Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 3B vuotaa taas öljyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 3B vuotaa taas öljyä

    Pienen remontin jälkeen alko ässäläinen taas vuotamaan öljyä, tällä kertaa jostain koneen etuosasta mutta mistä?
    Jostain se valuu konetta pitkin ja tippuu öljypohjan päädyn kautta maahan, paremmin ei osaa sanoa kun ei ole kerennyt tutkimaan tarkemmin.
    Iltavuoroa töissä niin jää tällä viikolla asennukset aika vähälle. Sillä ajattelin täältä kysellä tipsiä ettei tarviis viikonloppuna purkaa taas koko autoa.

    Tuo vuoto alko nokkaremontin jälkeen. Vaihtoon meni siis rulla, vesipumppu, nokkahihna ja nokkapyörän pultti.
    Stefat näytti ainakin minun silmään olevan ok, mut voiko ne tuossa touhussa ottaa jotenki ihteensä et sieltä alkais vuotamaan öljyt pihalle?
    Niin ja se vuotaa sitä siis ihan kohtuullisesti, muutaman sekunnin välein tipahtaa tippa lattialle kun hetken on käytelly konetta.

    Ensin ajattelin et se on vaan öljyä mikä lirahti huti öljynvaihdon yhteydessä mut sitä vaan tulee ja tulee niin kait se jostain sisuksista siis työntää sitä =)

    Uuden termarikotelon kannen laitoin myös mut ei kai sen nyt öljy hommeleihin pitäs vaikuttaa? :)
    Saikkua varmaan haettava niin kerkeis laittamaan viikonlopuks kuntoon...

    #2
    Nokka-akselin stefa luultavimmin. Ota nokkaremmin suojus pois, moottori käyntiin ja suihkuta brakecleaneria nokkapyörän alapuolelle. Löytyy vuoto pikaisesti.

    Comment


    • #3
      No oisko se mennyt tuossa niin huonoks et vuotaa noin reippaasti? Ei meinaa ennen remppaa vuotanu tuosta yhtään...
      Tietty ainahan kaikki on mahdollista, se on tullu huomattua tuon kanssa :)

      Jos se nyt ois tuo stefa, niin onko mitään kivaa jippoa saada se ilman venttiilikopan aukasua pois?
      Nakertelee jollain pienella ruuvarilla sen väkisin vai? Ei varmaan kansi tykkää jos sitä sohii :)
      Uus stefa olis jo tallilla, mut venakopan tiivistettä ei ole ja se taas maksaa varmaan jonkun 100e jos uusii ja ei ole tuo nykyinenkään vielä kun puolisen vuotta vanha.

      Hmm mihinköhän vuotoon/remppaan sitä kannattais tuon vaihdon jälkeen varautua? varmaan vaihelaatikko tippuu irti :D

      Comment


        #4
        Venakopantiiviste jos nokka stefa ei vuoda. Toi on tosi vaikee saada käytettynä paikalleen tiiviisti, vähä on sinisellä yleensä autettu.

        Comment


        • #5
          Onko siellä keulalla edes mitään muuta mistä se vois vuotaa? Kampiakselin stefa hmm muuta?
          Tietty kannen välistä, mut ei kai se ainakaan tuossa hommassa oo voinu mennä.

          Prkl mitähän jos unohtas lähtee töihin ja lähtis kurkkaa mikä mättää =)

          Comment


            #6
            Mulla on Saarijärvellä uusi venttiilikopan tiivistesetti jos tarviit

            Comment


              #7
              Öljyanturit (lämpö, paine ja valo) myös tarkastus listalle.

              Comment


              • #8
                Jees jees, tää on kyllä todella nolo sanoo mut...
                *hetken hiljaisuus*
                ..oli sitten jääny pari pulttia laittamatta takasin, sieltä hihnapyörän takaa ne kolme pientä millä tulee se pelti samalla kiinni =)

                Ai että oli hyvä fiivis kun huomas ne ja tuikkas kiinni ja ei vuotanukkaan ölkit enää lattialle.
                Noh tähän asti siis näyttää hyvältä, vedetkin taitaa pysyä koneessa ja koppi lämpenee.
                Täytyyki tästä varmaan lähtee vielä koeajolle :P

                Comment


                • #9
                  Tekevälle sattuu. Se ei ole ihan 1 tai 2 pulttia mitä siihen ölppäpohjaan pitää ruuvata.

                  Comment


                    #10
                    3b S2:sen vaihdelaatikon pohjaa pitkin levinnyt öljyä ja näyttäisi oikealla puolen olevan enemmän roiskeita. Vauhtipyörän kopan ja lootan välistä näkyisi vähän ajon aikana heittävän, muttei lätäkköä tee. Kampiakselin stefaa siis epäilisi vuodon syyksi, mutta hajutestin perusteella vaikuttaa laatikkoöljyltä. Himpun vajennut öljyt moottorissa. Stefako se vaan tiputtaa ja hajuaisti petti?
                    Kaikki stefat ja tiivisteet uusittu kyllä alle 10tkm sitten konerempan yhteydessä eikä huohotuspuolella pitäisi olla ongelmia.

                    Comment

                    Working...
                    X