Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

huohottimen putkitus 3B/AAN

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • huohottimen putkitus 3B/AAN

    Ahtoputkien vipustelu on siinä vaiheessa, että huohottimen putkituksia mietiskelen 3B/AAN sekasikiön kylkeen. AAN on vähän vaillinainen, joten ei pysty tietämään että miten putkien pitäisi puikkelehtiä. Onko AAN:ssä turbon imupuolelle yhde, kuten 3B:ssä? Mihin AAN venakopan putkiyhde pitäisi johtaa? (tämähän jää tyhjäksi, kun käyttää 3B:n putkia, imusarjaa jne)

    Voiko tuota rakennella millään tapaa siten, että ei tarviis laittaa ahtimen imupuolelle yhdettä, kun se sitten sotkee ikävästi kaikki paikat.... Vai auttaako joku hytikka liikkeestä hankittu pneumatiikkaverkoston öljynkeräin tuohon asiaan?

  • #2
    Öljynkerääjä johon letkut koneen kyljestä ja kannen päästä.

    Comment


    • #3
      3B S2:ssa on venakopan linja suoraan kampikammiosta lähtevässä letkussa haaralla ennen sitä takaiskuhöpötintä. 200:ssa on erilaiset letkutukset kuin S2:ssa vaikka konekoodi onkin sama.

      Comment


      • #4
        Aivan, unohtuikin mainita että typ44 3B osista kyse.
        Jos lähdetään rautalangasta putkia vääntämään, niin pitäisikö putkitukset vetää AANin venakoppaa käytettäessä näin: kampikammion ja venakopan letkut yhteen -> säiliö -> takaisku ->ahtimen imupuoli? Vai voipiko sen imupuolelle menevän pätkän (ja takaiskun?) jättää pois eli säiliö jää höpöstelemään ulkoilmaan pienen filsun läpi?
        Onko mitään syytä haluta venttiilikopan huohotin, kun ei sitä alunperin ole ollut.
        Viimeksi muokannut JariN; 23.1.2008, 09:37.

        Comment


        • #5
          Hipokoneessa säiliöstä ulkoilmaan/koriaisaan hoitamaan ruostesuojausta. Ei toki ole ympäristöteko eikä edes laillinen, mutta radallahan vaan ajat eikö totta. Vähän huonosti palaa se kertaalleen poltettu roju.
          Kyllähän se venakopan letku on hyvä painetta tasaamassa. En käsitä miksei sitä 200:ssa ole tehtaalta.

          Comment


          • #6
            Onko siitä jotain haittaa jos huohotusletku menee ahtimen imupuolelle? Omassa projektissa on ollut näin. Vai kannattaisko sinne sitten vaan laittaa keräyssäiliö?

            Comment


            • #7
              Teemun projektiin mielestäni ehdottomasti kerääjäsäiliö.
              a) öljysumu lisää nakuherkkyyttä
              b) öljy kerääntyy kuuleriin
              c) hapeton ilma heikentää täytöstä

              Comment


              • #8
                Eli onko toi kerääjäsäiliö vaan pönttö missä on liitännät huohotinletkulle ja pikkufiltterille mikä päästää ilman vaihtumaan? Ja tätä säiliötä tyhjennetään sitten kun on täynnä?

                öljy kerääntyy kuuleriin
                Ai sen takia siellä oli purkillinen Castrolia sisällä. =)

                Comment


                  #9
                  www.holysmoke.fi
                  Tuolta mielestäni melko sopivasti, jos ei halua itse alkaa väsäämään säiliötä.

                  Comment


                  • #10
                    Tossa ois oikeen öljynpinnan korkeusmittari ja kaikki. Mihin tossa toi kolmas lähtö menee? Vai onko se vaan siinä, että jos on kaksi huohotinletkua?

                    Comment


                    • #11
                      Aika fiksun olonen, hintakin sitä luokkaa että ei välttämättä kannata alkaa ite tekee...

                      Comment


                      • #12
                        HT-tuneltakin löytyy monia erilaisia, hieman kalliimpia tosin. Mistä noita pieniä suodattimia löytää?

                        Comment


                        • #13
                          Vaikka paikallisesta autoasi kaupasta n 10.- € kpl.

