Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 2.0 TFSI kiihdytys laukaisee palamiskatkoksen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 2.0 TFSI kiihdytys laukaisee palamiskatkoksen

    Vikatila laukeaa aina kiihdyttäessä, varsinkin jos automaatilla iskee kaasua vähän rieppaammin ja kierrokset pamahtaa korkealle, mutta myös vaikka kiihdyttelisi vain semireippaasi itse vaihtaen vaihteita, ilman että automaatti rykäsee "liian pientä" vaihdetta sisään.
    Tehot katoaa ja kone alkaa röpöttää, keltainen moottorivikavalo syttyy. Auto tien sivuun ja uudelleenkäynnistys, jonka jälkeen vikatila on jälleen poissa ja matka jatkuu. Eli todella rauhallisessa ajossa tätä ei tapahdu ollenkaan.

    Vikakoodeiksi ilmestyy aina samat:

    P2181 - Jäähdytysjärjestelmä, toiminto virheellinen
    P0299 - Ahtopaine liian alhainen
    P0300 & P0304 - Palamiskatkoksia, syl. 4


    Tulpat vaihdettu, ja puolat isketty eri järjestykseen, mutta näköjään palamiskatkos tulee aina vaan 4. sylinteriin.

    Onko ideoita mistä lähteä vikaa hakemaan? Johtosarja- tai muu sähkövika oli ykkösvaihtoehto tuossa lähipajalla nyt kun suljettiin puolavika pois, mutta näiden hakeminen voikin olla vähän haastavaa..

    #2
    Itse rupeisin selvittään tuota ahtopaineisiin liittyvää vikakoodia. Onko ahtovuotoja? Ahtaako sen mitä auto pyytää? Mikäli livedataa pystyt tarkastelee?

    Comment


      #3
      Muut sähköiset vaihtoehdot suunnilleen on mietittynä paitsi itse suutin.

      Comment


        #4
        EA113 tapauksessa katsoisin by-passin kalvon ainakin. Lisäksi edellä mainitut vuodot imukanavistossa ja huohotuksessa. Huohotuksen venttiilin vaihto voi olla ratkaisu myös. Älä käytä niitä halpoja tarvikkeita ainakaan, ne ei välttämättä toimi uutenakaan.

        Comment

        Working...
        X