Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 8P 2.0TFSI 2005 voiko hypännyt jakopää antaa maffille koodia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 8P 2.0TFSI 2005 voiko hypännyt jakopää antaa maffille koodia?

    Vikakoodia antaa p0100. On kokeiltu eri maffeja, ja uudet piuhatki vedettu kaks kertaa eculta ja maffin pistoke kans vaihettu liittimineen sekä myös ecukin vaihdettu. Mitä helvettiä tässä seuraavaksi keksisi, jakopää hypännyt?
    Voiko olla, että jos se vanha ecu oli rikki, niin olisi särkenyt taas tämänkin maffin, (on alkuperänen käytettynä ostettu) mutta oli vanhan ecun kanssa hetken paikallaan.

    Myös map mykkänä ja nakutusanturia herjaa. Mut haluttas eka tää maff hässäkkä selvittää

    Sulakkeet katottu ja sulakekotelon pohja myös

    Auto saanu lisävirtaa ja nää oireet alko aikalailla siinä..

    7 Faults Found:
    000568 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
    P0238 - 001 - Signal too High
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100001
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 2
    Reset counter: 255
    Mileage: 280466 km
    Time Indication: 0
    Date: 2023.03.01
    Time: 00:07:29

    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Load: 0.0 %
    Speed: 0.0 km/h
    Temperature: 33.0C
    Temperature: 24.0C
    Absolute Pres.: 1010.0 mbar
    Voltage: 11.684 V

    000256 - Mass Air Flow Sensor (G70)
    P0100 - 004 - Supply Voltage - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11100100
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 280466 km
    Time Indication: 0
    Date: 2023.03.01
    Time: 00:07:29

    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Load: 0.0 %
    Speed: 0.0 km/h
    Temperature: 33.0C
    Temperature: 24.0C
    Absolute Pres.: 1010.0 mbar
    Voltage: 11.684 V

    049412 - No Communication with Cruise Control Module
    U0104 - 008 -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 280466 km
    Time Indication: 0
    Date: 2023.03.01
    Time: 00:07:29

    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Load: 0.0 %
    Speed: 0.0 km/h
    Temperature: 33.0C
    Temperature: 24.0C
    Absolute Pres.: 1010.0 mbar
    Voltage: 11.684 V

    012600 - Intake Manifold Runner Control
    P3138 - 008 - Regulation Deviation
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 280466 km
    Time Indication: 0
    Date: 2023.03.01
    Time: 00:08:18

    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Load: 0.0 %
    Speed: 0.0 km/h
    Temperature: 33.0C
    Temperature: 24.0C
    Absolute Pres.: 1010.0 mbar
    Voltage: 11.684 V

    000275 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
    P0113 - 002 - Signal too High - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100010
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 280466 km
    Time Indication: 0
    Date: 2023.03.01
    Time: 00:14:00

    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Load: 0.0 %
    Speed: 0.0 km/h
    Temperature: 33.0C
    Temperature: -40.0C
    Absolute Pres.: 1010.0 mbar
    Voltage: 11.684 V

    000807 - Knock Sensor 1 (G61)
    P0327 - 002 - Signal too Low
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100010
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 280466 km
    Time Indication: 0
    Date: 2023.03.01
    Time: 00:26:01

    Freeze Frame:
    RPM: 2767 /min
    Load: 30.2 %
    Speed: 36.0 km/h
    Temperature: 51.0C
    Temperature: 18.0C
    Absolute Pres.: 1010.0 mbar
    Voltage: 14.097 V

    001393 - Brake Switch (F)
    P0571 - 008 - Implausible Signal
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 280467 km
    Time Indication: 0
    Date: 2023.03.01
    Time: 00:39:39

    Freeze Frame:
    RPM: 863 /min
    Load: 17.6 %
    Speed: 36.0 km/h
    Temperature: 61.0C
    Temperature: 16.0C
    Absolute Pres.: 1010.0 mbar
    Voltage: 14.097 V

    Readiness: 0110 0101

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-A.lbl
    Part No: 1K0 907 379 E
    Component: ESP ALLRAD MK60 0104
    Coding: 0021122
    Shop #: WSC 06435 000 00000
    VCID: 3467A9D7573B662996-8060
    Viimeksi muokannut Killeri; 25.4.2023, 18:46. Perustelu: Auton tiedot lisätty otsikkoon.

