mulla on ongelmia (boksin??) kanssa 2,3 vapari 90 quattron kanssa. 1. sylinterin suuttimelle ei tule kuin 9 Volttia katkoen kuitenkin jännitettä. Muihin tulee normi latausjännite katkoen. 1. suutin ei siis jaksa aueta. Onko muilla kokemuksia vast. ongelmista? Onko ruiskun ohjausboksi kojelaudan alla(Hitachi) vai takapenkin alla(Bosch)? Näyttäisi että suuttimilta johdot kuitenkin menee kojelaudan alle Hitachin boksiin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2,3- 20venttiilisen käyntiongelmat
Collapse
X
-
20-venanenAvainsanat: Ei mitään
-
-
20-venanen
vastukset?
eli sijaitseeko nuo vastukset siis kojelaudan alla vai? Hitachin boksin joka sijaitsee kojelaudan alla vänkärin jaloissa; mittautin TV- asentajalla ja hän tutkittuaan tapausta sano että komponentit OK. Hänkään ei osannu sitten sen enempää lähteä arvioimaan.
Comment
-
Tuolla vielä kuva: http://www.audiworld.com/tech/eng83.shtml#installation
(itse vaihdoin Hitachin suuttimet tuollaisiin Boscheihin ja vastukset jäi turhiksi.)
Mistä muuten voisi johtua että aina käynnistyksen jälkeen (sama kylmänä ja kuumana) tyhjäkäynti seilaa n. 700-1100 kierroksen välillä muutaman kymmenen sekuntia kunnes asettuu normaaliksi?
Comment
-
Sitä käynnistyksen jälkeistä tyhjäkäynnin seilaamista on ollut jo kauan ja sinä aikana on mm. vaihdettu bensapumppu, suuttimet ja koko bensalinjat, moottorin (jäähdytysnesteen) lämpötila-anturi, ISV:tä yritetty putsailla, imuvuotoja ei pitäisi olla. Onko ECU:lle eri lämpötila-anturi kuin lämpömittarille?
Comment
-
Miulla ainakin oli seilaamista NM:n tyhjäkäynnillä ja syy kohdentui ISV piuhoihin joissa oli murtuma. Putosi välillä pelistä.
Jos nyppäät ISV:n irti tai tulppaat ko. oikotien ja säädät väliaikaisesti kaasuläpän ohivirtausta suuremmaksi, vakautuuko tyhjäkäynti, vai jatkuuko seilaaminen? Jos vakautuu, niin vahva veikkaus pikeentyneelle ISV:lle, jos ei, niin ei toistaiseksi syytetä ISV:tä.
Sitten voisi seuraavaksi kokeilla toista ilmamäärämittaria.
Valkoinen lämpötila-anturi löytyy muistaakseni FAE:n katalogista, eli saa tarvikkeena.
Comment
-
Lainaan vähän tätä topikkia kun en jaksa utta alottaa.
eli mulla kin käyti ongelmia omassa 90q:ssa 7a kone
mittasin iteltä nuo suuttimille tulevan virran ku oli yksi vastus palanu niin mulla ei tulluku 6V suuttimille virtaa pitääkö tonne tosiaan tulla 12v? mulla tuo auto nykii aika voimakkaasti käy 4 ja taas välilla 5. onko muilla ollu samanlaista vikaa
EDIT: kyllä sinne se 12v tuli muistin väärin.Viimeksi muokannut Andreas; 14.1.2009, 22:53.
Comment
Comment