bg tdi), apurungot, tukivarret, puslat ja jotain nippeliä.

    Puutteita on vielä vaihteiston osalta sekä tieto- että osapuolella mm. Mistä kardaani, mitkä vaihteiston kannakkeet menee 4-syl. Apurungon kanssa. Mikä vaihteensiirto mekanismi pitää olla jne.

    Kaikki tieto on plussaa. Olen yrittänyt lukea mm. Foorumilta, mutta mielestäni en ole löytänyt riittävästi tietoa, että voisin muodostaa 100% käsityksen siitä mitä tarvitsen konversioon. Löytyisikö jostain jollain tavalla kootusti tietoa?

    Osia hommailen pikkuhiljaa, mutta toki edukkaita osia saa tarjota.

    #2
    Laatikon kannakkeet taitaa joutua askartelemaan itse. Sitä en tiedä sanoa, kuinka paljon niitä tarvitsee muokata mistäkin versiosta.

    Typ 89:ssä on käytetty 01E-askia tehtaaltakin, joten vaihteensiirto löytynee orkkisosista. Ainakin S2 ja V6-koneiset, sekä muistaakseni dieselit olivat näitä.

    Millä vetareilla meinasit kasata?

    Comment


      #3
      Taitaa olla S2 ainoa 01E laatikkoinen t89/b4 korissa. Eli ainoa suoraan sopiva vivusto löytyy sieltä. Jos 3bg 01E kannakekiinnikkeet on samassa paikassa laatikossa kuin vanhemmissa 01E:ssä, niin S2 01E kannakkeet plus 35mm spacer toiselle puolelle istuu suoraan compen apurunkoon. Apurunko compessa taitaa olla sama kuin 5-syl koska moottorinkannakkeet on korin puolella.

      Comment


        #4
        Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
        Laatikon kannakkeet taitaa joutua askartelemaan itse. Sitä en tiedä sanoa, kuinka paljon niitä tarvitsee muokata mistäkin versiosta.

        Typ 89:ssä on käytetty 01E-askia tehtaaltakin, joten vaihteensiirto löytynee orkkisosista. Ainakin S2 ja V6-koneiset, sekä muistaakseni dieselit olivat näitä.

        Millä vetareilla meinasit kasata?
        Laatikon kannakkeet saan kyllä tehtyä tarvittaessa, jos en löydä valmiita. Veturit on vielä täysin auki.

        Comment


          #5
          Laatikon kannakkeet löyty. Pitää laittaa jossain välissä tilaukseen.

          Comment

          Working...
          X