    #2
    Akun ja latauksen kunnon selvittäisin ja korjaisin ensin. Aiheuttaa outoja vikoja alhainen jännite.

    Comment


      #3
      Vikakoodit tekstinä, kiitos! https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...on-huono-juttu

      Comment


      • #4
        Aa totta! Tässä tekstinä :) onhan tää helpompi lukiakki ko liitteistä.

        7 Faults Found:
        000568 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
        P0238 - 001 - Signal too High
        Freeze Frame:
        Fault Status: 01100001
        Fault Priority: 0
        Fault Frequency: 2
        Reset counter: 255
        Mileage: 280466 km
        Time Indication: 0
        Date: 2023.03.01
        Time: 00:07:29

        Freeze Frame:
        RPM: 0 /min
        Load: 0.0 %
        Speed: 0.0 km/h
        Temperature: 33.0C
        Temperature: 24.0C
        Absolute Pres.: 1010.0 mbar
        Voltage: 11.684 V

        000256 - Mass Air Flow Sensor (G70)
        P0100 - 004 - Supply Voltage - MIL ON
        Freeze Frame:
        Fault Status: 11100100
        Fault Priority: 0
        Fault Frequency: 1
        Reset counter: 255
        Mileage: 280466 km
        Time Indication: 0
        Date: 2023.03.01
        Time: 00:07:29

        Freeze Frame:
        RPM: 0 /min
        Load: 0.0 %
        Speed: 0.0 km/h
        Temperature: 33.0C
        Temperature: 24.0C
        Absolute Pres.: 1010.0 mbar
        Voltage: 11.684 V

        049412 - No Communication with Cruise Control Module
        U0104 - 008 -
        Freeze Frame:
        Fault Status: 01101000
        Fault Priority: 0
        Fault Frequency: 1
        Reset counter: 255
        Mileage: 280466 km
        Time Indication: 0
        Date: 2023.03.01
        Time: 00:07:29

        Freeze Frame:
        RPM: 0 /min
        Load: 0.0 %
        Speed: 0.0 km/h
        Temperature: 33.0C
        Temperature: 24.0C
        Absolute Pres.: 1010.0 mbar
        Voltage: 11.684 V

        012600 - Intake Manifold Runner Control
        P3138 - 008 - Regulation Deviation
        Freeze Frame:
        Fault Status: 01101000
        Fault Priority: 0
        Fault Frequency: 1
        Reset counter: 255
        Mileage: 280466 km
        Time Indication: 0
        Date: 2023.03.01
        Time: 00:08:18

        Freeze Frame:
        RPM: 0 /min
        Load: 0.0 %
        Speed: 0.0 km/h
        Temperature: 33.0C
        Temperature: 24.0C
        Absolute Pres.: 1010.0 mbar
        Voltage: 11.684 V

        000275 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
        P0113 - 002 - Signal too High - Intermittent
        Freeze Frame:
        Fault Status: 00100010
        Fault Priority: 0
        Fault Frequency: 1
        Reset counter: 255
        Mileage: 280466 km
        Time Indication: 0
        Date: 2023.03.01
        Time: 00:14:00

        Freeze Frame:
        RPM: 0 /min
        Load: 0.0 %
        Speed: 0.0 km/h
        Temperature: 33.0C
        Temperature: -40.0C
        Absolute Pres.: 1010.0 mbar
        Voltage: 11.684 V

        000807 - Knock Sensor 1 (G61)
        P0327 - 002 - Signal too Low
        Freeze Frame:
        Fault Status: 01100010
        Fault Priority: 0
        Fault Frequency: 1
        Reset counter: 255
        Mileage: 280466 km
        Time Indication: 0
        Date: 2023.03.01
        Time: 00:26:01

        Freeze Frame:
        RPM: 2767 /min
        Load: 30.2 %
        Speed: 36.0 km/h
        Temperature: 51.0C
        Temperature: 18.0C
        Absolute Pres.: 1010.0 mbar
        Voltage: 14.097 V

