Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 AAN ei käynnisty, kipinä hukassa? bensapumppu vaihdettu jo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Itelläni teki tuota puolakonversion jälkeen. Muistaakseni parempi maadoitus sarjalle auttoi.

    Comment


    • Unohtui sanoa että itellänikin on puolakonversio. Senköhän mukana tuo ominaisuus on tullut.

      Edit: Minne muuten olette puolakonversionne maadoittanneet? Minä maadoitin koneeseen, ja nythän siinä tietysti käy niin että starttausvirta nostaa koneen maapotentiaalia jos koneen maadoituksessa on vähänkään vikaa, ja vaikkei olisikkaan, ja puolien yli oleva jännite silloin tippuu.
      Viimeksi muokannut Jouni_K; 22.1.2019, 21:07.

      Comment


      • Eikös tuo ole ihan tarkoituksellinen ominaisuus, että moottorissa täytyy toteutua joku minimi rpm ennenkuin antaa käynnistyä? Eli jos startti pyörittää liian hitaasti niin se ei siitä käyntiin hörähdä vaikka tunnin hankaa.

        Comment


        • Itselläni ainakin pyöritti vielä ihan normaalisti aikanaan ja antoi sahata vaikka miten, muttei käynnistynyt. Maadoitusten putsaus ja tarvittaessa siitä kannen maasta vielä extra runkoon.

          Comment


            Sitähän voi testata laittamalla apukäynnistyskaapelin lisäksi moottorista koriin.

            Comment


            • Tuota pitääkin testata heti maanantaina kun on -25 pakkasta.

              Eikös tuo ole ihan tarkoituksellinen ominaisuus, että moottorissa täytyy toteutua joku minimi rpm ennenkuin antaa käynnistyä?
              Moottorinohjausjärjestelmien tuntijat: saako tätä ominaisuutta kytkettyä ohjelmasta pois, kun minulla ei ainakaan ole sille tarvetta.
              Viimeksi muokannut Killeri; 25.1.2019, 19:04. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

              Comment


                Joissakin dieseleissä moista on ja siihen liittyy myös pumppareita vaivaava lämpimänä käynnistelyn haastavuus joissakin vehkeissä väsyneellä akulla.

                Ei vaivaa urssia varmasti tuo juttu.

                Comment


                  23 rpm. oli jossain ssp:ssä sanottu rajaksi, mutta noilla kierroksilla ei ole muutenkaan mitään toiveita lähteä käyntiin. Vika varmasti muualla.

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja Jouni_K Näytä viesti
                    UrS4/UrS6 AAN käynnistyvyys.

                    Onko tuo AAN -koneen ominaisuus, että kun akkujännite laskee riittävän alas, niin se lakkaa lähtemästä käyntiin, vaikka startti kyllä pyörittää? Ja kumpi sieltä silloin puuttuu, kipinä vai polttoaine? Vai onko tämä ominaisuus vain meikäläisen yksilössä? Kaikki aikaisemmat ajoneuvoni ovat aina lähteneet käyntiin jos startti on vaan parin ekan puristuksen yli jaksanut pyöräyttää, mutta tämä ei edes lupaa vaikka pyörittäis minuutin. Edellinen kerta tapahtui ihan kesällä, kun sisävalo söi akun varauksen varsin alas, ja nyt taas kun piti laittaa auto käyntiin lämmittämättä -20 asteesta.
                    Vastaan tähän alkuperäiseen viestiini, nytkun vika löytyi. Tässä välissä tein puolakonversiojohdotuksen uusiksi paksummilla johdoilla, paransin koneen maadoitusta, mittaisin jännitehäviöt akku->kone plus- ja miinuspuolelta, sekä vaihdoin polttoainepumpun, mutta mikään näistä ei auttanut, vika vaan paheni pikkuhiljaa. Ongelma korjaantui lopulta vaihtamalla uusi hall-anturi sinne "jakajan" tumppiin, kyseessä siis AAN-koneen vanhempi versio jossa vielä jakajaa muistuttava systeemi sylinterikannen takaosassa. Motonetin Golf II GTi 16V -malliin tarkoitettu anturi meni heittämällä ilman mitään modifiointia alkuperäisen tilalle.

                    Comment

                    Working...
                    X