Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0l 16V ei käynnisty --> nyt käy mutta nakuttaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Oliko kova myös virrat päällä? Kun tuo ohjauspaineensäädin on sähköinen, niin voisi luulla että se vaikuttaisi asiaan.

    Comment


    • #32
      Tais olla pelkästään bensapumppu käynnissä hyppylangalla, mutta ei virrat päällä avaimella. Samalla tutkittiin suuttimia.

      Comment


      • #33
        Bensapaineet mitattu:
        5.8 bar pumpun käydessä
        4.7 bar pumpun käydessä ja paineensäätimessä virrat

        Puristuspaineet haluaisin mitata mutta vaikea on löytää mittaria jolla pääsisi noin syvälle tulpanreikiin käsiksi.

        Comment


        • #34
          Biltemasta löytyy.
          http://www.biltema.fi/osteri/osteri....22618530173503

          Comment


          • #35
            Läppä on jäykkä paineet päällä se on ihan normaalia. Karkaa käsistä kun lyö virrat päälle.

            Onko kokeiltu ajotus lampulla onko kipinä kohillaan?

            Jos kone käy niin bensan saanti ongelmat pitäs jo näkyä. Eli jos saa liikaa / huono sumu savuuttaa varsinkin kierrosten nostossa ja käy raskaasti. Jos saa liian vähän saattaa kierroksilla nakuttaa, mutta yleensä ei kierrä vain yskii imusarjaan jos yrittää kaasuttaa.

            Nakutus vois johtua aivan liian aikaisesta sytytyksesä. Potkiiko kone takaisin käynnistyksessä?

            Mitenkäs nokkien merkit? Tarkastitko ajotuksen nokka pyörästä vai nokka akselista? Jos kiila on murtunut -> rattaan merkki on kohillaan mutta nokat missä sattuu.

            Kuulostaa kyllä vähän siltä, että koko linja kampi - nokat - kipinä ei oo samassa ajassa.

            Comment


            • #36
              Onko kokeiltu ajotus lampulla onko kipinä kohillaan?
              Kyllä, mun lampussa ei ole ennakon säätöä mutta jakopään kopassa mitattuna sytytyshetki tyhjäkäynnillä noin 10 mm eykk, mitä tuo sitten asteina tekeekään.

              Mitenkäs nokkien merkit? Tarkastitko ajotuksen nokka pyörästä vai nokka akselista?
              Pyörältä on katsottu, luulisin että kiila on ehjä jos/kun sytytys on kohdallaan.

              Comment


              • #37
                Mulla on melkein samanlainen, tuota ei saa tiiviiksi letkusta kiristämällä. Pitäisi olla malli jonka saa avaimella kiristettyä tai sellainen jota apumies painaa paikalleen.

                Comment


                • #38
                  Niin onkos 16V koneessa jakaja kannessa? 8V koneessa jakaja pyörii apu aselilta joten voi olla eri ajassa kun nokat.

                  Kyllä sen pitäs aika lähellä olla jos 10mm päässä on tulossa.
                  Kannattaa kuitenkin vilkasta, että onko siellä venakopan alla kaikki kunnossa.

                  Tuossa 8V koneessa on kaikki ongelmat johtunut joko ilma vuodosta koneen ja määrän jakajan välissä tai sytytys osista. Sen erikoisempaa ei ole viimesen 450 000 kilometrin aikana ilmenny.

                  Ootko mitannu sen kaasuläpän anturin? Siellä on kaks kytkintä joista toinen sulkeutuu täys kaasulla ja toinen tyhjäkäynnillä. (Ainakin 8V koneessa) Aiheuttaa ainakin 8V koneessa erikoisia efektejä kun käsin vääntää sitä toista läppää auki jolloin se boxi ei tiijä läpän aukasusta mitään.

                  Comment


                  • #39
                    Bensapaineet mitattu:
                    5.8 bar pumpun käydessä
                    4.7 bar pumpun käydessä ja paineensäätimessä virrat
                    Luultavasti paineet kunnossa, kun Katoin ELSAsta niin täysi systeemipaine on 6.1-6.6bar ja jos oikein tulkitsin, niin systeemipainetta mitattaessa pitää olla myös kylmäkäynnistyssuutin yhdistettynä V.A.S painemittariin. Tässä mittauksessa ei niin ollut ja ELSA antaa sopivaksi arvoksi sillon 0.3-0.5bar alle systeemipaineen.

                    Ja kun paineensäätimessä virrat:
                    ‒ → Set multimeter to 200 mA measuring range and connect it up with test lead V.A.G 1315 A/1 between differential pressure regulator -1- and its connector -arrows-.
                    ‒ Switch on ignition.
                    ‒ Press switch on remote control.
                    ‒ Differential pressure specification:
                    1.3 ... 1.6 bar below system pressure
                    ‒ Differential pressure regulator current specification: 90 ... 110 mA
                    Pitää vielä kokeilla sen ilmamäärämittarin läpän jäykkyys virrat päällä ja suuttimien kanssa, kunhan saa ne puhdistuksesta.