        001393 - Brake Switch (F)
        P0571 - 008 - Implausible Signal
        Freeze Frame:
        Fault Status: 01101000
        Fault Priority: 0
        Fault Frequency: 1
        Reset counter: 255
        Mileage: 280467 km
        Time Indication: 0
        Date: 2023.03.01
        Time: 00:39:39

        Freeze Frame:
        RPM: 863 /min
        Load: 17.6 %
        Speed: 36.0 km/h
        Temperature: 61.0C
        Temperature: 16.0C
        Absolute Pres.: 1010.0 mbar
        Voltage: 14.097 V

        Readiness: 0110 0101

        -------------------------------------------------------------------------------
        Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-A.lbl
        Part No: 1K0 907 379 E
        Component: ESP ALLRAD MK60 0104
        Coding: 0021122
        Shop #: WSC 06435 000 00000
        VCID: 3467A9D7573B662996-8060
        Viimeksi muokannut Killeri; 21.4.2023, 16:04. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

        Comment


          #5
          Vikakoodit tulee heti takaisin nollauksen jälkeen?

          Comment


          • #6
            Joo tulee takas. Nyt ekaa kertaa ei antanu edes poistaa koodeja
            Viimeksi muokannut Killeri; 21.4.2023, 16:40. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

            Comment


              #7
              Lataa akku täyteen ja kokeile nollata uudestaan. Tuo 11.6V meinaa että akku on täysin kuollut.

              Comment


              • #8
                Joo, edellinen akku purki autoa koko ajan, ja tämä uusi akku kans talvella purkaantu tai sit vaan jo uudesta asti viallinen akku. Ei oo tainnu tämä akku koskaan latautua edes täyteen, mitä oon akun silmästä kattonu. Mutta kokeilen tänään toista akkua autoon. Sais sen ainaki suljettua.

                Comment


                • #9
                  Uudella akulla otettu koodit. Eli ei vaikutusta maffiin. Oisko ne molemmat maffit sit sököinä? Vai voiko olla jotai muuta enää?

                  Ainaki jako näytti olevan vcdsn mukaan kunnossa.

                  2 Faults Found:
                  000568 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
                  P0238 - 001 - Signal too High
                  Freeze Frame:
                  Fault Status: 01100001
                  Fault Priority: 0
                  Fault Frequency: 1
                  Reset counter: 255
                  Mileage: 280482 km
                  Time Indication: 0
                  Date: 2023.03.06
                  Time: 00:29:43

                  Freeze Frame:
                  RPM: 844 /min
                  Load: 18.4 %
                  Speed: 0.0 km/h
                  Temperature: 76.0C
                  Temperature: 17.0C
                  Absolute Pres.: 990.0 mbar
                  Voltage: 13.843 V

                  000256 - Mass Air Flow Sensor (G70)
                  P0100 - 004 - Supply Voltage
                  Freeze Frame:
                  Fault Status: 01100100
                  Fault Priority: 0
                  Fault Frequency: 1
                  Reset counter: 255
                  Mileage: 280482 km
                  Time Indication: 0
                  Date: 2023.03.06
                  Time: 00:29:44

                  Freeze Frame:
                  RPM: 842 /min
                  Load: 18.8 %
                  Speed: 0.0 km/h
                  Temperature: 76.0C
                  Temperature: 17.0C
                  Absolute Pres.: 990.0 mbar
                  Voltage: 14.097 V


                  Readiness: 0110 0101

                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Akku ei pura autoa, vaan auto purkaa akkua:D Nyt ensimmäisenä pitäisi selvittää akkua purkava laite. Vikakoodi sanoo maffin jännitteensyötössä olevan vikaa. Ecu ottanut vettä sisäänsä?
                    Viimeksi muokannut VilleP; 22.4.2023, 20:20.

                    Comment


                    • #11
                      No niin, meni ajatus väärinpäin :D ja siis akku ei ole nyt purkaantunu, vaikka auto seissykki välillä usiamman päivän.
                      Ja tosiaan tänään katoin niin akun silmässä paloi vihreä valo vaikka lepojännite oli 12.1.

