Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 2008 1.8 (118kW) bensa ruiskusuuttimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 2008 1.8 (118kW) bensa ruiskusuuttimet

    Tulipa ostettua kyseinen auto jossa epätasainen käynti tyhjäkäynnilla. Ajossa toimii hienosti. Vikakoodi ilmoitti pätkimistä nelossylinterissä. Puristusmittauksella kaikissa yli 10 baria. Kipinä tulee ja uudet tulpat. Suuttimet irroitin ja 1, 2, 3 sylinterissä bosch 0261500074, mutta nelosessa eri eli boach 0261500160 joka pitäs olla orginaali.

    Suuttimet sähköisesti testasin eli herätejännitettä ja kaikki napsahtaa. Olisikaan nytten tuo 4 sylinterin suutin kuitenkin syyllinen ja kannattaisi vaihtaa samaan kuin muissa ?...Onneksi noi ei kovin hintavia.

  • #2
    Vaihda nelosen suutin johonkin toiseen pyttyyn ja katso siirtyikö vika.

    Comment


    • #3
      Tota....Sen verran kova työ kokeeksi vaihtaa suuttimen paikka ja lyödä tulille, että olen valmis ostamaan uuden samanlaisen kuin muissa sylintereissä. Taitaa jo suositus vaihtaa joka kerta noi alumiiniruuvit.
      Enemmän odotin josko joku tietäjä osaa kertoa suoraan voiko jo se tuoda käyntiongelmiä, että eri suutin ?. Josko noilla eri syöttömäärä. Jos esim joku virittänyt joskus bosch 0261500074 ja myöhemmin toisella omistajalla olisi nelonen rikki ja orkkis tilalle laitettu. En löydä noista speksejä jos eri ominaisuuden ruiskuja.
      Viimeksi muokannut Killeri; 8.4.2022, 14:57. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistetu.

      Comment


      • #4
        Tulipas sitten vaihdettua nelos-sylinterin suutin uuteen eikä vaikutusta. Auto voi välillä käydä hyvin tyhjäkäyntiä ja epätasasella käynnilla sitten antaa koodia P0304 sylinterin 4 katkominen havaittu.
        Vaihdettu tulpat, sytytyspuola 3 sylinterin kanssa ristiin, Puristuspaine-mittaus ja yli 10 baaria joka sylinteri.

        Eipä enään tuu mieleen kuin 4 suuttimen johdotuksessa kosketusongelmaa ja pitäis löytää sähkökaavio.
        Auto siis ajossa toimii kuin unelma eikä koodinlukijan laskurillekkaan tuu noita 4 sylinterin katkoja. Eli kierrokset vaikuttavat.....ja ongelmaa ainoastaan 4 sylinterissä joten tuskin polttoaineen paineista kyse.

        Muutenkin olettaisi jos anturivika tai ilmavuotoo niin ei vaikuttaisi ainoastaan yhteen sylinteriin.
        Apua !!!! Vinkkii, Sähkökaaviota...Loppuu eväät

        bosch 0261500074 ja boach 0261500160 ilmeisesti samojen ominaisuuksien suuttimia koska tilatessa 074 loppu niin tarjoaa 160 loppuista ja 160 loppuisen laitoin kolmos sylinterille ilman ongelmia...muissa 074 loppuinen.

        Comment


          #5
          Vähän kaukaa haettu mutta onhan se varmistettu 100% varmuudella ja kolmeentoista kertaan että suutin on vaihdettu varmasti oikeaan sylinteriin? Nimittäin minulla on tälläkin hetkellä pihassa sellainen auto joka oli antanut samanlaista vikakoodia nelospytyn katkoksista, siihen oli vaihdettu tulpat, puola, kaasuläppä (en tiedä miksi ihmeessä) ja lopulta sitten yksi suutin. Ei muuttunut millään näistä remonteista miksikään jossa vaiheessa edellinen omistaja kyllästyi, laittoi viallisena myyntiin ja minä ostin korjausprojektiksi. Noin 20 minuutin tutkimisella selvisi että oli sinne vaihdettu uusi suutin juu mutta väärään päähän moottoria. Kun olisi pitänyt neloseen vaihtaa niin oli vaihdettu ykköseen eli ehjän suuttimen tilalle uusi ja viallinen edelleen paikallaan.

          Comment


          • #6
            Hyvä havainto hopsis ja laskin sylinterit vasemmalta oikealle....eli vasemmalla 1 ja oikealla 4 ?
            Jakoketjun puoleinen 1 sylinteri...laatikonpuoleinen 4 sylinteri

            Comment


              #7
              Jakopäästä tai oikeastaan moottorin etupäästähän sylintereitä yleensä lähdetään laskemaan. Tässä tietysti moottori on poikittain. Nykyään kun on noita moottoreita joissa jakopää on laatikon päässä. Numerointi kai niissäkin sieltä päinvastaisesta päästä kuin vaihteisto?

              Comment


              • #8
                Asia etenee. Irroitettu ECU ja johdotukset tarkistettu 4 sylinterin ruiskusuuttimelle ja sytytyskelalle ja kunnossa. Tutkimuksen alle toi muovinen imusarja ja suuri epäilys, että vika löytyi. 4 sylinterin päässä menee imuläppien akseli tuosta muovisesta rungosta läpi jossa stefa tiivistämässä ettei ilmaa nappaisi akselin ja imusarjan rungon välistä. No...crc valahti läpi tosta vaan eli stefa siellä entinen ja varmaankin kannattaa tilata koko imusarja läppineen uusi. Eli vuotanut ilmaa 4 sylinteriin joka aiheuttanut siinä katkoja. Tarkalleen en tiedä kuinka katkoja haistelee, mutta katkoja aiheuttaa kipinä, polttoaineen puute, imuilma vuoto .

                Ilmeisesti ECU.n irrotus aiheuttaa ainakin ohjauksen sovitusta...saas nähdä mitä muuta :)

                Comment


                • #9
                  Tilattu imusarja saapui Saksasta ja vaihdoin. Nyt auto käy kuin singeri, tasaisesti, eli toi imuilman vuoto oli syyllinen. Akku kun oli jonkun aikaa irti niin hälytteli mittaristossa ratin kuvaa. Käänsin täydet vasemmalle ja pidin hetken, aloin kääntämään oikealle niin hälytys hävisi. Syylärin tuulettimet tos pyörii varmaanki liian aikaisin eikä päästä moottorilämpöjä nouseen yli 72 ?....taitaa siis olla vika..jossain ohjaava anturi ?...olisiko tähän tietoo ?

                  Comment

                  Working...
                  X