Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2013 1.8TFSI 125kw Vesipumpun lämpötila anturi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 2013 1.8TFSI 125kw Vesipumpun lämpötila anturi?

    Tuli tuossa hetki sitten laitettua uutta ajokkia 2013 A4 1.8TFSI CJEB moottorilla.

    Heti seuraavana päivänä kun auton ostin huomasin pidemmällä ajolla, että lämmöt tippuvat hetken ajon jälkeen (puhaltaa sisälle lämmintä kyllä). No ei siinä muuta kun korjaamolle diagnosoitavaksi ja osottautui, että yksi lämpötila antureista näyttää viallisesti koko ajan -45c. Tänään tipahti spostiin korjauksen hinta arvio 1020e.. Tuon koelaudassa olevan mittarin heittelyn syyksi osottautui siis jäähdytysnesteen ulostulon tunnistimen virheellinen arvo vesipumpussa ja koko pumppu pitäis vaihtaa? Nyt tässä päivän kuumeisesti googlaillut keissiä enkä löydä mistään järkevää vastausta tuon anturin sijainnista tai pelkästään sen vaihdon mahdollisuudesta. Muutamissa keskusteluissa kerrotaan, että voi vaihtaa erikseen helposti ja toisilla ettei edes olisi pumpussa anturia?

    Kysymys siis, missä kyseisen audin jäähdytinnesteen lämpötila anturit sijaitsee, onko pumpussa oma anturi ja onko se pelkästään vaihdettavissa? Ei kiinonstaisi hirveesti maksella heti auton oston jälkeen tonnin remppaa, voiko viallisella anturilla ajelulla aiheuttaa pahoja vaurioita autolle?

    #2
    Villi arvaus, tuossa osa 6?

    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4.../1/121-121004/

    Comment


      #3
      Pumpussa ei ole anturia. Varsinainen anturi on kannen takapäädyssä (G62) ja toinen anturi löytyy jäähdyttimen ulostulosta, vasemmasta alanurkasta (G83). Kumpikaan noista ei maksa maltaita, ja on helppoja vaihtaa.

      Pumpussa on jäähdytysnesteen kulkureittiä ohjaava toimilaite (N493), joka on vaihdettavissa erikseenkin. Muita sähköosia siinä ei ole. Näitä on hajonnut ja pumppuja mennyt sen takia vaihtoon, mutta virheellistä lämpötilalukemaa tuo ei oikein voi eculle aiheuttaa.

      Comment


        #4
        Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viesti
        Väärästä moottorityypistä tuo. Alla räjäytyskuva CJEB:n pumpusta osineen.
        Click image for larger version

Name:	coolant_pump.jpg
Views:	550
Size:	113,3 Kt
ID:	1952420

        Comment


          #5
          Korjataan linkki vielä tähän: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4.../1/121-121003/

          Ja anturia siinä ei ole.

          Comment


            #6
            Melko osaava korjaamo ollut. Diipadaapa suomennosten omaava diagnostiikka softa ja sen perusteella tonnin virheellinen korjausarvio.

            Comment


            • #7
              No helvetti, kiitos asiallisista neuvoista! Pitänee käydä luetuttamassa koodit jossain vcds ja vaihtaa oikea anturi. Traumat jääny aikasemmasta 1.4TSI GT golffista jossa yli 6000e rempat 1kk ostosta.. ?

              Comment


              • #8
                Dodiin tulipa soiteltua korjaamolle ja kuulemma ovat irroittaneet moottorin takaa ja edestä anturit testauksen yhteydessä eli ne ei ole viallisia kuulemma. Ideoita vianselvitykseen tai suosituksia hyvinkään lähellä korjaamosta jossa olis VCDS?

                Boschin lukijalla löysivät tuon "JÄÄHDYTYS NESTEENLÄMPÖTILA ULOSTULON TUNNISTIN ARVO EPÄLOOGINEN NÄYTTÄÄ -45C" ja varaosista työntekijä sanonut, että pumpussa on sisäänrakennettuna tuo tunnistin.

                Comment


                  #9
                  Sport-auto Hyvinkää. Jos liikkeestä autosi ostit, niin ole toki sinne yhteydessä.

                  Comment


                  • #10
                    Updatea keissiin. Käytetty toisella korjaamolla joka totesi, että pelkkä termostaatti viallinen, mutta eivät suostu vaihtamaan sitä pelkästään (Autokaupan kumppani korjaamo) jos vika sillä ei korjaantuisikaan niin joutuisivat ilmaiseksi vaihtamaan myös pumpun jälkeenpäin. Onneks tuli otettua lisäturva autoon josta jää vaan 100 omavastuu maksettavaksi itelle ihan sama vaihtaako pelkän termarin vai myös pumpun. Nyt autokauppa koittaa vääntää, että haluavat itse etsiä käytetyn pumpun tilalle, koska uusi maksaa 550e, onko tuossa mitään järkeä lähteä käytetyllä pumpulla korjaamaan?

                    Comment


                    • #11
                      Moi, täällä olis vähän samaa vikaa. Joku anturi näyttää kokoajan -20c ja alavesiletkun anturi puol lämpimällä koneella actual 55c , mutta specified -48c!? Samanlainen audi siis kyseessä 2013 1.8tfsi. Selviskö Maik1 mikä sulla oli vikana tai oisko jollain antaa vinkkiä kiitos. G62 anturi on vaihdettu. Auto ei enää käynnisty.
                      Viimeksi muokannut Miklos; 3.5.2023, 11:18.

                      Comment

                      Working...
                      X