                      Autossa on nyt uusi ecu, koska luulin edellisen ecun olleen rikki maf vian takia, ja koska sai lisävirtaa
                      Vanha ecu kävi myös huollossa ja vikaa ei löytynyt siitäkään, mutta päädyin kokeileen uutta ecua silti

                      3 voltin jännitehäviöstä autokorjaaja puhu myös, mistä lie tulee? Toki pistoke oli aika karussa kunnossa silloin, (siitä kuva.)

                      Autopajan käynnin jälkeen ollaan uusittu maffin pistoke liittimiin sekä paksummat johdot eculta maffille.

                      Ja maa eculta kunnossa.

                      ja kysyn vielä et liittyykö luistonestovalo kans tuohon maf vikaan?
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        Kyllä liittyy, katso vikakoodit ABS-boksista.

                        Comment


                          #13
                          Eli onko nyt niin et jos mittaa Maffille tulevat jännitteet niin sinne ei tule lainkaan syöttöjännitettä ?Mulla oli samanikäisessä A4 B7 1.8T vähän vastaavanlainen ongelma, Maffilta ei tullut signaalia Eculle. Syöttöjännite kyllä löytyi Maffilta. Korjaamo 1 oli kuulemma mitannu et piuhat oli ehjät. Uskoin sitä ja vaihdoin abs boxia, ecua ja liittimiä. Lopulta tulin siihen tulokseen et piuha on pakko olla poikki jostain. Korjaamo 2 löysi sit katkenneen johdon Ecun ja Maffin väliltä ja homma ratkes sillä.Onko ne johdot uusittu siis sinne Ecun liittimen pinniin asti ja pinnikin on vaihdettu ?

                          Comment


                          • #14
                            Syöttöjännitteet tulee oikein 12v ja 5volttia ja maa. Paluujännitettä ei oo mitattua kun maffi ei oo paikallaan.

                            Eculta maffille on tosiaan piuhat vaihettu pinneineen

                            Pitää huomenna vielä kattoa tuo abs boksin vikakoodit. Toki jarrupalojen vikavalo palaa kans näytössä. Oon aatellu et anturi siinä olisi vain rikki.

                            Comment


                              #15
                              Pystyskö ton kattoon Vcds:llä measuring blockeista mitä se Maf näyttää siellä ?

                              Comment


                              • #16
                                näyttää sitä samaa joku päälle 300g/s ei liiku mihkään (kuva liitteenä)
                                Attached Files

                                Comment


                                  #17
                                  Ei se paikallaan juuri nouse. Käy ajamassa ja katso mitä näyttää.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Niin paikallaan ei nouse maf arvoko? Tuo näyttää ihan koko ajan tota samaa lukemaa, paikallaan kaasuttaessa ja ilman kaasua. Eli aina tuo reilu 300g/s. Kyllähän sen lukeman pitäisi muuttua? Tämä toinen kiinankapula näyttää koko ajan kans realidatana samaa 655.35. Eikä lukema vaihu mihinkään.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #19
                                      65535 vaikuttais siltä että se on 16-bittisen maksimilukema mitä osaa näyttää. Käsittääkseni tyhjäkäynnillä maf lukemat pitäisi olla joitain ykkösgrammoja, ei 300g/s.

                                      Mitäs se näyttää jos ottaa liittimen maffilta irti? Jos on sama 300g/s niin siellä on johtosarja oikkarissa tai joku liitos matkalla eculta maffille.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Näyttää koko ajan samaa. Oli maf paikallaan tai ei.. ja piuhat liittimineen vedetty kaksi kertaa eculta maffille. Pistoke on uusi. Mitä johtoja täs pitäs seuraavaksi alkaa tutkimaan? Auto tosiaan sai lisävirtaa jolloin alkoi tää vikavalo ja luistonesto satunnaisesti palamaan. Tai lähes koko ajan palaa luistonestokin, mutta välillä ei.

                                        Comment


                                          #21
                                          Luistonesto/esp ei toimi koska kuormitustieto puuttuu maffin takia. Otappa auto scan vcds:llä liitä koko rimpsu tänne.

                                          Comment


                                            #22
                                            Pystyykö tuon Maffin Eculle syöttämän signaalin mitata yleismittarilla vai vaatiiko jonkun oskilloskoopin ? Meinaan et mittais mitä se tarjoaa Maf päässä liittimestä mitattuna ja mitä se on Ecun päässä liittimestä mitattuna.

