Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4.2 FSI jäähdytysnestettä öljyn sekaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 4.2 FSI jäähdytysnestettä öljyn sekaan

    Olisko täällä heittää veikkauksia mistä johtuu kun audi hukannut jäähdytinnestettä ja öljy on lisääntynyt. Elikkä nesteet valuu jostain öljyn sekaan, mutta mistä ?

    Nesteet on paisarissa kirkkaat ja hyvännäköiset, eli siihen suuntaan ei puske mitään. Ei myöskään tee painetta tai kupli paisarissa.
    Autolla ei onneksi ole juuri ajettu.
    Mimmosilla mömmöillä olis hyvä puhdistaa tuo öljypohja yms. tosta jäähdytysnesteestä?

    Ja tehnyt tämän siis kun seissyt pitkään..

    #2
    Joko kansipahvi tai öljynjäähdytin.

    Comment


      #3
      Yksi tai siis kaksi lisäpaikkaa voi olla koneen takapuolella ylempien jakoketjukoppien läpi kansiin kulkevat jäähd.nesteputket ja niiden o-renkaat. Nuista ainakin valuisi suoraan ö-pohjaan.
      Tämä rakenne ainakin BVJ-moottorissa, osat 35. ja 36.
      https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6...109-109051/#35

      Minkä ikäinen A6 ja mikä moottorikoodi sulla on?
      Viimeksi muokannut vV8m5; 19.2.2022, 16:29.

      Comment


      • #4
        Onko näissä tietoisesti ollu enemmän tålläista vikaa ?
        Lähinnä mietin mistä sitä sitten alottais?

        Jännä kuitenkin kun ei tee painetta vesitilaan ja jäähdytinneste ihan siistiä punaista.
        ehkä tämä vois viitata kuitenkin noihin putkiin mitkä vV8m5 mainitsi ?

        Tämä nimenomaan tuo BVJ elikkä uudempi a6 kasi kone

        Saisko ton putsattua fortella tms ? Että sais laakereilta yms ton jäähdytysnesteen mahdollisimman hyvin pois ?
        sitten toki kun vika on korjattu.

        E; Oliko näissä nuo jakoketjujen kannet miten helposti irroitettavissa?
        vai ottaako koneen poois ;D
        Viimeksi muokannut jünther; 19.2.2022, 17:32.

        Comment


          #5
          On ne joissain a6/s4 vuodellut, löytyy interwebistä googlaamalla kokemuksia.
          https://www.google.com/search?q=4.2+...obile&ie=UTF-8
          Voi tehdä tiukkaa siinä isompikorisessa kun on 4syl puolellaan, pienempikorisessa v6 tdissä mahtuu kyllä juuri ja juuri purkamaan yläkopat ja vaihtamaan kiristimet kone paikallaan.
          Oliko näissä nuo jakoketjujen kannet miten helposti irroitettavissa? vai ottaako koneen poois ;D
          Jos nyrkki mahtuu poikittain sinne jakopään ja tulipellin väliin niin voi just ja just mahtua kone paikallaan tekemään.
          Jos jakopääremontti tehty eikä ole vaihdettu niitä putkien o-renkaita niin varmasti alkaa vuotamaan.
          Forte on ihan hyvä ja tiheämpi öljynvaihtoväli sen jälkeen, kun vuoto korjattu.

          Comment


          • #6
            Kiitos ! Kattelen asiaa huomenna päivänvalossa.

            Jakopäästä ei ole tietoa ajettu karvan vajaat 200tkm.
            jakopää ei rallata oikeestaan juuri ikinä käynnistyksessä ja joskus vcds kateltiin ettei mahottomasti joudu ajotustakaan korjaamaan.

            Comment


            • #7
              Kyllähän sinne käsi melko hyvin mahtuu välii. Edessä vaan vähän sälää mitä pitää purkaa ensin pois.

              Oliko kokemuksia miten kauan tuo projekti vie aikaa? Vai onko täällä kenties innokkaita tekijöitä kohtuu korvausta vastaan etelä-suomen alueella.

              itellä ei oikeen meinaa aika riittää ja tilatkin aika ahtaat ja puoli huonot.

              Comment


                #8
                Vaihtelet vähän tiuhempaan öljyjä (jotain halvempaa 5w-30iä) ja remppaat sitten kun ehtii, vaikka kevätauringossa pihalla kun kelit lämpeää?

                Tässäkin ilmeisesti saatu tehtyä vastaava remontti konetta irroittamatta:
                https://www.audiworld.com/forums/a6-...olved-2896836/

                E. Sä voit vielä varmistaa, että vuotaako ne putkissa olevat o-renkaat, kuten tuolla linkin takana kirjoitettiin:
                take a listen to your upper timing chain covers on the back of the engine. Otherwise you could have the same mess I have to clean up. (attached photo) Start your car, let it warm up to normal operating temp, shut it off, and listen for the hissssssss.
                Viimeksi muokannut vV8m5; 5.3.2022, 15:27. Perustelu: Lisäys

                Comment

                Working...
                X