Oliko kova myös virrat päällä? Kun tuo ohjauspaineensäädin on sähköinen, niin voisi luulla että se vaikuttaisi asiaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0l 16V ei käynnisty --> nyt käy mutta nakuttaa
Collapse
X
-
-
Läppä on jäykkä paineet päällä se on ihan normaalia. Karkaa käsistä kun lyö virrat päälle.
Onko kokeiltu ajotus lampulla onko kipinä kohillaan?
Jos kone käy niin bensan saanti ongelmat pitäs jo näkyä. Eli jos saa liikaa / huono sumu savuuttaa varsinkin kierrosten nostossa ja käy raskaasti. Jos saa liian vähän saattaa kierroksilla nakuttaa, mutta yleensä ei kierrä vain yskii imusarjaan jos yrittää kaasuttaa.
Nakutus vois johtua aivan liian aikaisesta sytytyksesä. Potkiiko kone takaisin käynnistyksessä?
Mitenkäs nokkien merkit? Tarkastitko ajotuksen nokka pyörästä vai nokka akselista? Jos kiila on murtunut -> rattaan merkki on kohillaan mutta nokat missä sattuu.
Kuulostaa kyllä vähän siltä, että koko linja kampi - nokat - kipinä ei oo samassa ajassa.
Comment
-
Onko kokeiltu ajotus lampulla onko kipinä kohillaan?
Mitenkäs nokkien merkit? Tarkastitko ajotuksen nokka pyörästä vai nokka akselista?
Comment
-
Biltemasta löytyy.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri....22618530173503
Comment
-
Niin onkos 16V koneessa jakaja kannessa? 8V koneessa jakaja pyörii apu aselilta joten voi olla eri ajassa kun nokat.
Kyllä sen pitäs aika lähellä olla jos 10mm päässä on tulossa.
Kannattaa kuitenkin vilkasta, että onko siellä venakopan alla kaikki kunnossa.
Tuossa 8V koneessa on kaikki ongelmat johtunut joko ilma vuodosta koneen ja määrän jakajan välissä tai sytytys osista. Sen erikoisempaa ei ole viimesen 450 000 kilometrin aikana ilmenny.
Ootko mitannu sen kaasuläpän anturin? Siellä on kaks kytkintä joista toinen sulkeutuu täys kaasulla ja toinen tyhjäkäynnillä. (Ainakin 8V koneessa) Aiheuttaa ainakin 8V koneessa erikoisia efektejä kun käsin vääntää sitä toista läppää auki jolloin se boxi ei tiijä läpän aukasusta mitään.
Comment
-
Bensapaineet mitattu:
5.8 bar pumpun käydessä
4.7 bar pumpun käydessä ja paineensäätimessä virrat
Ja kun paineensäätimessä virrat:
‒ → Set multimeter to 200 mA measuring range and connect it up with test lead V.A.G 1315 A/1 between differential pressure regulator -1- and its connector -arrows-.
‒ Switch on ignition.
‒ Press switch on remote control.
‒ Differential pressure specification:
1.3 ... 1.6 bar below system pressure
‒ Differential pressure regulator current specification: 90 ... 110 mA
Ja korjauksena tuohon vian kuvaukseen, että luultavasti vian alkaessa outo ääni ei ollut kolmella käymistä vaan kunnon nakutusta, kun nyt veljen kanssa sitä uudestaan kokeiltiin käyvällä koneella. Tosin Veljen kuvauksen mukaan 1-pytyn tulpanjohdon irrottaminen ei vaikuttanut käyntiin, joten 1-pytyssä epäilisin olevan jotain mätää.
Voiko tollainen nakutus johtua pelkästää vääristä seoksista?Viimeksi muokannut amalin; 11.2.2008, 21:40.
Comment
-
Ainakaan 6A:n nokkapyörällä ei ole erillistä kiilaa, vaan se on osa itse pyörää. Pultin ei pitäs olla kauheen tiukassa (muistaakseni 25Nm), joten helppo katsoa eikä tarvinne edes uutta pulttia ostaa.
Pyörijää pyörittelee nokka-akseli suoraan, eikä sitä saa laitettua väärään asentoon.
Vieläkös tuossa on sytkäennakon merkki vauhtipyörällä?
Eipäs ole tainnut vielä olla juttua (=veikkausta) nakutusanturin suuntaan. Voisko mahdollisesti toisen viallisuus sotkee koko pakan. Kai se vois. Joskus kokeilin napata käynissä olevasta koneesta toisen irti, ja kävi pari sekkaa tosi huonosti ennenkuin sammu. Pitäis kyllä mennä enemmänkin turvamyöhäiselle, kuin aikaiselle.
Comment
-
Noniin operaatio on saatu päätökseen. Eli koneeseen vaihdettiin kannentiiviste ja koneistettiin kansi.
Samalla kun kone oli levällään, niin hiottiin vettiilit, vaihdettiin venttiilivarrenkumit, venttiilikopan tiiviste nokkien välinen ketju ja hydrauliset nostajat.
Kummasti kone käy nätimmin ja veljen puheiden mukaan vääntöä tuli mukavasti lisää. Nostajien naputuskin on täysin poissa. Joissakin vanhoissa nostajissa oli selvät nokkien jäljet, joista näki mitkä nostajat mahdollisesti naputteli.
Kiitoksia Janille onnistuneesta vianhausta ja korjauksesta. Hintakin oli työmäärään nähden erittäin kohtuullinen. Hienoa että sai olla myös itse kyyläämässä, niin oppi ehkä jotain itsekin.
Comment
-
220tkm tietääkseni.
Kansipahvin palaminen tod. näkösesti johtu parivuotta sitten tehdystä rempasta, jolloin flektin etuvastus kytkettiin väärin (flekti ei toiminut ollenkaan) ja kone kävi kuumana kesähelteellä eräällä reissulla. Silloin varmaan kansipahvivaurio sai alkunsa ja nyt poksahti lopullisesti.
Comment
Comment