Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S8 D2 nostaa lämpöjä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S8 D2 nostaa lämpöjä

    Moro, 2000vm 40v AQH facelift

    Otsikon kulkine ruvennut nostaa lämpöjä sinne 105 asteeseen pahimmillaan. Sisälämmön kun nostaa 26 asteeseen niin laskee sinne 90 tienoille takaisin.Jakopää tehty 10tkm sitten jossa uusittu termostaatti ja vesipumppu (Gates). Jäähdyttimen paikka-aine laitettiin ennen uuden syylärin vaihtoa kun vanha vuosi ja uudessa kesti toimitus.

    -Syyläri vaihdettu
    -Puhdistusaine 2 kertaan systeemistä läpi
    -Katsottu läppärillä että mittariston kertoma vastaa todellisuutta
    -​Öljyt kirkkaat
    -puhaltaa normaalisti lämmintä sisälle
    -sisätilan kennolle menevissä letkuissa tuntuu outo "pulssi" kun laittaa lämmintä puhaltamaan sisälle

    Visko puhaltaa mielestäni kohtuullisella teholla kun moottori lämmin. Ilmastoinnin flekti toimii. Säiliö vuotaa siitä keskeltä saumasta vähän nestettä lämpimänä, joka tarkoitus vaihtaa pian. Käynyt kahdella eri pajalla ja molemmat eivät olleet varmoja mikä voisi olla vikana.
    Viimeksi muokannut olbo; 16.4.2023, 23:06.

    #2
    Olisiko sisätilan kenno mennyt tukkoon siitä paikka-aineesta?

    Comment


    • #3
      Voi hyvinkin olla.Koitin sitä letkulla huuhdella, mutta tuli ihan puhtaan näköistä tavaraa ulos. Tietty voishan sitä kovemmalla paineella koittaa vielä.

      Voiko kansipahvi tai halkeama kannessa oireilla niin, että auto toimii muuten normaalisti ja käy nätisti, mutta lämmöt kohoaa aavistuksen enemmän kun toisella pajalla semmosta epäiltiin ja vähän tuntuu kaukaa haetulta? Nesteet kun pysyy kumminkin ihan omilla paikoillaan.

      Comment


        #4
        Kuulostaisi ennemmin hitaalta termarilta tai sutivalta vesipumpulta. Jos sisätilan lämppäri ajaa asiansa ja vielä pudottaa koneen lämpöjä, en usko, että sieltä löytyy syyllistä.

        Sen sijaan sitä paikka-ainetta voi olla muualla, mikäli kaikkea ei saatu huuhtelussa pois.

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja olbo Näytä viesti
          Voi hyvinkin olla.Koitin sitä letkulla huuhdella, mutta tuli ihan puhtaan näköistä tavaraa ulos. Tietty voishan sitä kovemmalla paineella koittaa vielä.

          Voiko kansipahvi tai halkeama kannessa oireilla niin, että auto toimii muuten normaalisti ja käy nätisti, mutta lämmöt kohoaa aavistuksen enemmän kun toisella pajalla semmosta epäiltiin ja vähän tuntuu kaukaa haetulta? Nesteet kun pysyy kumminkin ihan omilla paikoillaan.
          Tekeekö painetta paisariin?

          Comment


          • #6
            Kyllä se tekee joo ja tuntuu että vähän liikaakin.
            Paineistin sen ja kyllä 1bar paine pysyy järjestelmässä ja nesteet pysyy paikoillaan. Mut ajossa kyllä päästään korkin läpi vähän. Endoskoopilla katsottu mäntien päälle ja yhtä karstaisilta näyttää kaikki. Vähän kun lyö tyhjäkäynnillä kierroksia niin lämmöt laskee about normaaliin.

            Vähän mietityttää kun vanhan Audin ilmastoinnin flekti piti selvää ääntä ku rupesi täydellä teholla puhaltamaan. Tuntuu ettei täsä kuulu sitä ollenkaan, vaikka se siellä pyörii kumminkin, mutta ihan kun ei täydellä teholla pyörisi.

            Viimeksi muokannut Killeri; 21.4.2023, 11:08. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

            Comment


              #7
              Ihan vili veikkaus, mutta onko paisarin korkkia kokeiltu vaihtaa? Sen rikkoutuessa (siinä on paineventiili) on muutamia keittämisiä käynyt.

              Comment


              • #8
                En oo kokeillut sitä vielä vaihtaa. Taaempi lämpötila-anturi vaihdettu ja ei auttanut. Viskon kytkin myös vaihdettu, mutta ei apua tuohon. Nyt jostain syystä visko puhaltaa kylmällä koneella hetken aivan täydellä teholla ja rauhoittuu sitten. Vaihdan tuon korkin vielä.

                Comment


                  #9
                  Se viskon toiminta johtuu siitä uudesta viskokytkimestä. Mulla edellinen A8 oli kuin vanha volvo käynnistäessä, tässä "uudessa" on ollut aina toiminut visko toisella tavalla. Aivan kuin edellisessä olisi ollut eri visko.
                  Vaihtuko termari ja vesipumppu ennen paika-aineita vai jälkeen?

                  Comment


                  • #10
                    Joo kyllä ohikulkijat ihmettelee ku höyryveturi lähtee aamulla töihin :) Vesipumppu ja termari vaihdettu ennen paikka-ainetta. Tota termaria itse vähän epäilen syylliseksi. Harmi vaan kun aikamoinen savotta vaihtaa. Vesipumpun luulis olevan kunnossa kun hyvin puhaltaa lämmintä sisälle, mutta ei oo tietenkään pois suljettu.

                    Comment


                      #11
                      Niin tuo on facelift. Siellähän on se sähköinen lisäpumpu sielä jarrutehostajan vieressä mikä liikuttaa vettä myös. Se tekee ison osan tuossa lämppärin puolella. Jos se ei toimi niin se tekee esteen kiertoon ja lämpöä tulee vain kierroksilla. Toimiessaan sitä ei sinänsä huomaa.
                      Mutta jokuhan sulla siellä vastustaa niin jotenkin nuo ns halvat kannattaisi tarkistaa eli termari ja pumppu.
                      Jos se korkki olisi oikein jumissa niin kyllä se lykkäisi nesteitä jo muualta pihalle. Sitä voi kokeilla ajaa vaikka vähän korkki löysällä josko se vaikuttaa.

                      Comment


                      • #12
                        Joo sen sähköisen kiertovesipumpun testasin ja se lähti kyllä hurisemaan ku syötti virtaa siihen. Termarin vaihdoin eilen ja nyt pysyy lämmöt hyvin kurissa. Vanhassa termarissa oli havaittavissa semmosta hankaumaa siinä tapin ja jousen välissä. Semmosta pientä metalli silppua oli siellä välissä mikä ehkä jumitti sen verran, ettei päässyt kokonaan auki. Sen vaihto onnistuu purkamatta keulaa tai jakopäätä, mutta vähän siinä saa toki kikkailla, että saa sen vesikotelon siitä sen verta raolleen että saa uuden paikalleen.

                        Comment

                        Working...
                        X