                                            Comment


                                              #23
                                              Maffin pään liittimestä vois mitata että sinne oikeasti tulee +12v, +5v ja maa. Lainaus internetin forumilta:

                                              "The testing is pretty straight forward. All it requires is a multimeter to read a voltage signal. When you unplug the MAF harness you will notice that there are five terminals inside the plug and the plug has a flat end and a round end. Terminal one is on the round end and terminal 5 is on the flat end.

                                              Set the meter to volts and put the + probe in terminal two. The touch the - probe to anywhere on the block to create a ground. Briefly Crank the engine and watch the meter for a 12v signal. If you see 12v you will have confirmed proper power to the sensor heater.

                                              Next, leave the + probe in terminal two and put the - probe in terminal three. Briefly crank the engine and watch the meter for a 12v signal. Terminal three is a ground wire. You have already confirmed that terminal two has the required 12v and now you are confirming that the harness also has a proper ground through terminal three.

                                              The last step is to check the actual sensor voltage signal. Put the + probe in terminal four and the - probe in the ground terminal three. You should see a 5 volt signal.

                                              If all this checks out it would indicate that the problem is with the MAF sensor itself. If you don't get the 12 volt heater signal or the 5 volt sensor signal the problem is either in the wiring between the ECU and harness plug or the ECU itself."

                                              Comment


                                                #24
                                                Jaa eikun olihan ne mitattuna näköjään jo. Jos liittimelle tulee varmasti jännitteet ja maat oikein niin ecun ja johdotuksen pitäisi mun logiikalla olla kunnossa. Jos samaan aikaan silti vikakoodi on "000256 - Mass Air Flow Sensor (G70)
                                                P0100 - 004 - Supply Voltage" niin tekis mieli sanoa että maffi on kuitenkin viallinen.

                                                Comment


                                                • #25


                                                  7 Faults Found:
                                                  000568 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
                                                  P0238 - 001 - Signal too High
                                                  Freeze Frame:
                                                  Fault Status: 01100001
                                                  Fault Priority: 0
                                                  Fault Frequency: 2
                                                  Reset counter: 255
                                                  Mileage: 280466 km
                                                  Time Indication: 0
                                                  Date: 2023.03.01
                                                  Time: 00:07:29

                                                  Freeze Frame:
                                                  RPM: 0 /min
                                                  Load: 0.0 %
                                                  Speed: 0.0 km/h
                                                  Temperature: 33.0C
                                                  Temperature: 24.0C
                                                  Absolute Pres.: 1010.0 mbar
                                                  Voltage: 11.684 V

                                                  000256 - Mass Air Flow Sensor (G70)
                                                  P0100 - 004 - Supply Voltage - MIL ON
                                                  Freeze Frame:
                                                  Fault Status: 11100100
                                                  Fault Priority: 0
                                                  Fault Frequency: 1
                                                  Reset counter: 255
                                                  Mileage: 280466 km
                                                  Time Indication: 0
                                                  Date: 2023.03.01
                                                  Time: 00:07:29

                                                  Freeze Frame:
                                                  RPM: 0 /min
                                                  Load: 0.0 %
                                                  Speed: 0.0 km/h
                                                  Temperature: 33.0C
                                                  Temperature: 24.0C
                                                  Absolute Pres.: 1010.0 mbar
                                                  Voltage: 11.684 V

                                                  049412 - No Communication with Cruise Control Module
                                                  U0104 - 008 -
                                                  Freeze Frame:
                                                  Fault Status: 01101000
                                                  Fault Priority: 0
                                                  Fault Frequency: 1
                                                  Reset counter: 255
                                                  Mileage: 280466 km
                                                  Time Indication: 0
                                                  Date: 2023.03.01
                                                  Time: 00:07:29

                                                  Freeze Frame:
                                                  RPM: 0 /min
                                                  Load: 0.0 %
                                                  Speed: 0.0 km/h
                                                  Temperature: 33.0C
                                                  Temperature: 24.0C
                                                  Absolute Pres.: 1010.0 mbar
                                                  Voltage: 11.684 V