                    Ja korjauksena tuohon vian kuvaukseen, että luultavasti vian alkaessa outo ääni ei ollut kolmella käymistä vaan kunnon nakutusta, kun nyt veljen kanssa sitä uudestaan kokeiltiin käyvällä koneella. Tosin Veljen kuvauksen mukaan 1-pytyn tulpanjohdon irrottaminen ei vaikuttanut käyntiin, joten 1-pytyssä epäilisin olevan jotain mätää.

                    Voiko tollainen nakutus johtua pelkästää vääristä seoksista?
                    Viimeksi muokannut amalin; 11.2.2008, 21:40.

                    Comment


                    • #40
                      Ainakaan 6A:n nokkapyörällä ei ole erillistä kiilaa, vaan se on osa itse pyörää. Pultin ei pitäs olla kauheen tiukassa (muistaakseni 25Nm), joten helppo katsoa eikä tarvinne edes uutta pulttia ostaa.

                      Pyörijää pyörittelee nokka-akseli suoraan, eikä sitä saa laitettua väärään asentoon.

                      Vieläkös tuossa on sytkäennakon merkki vauhtipyörällä?

                      Eipäs ole tainnut vielä olla juttua (=veikkausta) nakutusanturin suuntaan. Voisko mahdollisesti toisen viallisuus sotkee koko pakan. Kai se vois. Joskus kokeilin napata käynissä olevasta koneesta toisen irti, ja kävi pari sekkaa tosi huonosti ennenkuin sammu. Pitäis kyllä mennä enemmänkin turvamyöhäiselle, kuin aikaiselle.

                      Comment


                      • #41
                        Vika löytyi kun sain sopivan puristuspainemittarin lainaan, ykkösessä ja kakkosessa matalat puristukset.

                        Kannen otin pois, tiiviste palanut sylinterien väliltä.

                        Kiitoksia vastanneille, tässä ketjussa on nyt hyviä vianhakuohjeita myös polttoainepuolelle.

                        Comment


                        • #42
                          Löytyskö tuosta käypäisestä puristuspainemittarista tarkempia tietoja? Mikäli tulee itelle hommattua, niin löytyisi helpommin oikea malli.

                          Comment


                          • #43
                            Joskus paloi 16V Golffista tiiviste samalla tavalla 2-3 pytyn välistä, mutta silloin ääni oli enemmänkin pauketta.

                            Comment


                            • #44
                              No joo, kyllä toikin oli aika ilkeää pauketta kun tarpeeks anto happea koneelle. Ongelmana oli aluksi, että vian kuvaus oli broidilta kuultu, enkä itse kuulut koneen ääntä vasta kun, juuri ennen kuin vika selvisi.

                              Comment


                              • #45
                                Noniin operaatio on saatu päätökseen. Eli koneeseen vaihdettiin kannentiiviste ja koneistettiin kansi.

                                Samalla kun kone oli levällään, niin hiottiin vettiilit, vaihdettiin venttiilivarrenkumit, venttiilikopan tiiviste nokkien välinen ketju ja hydrauliset nostajat.

                                Kummasti kone käy nätimmin ja veljen puheiden mukaan vääntöä tuli mukavasti lisää. Nostajien naputuskin on täysin poissa. Joissakin vanhoissa nostajissa oli selvät nokkien jäljet, joista näki mitkä nostajat mahdollisesti naputteli.

                                Kiitoksia Janille onnistuneesta vianhausta ja korjauksesta. Hintakin oli työmäärään nähden erittäin kohtuullinen. Hienoa että sai olla myös itse kyyläämässä, niin oppi ehkä jotain itsekin.

                                Comment


                                • #46
                                  Paljonkohan tuolla autolla oli ajettu?

                                  Comment


                                  • #47
                                    220tkm tietääkseni.

                                    Kansipahvin palaminen tod. näkösesti johtu parivuotta sitten tehdystä rempasta, jolloin flektin etuvastus kytkettiin väärin (flekti ei toiminut ollenkaan) ja kone kävi kuumana kesähelteellä eräällä reissulla. Silloin varmaan kansipahvivaurio sai alkunsa ja nyt poksahti lopullisesti.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Löytyskö tuosta käypäisestä puristuspainemittarista tarkempia tietoja?
                                      Malli Zeca 362, pikainen googletus löysi kuvan ainakin tuolta.
                                      Siinä on liitännässä sellainen kumirengas joka tiivistyy puristuspaineella kierteeseen ja vapautetaan päästämällä paineet ulos.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X