Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F 4.2 FSI. Momentinmuunnin vaihtoon, mitä muuta kannattaisi vaihtaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4F 4.2 FSI. Momentinmuunnin vaihtoon, mitä muuta kannattaisi vaihtaa?

    Moro!

    A6 v.2006, 4.2l V8 fsi, 250tkm. Momentinmuuntimen turbiini hajoamassa (ei lukitu) ja harkitsen muuntimen vaihdattamista liikkeessä. Moottori pitää ottaa irti muuntimeen kiinni pääsemiseksi, joten siinä samalla varmaan kannattaisi tehdä muutakin, jos hommaan alkaa. Mitä kaikkea sieltä kannattaisi tämän ikäisessä autossa uusia? Termostaatti? Jotain tiivisteitä? Jakoketjun osia? Vaihdelaatikon öljyjä ei ole koskaan vaihdettu (audin suositus), mutta se varmaan kannattanee nyt tehdä? Vaihteisto toimii sinällään kohtuu hyvin.

    Jos muuten on tiedossa paikkaa, jossa ottaisivat moottorin irti ja korjaisivat/lähettäisivät muuntimen korjattavaksi, niin saa ehdottaa, en ole onnistunut löytämään.
    Viimeksi muokannut Killeri; 26.10.2021, 13:28. Perustelu: TFSI--> FSI

    #2
    Riippuu mitä kaikkea haluaa rempata, mutta jos pelkän momentinmuuntimen meinaa vaihtaa niin ehkä helpointa ottaa pelkästään laatikko alas? Kardaani ja pakoputkisto tietysti otettava pois tieltä.
    Tietysti jos jakopää pitää rempata samalla niin onhan se helpompi tehdä kun laskee koko paketin pois keulilta apurunkoineen.
    Momentinmuuntimia löytyy uusiakin, kunhan tietää laatikon mallin (ZF 6HP...?):
    https://vaihteistokauppa.fi/search/?...omentinmuunnin
    Ja vanhasta momentinmuuntimesta saa 220e pantin kun se palauttaa tuonne.

    Comment


    • #3
      Yksi vaihtoehto on tosiaan ottaa pelkkä loota irti. Kai se onnistuu kone paikallaankin. Koko vaihdelaatikon voi tarvittaessa "tehdaskorjata" Recrolle Latviaan lähettämällä. Jos arvaa että remontti 2200€ + toimituskulut muutaman satkun + liikkeessä irti-kiiinni muutaman satkun. 3000€ pintaan menee. Toki jos koneen ottaa irti, niin kannattanee myös jakopään ketjut ja kiristimet ym. vaihdattaa.

      Comment


        #4
        Kuinka paljon enemmän tilaa on 4F:n korissa V8-tekniikalla, 4B -korissa V6 BiT -tekniikalla pelkän laatikon irroittaminen oli kyllä melkoista perkelöintiä. Jälkeenpäin ajateltuna nopeampi & helpompi olisi ollut pudottaa koko voimalinja alas, eli tätä kannattaa huolellisesti harkita.

        Comment

        Working...
        X