                          Comment


                          • #14
                            Mikko, hiflexillä näytti olleen jotain pikkusuotimia ja taitaapa autovarusteellakin olla

                            Comment


                            • #15
                              Ok, ajattelin tuo olevan vaikeammin saatava mutta hyvä näin :)

                              Olen meinannut tehdä huohottimen letkut silikoniletkuista, nuo alkuperäiset haurastuu niin koviksi ettei ne kestä mitään. Siitäkin saa esittää sopivia ostopaikkoja, myydäänkö noin pieniä Jyväskylässä?

                              Comment


                              • #16
                                hiflexillä sitäkin, ei tosin välttämättä hyllyssä. Ja jos sattuu kalsarikuviolla niin ei ehkä kelpaa jokaiseen makuun

                                Comment


                                • #17
                                  Huohotus juttun kannata tosian mietti, omasta autosta tullet n. 600kmn aikanaa tänverran öljyn ja veten kontenssi.
                                  http://www.flickr.com/photo_zoom.gne...4896048&size=m

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuohan on aivan älytön määrä! En koskaan ole voinut seurata että paljonko huohotusmönjää tule (kun ei ole kerääjäsäiliötä), mutta eikös tuo jo vaikuta omituisen paljolta?

                                    Öljyt loppuu koneesta aika pian jos sitä tulee pihalle tuota vauhtia.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Joo, on sitä yllätävän paljo, mut paremppi jos näin "laatukas" kama ei kiertä konessa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        http://www.bufkinengineering.com/Catch%20Can.htm

                                        Mielipiteitä tuollaisesta systeemistä? Erottimen ja keräyskannun voisi kyllä sijoittaa lähemmäskin toisiaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          James on tehnyt kohtuu paljon tutkimusta Audin kilpa-autojen ratkaisuista rakentaessaan tuota Quattroaan ja uskoisin tuon järjestelmän olevan varsin toimiva ja jos se kerran toimii kohtuudella tuossa kyseisessä +400hp ratkaisussa niin ei se ota jos ei annakaan.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Näin Suomen talvessa(Savossa on jo) tulee kyllä vierastettua kaikkia säiliöitä joissa voi olla jäätyviä ainesosia. Entiseen ahistettuun NN-koneeseen laitoin mopon ilmansuodattimen vaan letkuun joilloin ei jäädä kun kerää tavaraakaan :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Totta, mahdollista talviajoa varten pitäis pöntössä olla lämmitin.
                                              Toi ylempänä mainittu savupönttö on mitoiltaan halk76, pituus (tyhjennyspropun kanssa, ilman suodattimen lähtöä) 155 ja letkuyhteet 13, mikäli joku mittoja miettii. Kaikki letkuyhteet näyttäis menevän säiliöön, eli kahden yhteen taktiikka ei sisällä sen ihmeempää salatiedettä :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ainakin 3B/200:ssa on huohotinputkessa kiehkuralangasta tehty liekinsammutin. Kannattaako varotoimenpide huomioida?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Myös 7a coupessa löyty toi liekinsammutin.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tässä eräs vaihtoehto huohotinpöntöksi ja sijainniksi.



                                                    Paluun huohotuksen keruusäiliöstä voisi tehdä turbon öljypaluuletkuun tai muulla sopivallan tavalla öljypohjaan. Kuvassa astian huohotinpoisto on viety takaisin suljettuun kiertoon ulkoilman sijaan.
                                                    Viimeksi muokannut Tommy200rs; 5.1.2010, 13:56.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Minkälaisia vireistyksiä teillä on 220v 3b:n venakopan kanssa tuon huohotuksen suhteen?

                                                      Pohdiskelen tässä juuri, että raiskaanko tämän venakopan vai hommaanko jotain tilalle. Vai liiman kanssa tiiviste paikalleen?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuli vajaan 25 kilsan matkalla litran verran öljyä kkk:n läpi, täytyykös tässä nykästä letkut huohottimesta irti vai öljytikku löysälle? Mites kkk sielun elämä, meniköhän ahtivesta tiivisteet?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ahdin tuosta tuskin nokkiinsa otti. Joku kohta huoharissa on nyt jäässä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Joo, kävin hakee litran öljyä koneeseen ja kaikki tuntuu pelaavan ok, täytyy purkaa huohottimen letkut irti ja ihmetellä

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X