                                                  012600 - Intake Manifold Runner Control
                                                  P3138 - 008 - Regulation Deviation
                                                  Freeze Frame:
                                                  Fault Status: 01101000
                                                  Fault Priority: 0
                                                  Fault Frequency: 1
                                                  Reset counter: 255
                                                  Mileage: 280466 km
                                                  Time Indication: 0
                                                  Date: 2023.03.01
                                                  Time: 00:08:18

                                                  Freeze Frame:
                                                  RPM: 0 /min
                                                  Load: 0.0 %
                                                  Speed: 0.0 km/h
                                                  Temperature: 33.0C
                                                  Temperature: 24.0C
                                                  Absolute Pres.: 1010.0 mbar
                                                  Voltage: 11.684 V

                                                  000275 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
                                                  P0113 - 002 - Signal too High - Intermittent
                                                  Freeze Frame:
                                                  Fault Status: 00100010
                                                  Fault Priority: 0
                                                  Fault Frequency: 1
                                                  Reset counter: 255
                                                  Mileage: 280466 km
                                                  Time Indication: 0
                                                  Date: 2023.03.01
                                                  Time: 00:14:00

                                                  Freeze Frame:
                                                  RPM: 0 /min
                                                  Load: 0.0 %
                                                  Speed: 0.0 km/h
                                                  Temperature: 33.0C
                                                  Temperature: -40.0C
                                                  Absolute Pres.: 1010.0 mbar
                                                  Voltage: 11.684 V

                                                  000807 - Knock Sensor 1 (G61)
                                                  P0327 - 002 - Signal too Low
                                                  Freeze Frame:
                                                  Fault Status: 01100010
                                                  Fault Priority: 0
                                                  Fault Frequency: 1
                                                  Reset counter: 255
                                                  Mileage: 280466 km
                                                  Time Indication: 0
                                                  Date: 2023.03.01
                                                  Time: 00:26:01

                                                  Freeze Frame:
                                                  RPM: 2767 /min
                                                  Load: 30.2 %
                                                  Speed: 36.0 km/h
                                                  Temperature: 51.0C
                                                  Temperature: 18.0C
                                                  Absolute Pres.: 1010.0 mbar
                                                  Voltage: 14.097 V

                                                  001393 - Brake Switch (F)
                                                  P0571 - 008 - Implausible Signal
                                                  Freeze Frame:
                                                  Fault Status: 01101000
                                                  Fault Priority: 0
                                                  Fault Frequency: 1
                                                  Reset counter: 255
                                                  Mileage: 280467 km
                                                  Time Indication: 0
                                                  Date: 2023.03.01
                                                  Time: 00:39:39

                                                  Freeze Frame:
                                                  RPM: 863 /min
                                                  Load: 17.6 %
                                                  Speed: 36.0 km/h
                                                  Temperature: 61.0C
                                                  Temperature: 16.0C
                                                  Absolute Pres.: 1010.0 mbar
                                                  Voltage: 14.097 V

                                                  Readiness: 0110 0101

                                                  -------------------------------------------------------------------------------
                                                  Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-A.lbl
                                                  Part No: 1K0 907 379 E
                                                  Component: ESP ALLRAD MK60 0104
                                                  Coding: 0021122
                                                  Shop #: WSC 06435 000 00000
                                                  VCID: 3467A9D7573B662996-8060

                                                  1 Fault Found:
                                                  01314 - Engine Control Module
                                                  013 - Check DTC Memory

                                                  -------------------------------------------------------------------------------


                                                  1 Fault Found:
                                                  00483 - Control Module for Auxiliary Air Heater
                                                  004 - No Signal/Communication
                                                  Freeze Frame:
                                                  Fault Status: 01100100
                                                  Fault Priority: 3
                                                  Fault Frequency: 2
                                                  Reset counter: 32
                                                  Mileage: 125717 km
                                                  Time Indication: 0
                                                  Date: 2015.11.04


                                                  1 Fault Found:
                                                  00526 - Brake Light Switch (F)
                                                  008 - Implausible Signal

                                                  -------------------------------------------------------------------------------
                                                  Address 15: Airbags Labels: 8P0-959-655-94.lbl
                                                  Part No SW: 8P0 959 655 C HW: 8P0 959 655 C

