Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,3- 20venttiilisen käyntiongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2,3- 20venttiilisen käyntiongelmat

    mulla on ongelmia (boksin??) kanssa 2,3 vapari 90 quattron kanssa. 1. sylinterin suuttimelle ei tule kuin 9 Volttia katkoen kuitenkin jännitettä. Muihin tulee normi latausjännite katkoen. 1. suutin ei siis jaksa aueta. Onko muilla kokemuksia vast. ongelmista? Onko ruiskun ohjausboksi kojelaudan alla(Hitachi) vai takapenkin alla(Bosch)? Näyttäisi että suuttimilta johdot kuitenkin menee kojelaudan alle Hitachin boksiin.

  • #2
    Ecu on hitachi

    Comment


    • #3
      Tyypillisestihän 12v tulee jatkuvana suuttimille ja ecu tarjoaa maita. Auttaisiko tämä päätelmissä?

      Comment


      • #4
        Suuttimille on etuvastukset. Mittaa vastusten resistanssit, sieltä löytyy varmaankin vika jännitteen alentumaan ( vastuksella rajoitetaan virran määrää mikä kulkee suuttimen kelan kautta ).

        Löytynee vesikaukalosta.

        Comment


          #5
          vastukset?

          eli sijaitseeko nuo vastukset siis kojelaudan alla vai? Hitachin boksin joka sijaitsee kojelaudan alla vänkärin jaloissa; mittautin TV- asentajalla ja hän tutkittuaan tapausta sano että komponentit OK. Hänkään ei osannu sitten sen enempää lähteä arvioimaan.

          Comment


          • #6
            Pyyhkijämoottorin vierestä tuulilasikaukalosta.

            Comment


              #7
              Tuolla vielä kuva: http://www.audiworld.com/tech/eng83.shtml#installation

              (itse vaihdoin Hitachin suuttimet tuollaisiin Boscheihin ja vastukset jäi turhiksi.)

              Mistä muuten voisi johtua että aina käynnistyksen jälkeen (sama kylmänä ja kuumana) tyhjäkäynti seilaa n. 700-1100 kierroksen välillä muutaman kymmenen sekuntia kunnes asettuu normaaliksi?

              Comment


              • #8
                Sotkeekohan tuo alumiiniadapteri sumukuviota? Ja kun on hetken käynyt osaa ecu sopeutua siihen jollain muotoa.

                Comment


                • #9
                  Adapterihan on bensakiskon puolella, ei kärjen puolella.

                  Comment


                  • #10
                    Joo, aivan... :)

                    Comment


                      #11
                      Sitä käynnistyksen jälkeistä tyhjäkäynnin seilaamista on ollut jo kauan ja sinä aikana on mm. vaihdettu bensapumppu, suuttimet ja koko bensalinjat, moottorin (jäähdytysnesteen) lämpötila-anturi, ISV:tä yritetty putsailla, imuvuotoja ei pitäisi olla. Onko ECU:lle eri lämpötila-anturi kuin lämpömittarille?

                      Comment


                      • #12
                        ECU:n lämpöanturi on kannen takapäässä, kaksinapainen valkoinen.

                        Comment


                        • #13
                          Miulla ainakin oli seilaamista NM:n tyhjäkäynnillä ja syy kohdentui ISV piuhoihin joissa oli murtuma. Putosi välillä pelistä.

                          Jos nyppäät ISV:n irti tai tulppaat ko. oikotien ja säädät väliaikaisesti kaasuläpän ohivirtausta suuremmaksi, vakautuuko tyhjäkäynti, vai jatkuuko seilaaminen? Jos vakautuu, niin vahva veikkaus pikeentyneelle ISV:lle, jos ei, niin ei toistaiseksi syytetä ISV:tä.

                          Sitten voisi seuraavaksi kokeilla toista ilmamäärämittaria.

                          Valkoinen lämpötila-anturi löytyy muistaakseni FAE:n katalogista, eli saa tarvikkeena.

                          Comment


                            #14
                            Vaihdoin lämpöanturin ja putsasin ISV:n ja IMM:n mutta ei vaikutusta. Kun ISV:n ohittaa suoralla letkulla, sama seilaaminen jatkuu mutta korkeammilla kierroksilla. Ilmamäärämittarin liittimen irroitus ei vaikuta käynnistykseen ja tyhjäkäyntiin, pitäiskö vaikuttaa?

                            Comment


                            • #15
                              Jos lohduttaa, niin oma 7A seilailee aina sen puoli minuuttia käynnistyksestä, muuten toimii oivasti. Ja aina sillä 700- 1100 rpm välillä. Taitaa olla jo enemmänkin ominaisuus kuin vika ;)

                              Comment


                              • #16
                                Lainaan vähän tätä topikkia kun en jaksa utta alottaa.
                                eli mulla kin käyti ongelmia omassa 90q:ssa 7a kone
                                mittasin iteltä nuo suuttimille tulevan virran ku oli yksi vastus palanu niin mulla ei tulluku 6V suuttimille virtaa pitääkö tonne tosiaan tulla 12v? mulla tuo auto nykii aika voimakkaasti käy 4 ja taas välilla 5. onko muilla ollu samanlaista vikaa

                                EDIT: kyllä sinne se 12v tuli muistin väärin.
                                Viimeksi muokannut Andreas; 14.1.2009, 22:53.

                                Comment

                                Working...
                                X