                                                  -------------------------------------------------------------------------------
                                                  Address 42: Door Elect, Driver Labels: 8P0-959-801-MIN1.lbl
                                                  Part No: 8P0 959 801 E
                                                  Component: Tuersteuerger. H10 0030
                                                  Coding: 0000048
                                                  Shop #: WSC 06435 000 00000
                                                  VCID: 3D718CF36471A76169-8068

                                                  3 Faults Found:
                                                  00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147)
                                                  005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent
                                                  00943 - Heated Exterior Mirror; Driver Side (Z4)
                                                  012 - Electrical Fault in Circuit
                                                  00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
                                                  008 - Implausible Signal

                                                  -------------------------------------------------------------------------------
                                                  Address 62: Door, Rear Left Labels: 8P4-959-801.lbl
                                                  Part No: 8P4 959 801 B
                                                  Component: Tuer-SG H10 0010
                                                  Coding: 0000144
                                                  Shop #: WSC 06435 000 00000
                                                  VCID: 3E738BFF6977BC7970-806A

                                                  1 Fault Found:
                                                  00934 - Electric Window Motor; Rear Left (V26)
                                                  005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent

                                                  -------------------------------------------------------------------------------
                                                  Address 72: Door, Rear Right Labels: 8P4-959-802.lbl
                                                  Part No: 8P4 959 802 B
                                                  Component: Tuer-SG H10 0010
                                                  Coding: 0000144
                                                  Shop #: WSC 06435 000
                                                  Viimeksi muokannut Diiudii; 26.4.2023, 08:22.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jos molemmat maffit olisi rikki, niin voiko ne olla samalailla rikki että näyttää molemmat maffit samoja lukemia?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Paha sanoa. Meillä on vastaava 2.0 tfsi pihassa, voisin ehtoolla kattoo mitä näyttää kun ottaa maffin liittimen irti. Tai lähinnä sen, että kuuluuko ecun nähdä se 300g/s jos maffin liitin on irti. Arvelisin että sen ei pitäisi näyttää noin vaan mieluummin päinvastoin nollaa.

                                                      Kun ne ecun ja maffin väliset johdotukset on uusittu niin onhan varmistettu 110% varmuudella että johdotus on nyt oikein? Eikä vaikka pin2 ja pin4 5v ja 12v ristissä?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Aika monta vikaa moottorilta vaikka vain yksi noista sytyttää vikavalon. Eikös joissain ole tuo imuilman lämpötila-anturi Maffin kanssa samassa? Kun tuossa listalla oli g42 myös ja epäuskottava signaali.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Elikkä siis jarrupalojen anturi alkoi palaan ku auto ajettu töyssyyn. Palat on kunnossa. Eli varmaan piuhat sieltä katki. Pitää sekin nyt katsoa jos se tähän vikaan vaikuttaa jostain kumman syystä.

                                                          Sitten akku purkaantui ja vaihettii uusi akku. Ja luulen että tämä uusikaan akku ei toimi ihan kunnolla. Koska välillä tämäkin käyny tyhjänä, mutta paljon pätkäajoa tällä autolla on tehty, ettei ole välttis ehtiny täyteen edes latautua useinkaan.

                                                          Akku oli töiden jälkeen loppu. auto sai apuvirtaa ja Auto kävi tankilla ja auto kävi huonosti (Auto oli käynnissä tankkauksen aikana.) Kotona auto sammutettu ja kun uudelleen käynnistetty, niin tuli vikavalot. Eli moottorinvikavalo ja luistonesto.

                                                          Auto tuli sit mulle korjattavaksi. Autoon vaihettiin tulpat ja pcv. Map täynnä öljyä ja tulpat erittäin huonon näköiset. Silloin auto alkoi käymään normaalisti. Toki vielä vähän tehoton, mutta liikkuu kuite ihan ok.

                                                          Ja näiden jälkee aloitettii selvittään maf vikaa. Eli johot maf ja pistoke uusittu.

                                                          Luulen että auto kuitenkin olisi saanut virtapiikin? Eikö?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ja tämä maf on 3pinninen. Että en tiedä onko imuilman lämpötila-anturi Maffin kanssa samassa?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X