Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 2.7 Bit ahdot seilaa ja käy rikkaalla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 C5 2.7 Bit ahdot seilaa ja käy rikkaalla

    Moro moro!

    Tuli rakenneltua tollanen mettämenijä AllRoadi, niin isomman konerempan jälkeen vaivaa portaallinen ahtaminen ja rikkalla käy niin et silmiä kirvelee.
    Paine testattu otto/paine putkisto, huohottimen letkyt yms vaihettu, TT mallin dumpit (uudet). Maffi, lambdat, tulpat uusia. Putkisto rosteria 2.5 ahtimelta loppuun. Nyt on 3" kisakatit mahan alla.
    Softa Stage2+ tms, SAI poistettu ja kaikki koodattu. Toimi vakio putkella, mut rempan jälkeen alko vaivat ja epäilin ahtovuodoksi ekas, mutta nyt alkaa ideat loppumaan. Täyskaasulla lamda on sitä mitä pyynti laajakaistan mukaan.
    Osakaasulla ja tyhjäkäynnillä yikrikastaa niin että luulee jo diisseliksi.
    Ahtaa siis sillain aaltomaisesti, ja VCDSn mukaan ihan pyynti tekee sakkausta, eli ei vaan et ahdin ei jaksais.

    Laitan mukaan pari kuvaa. Yhden lambdan lämpötila heittää... et voihan se uusikin anturi olla paskana tms.
    Kaikki ideat otetaan vastaan, ei viitti lähtee penkittelemään ennenku se perusvika löytys.

    Yks viimenen mitä en ole vielä katonu, et jos jako ei olis kohallaan... mutta lukkoraudalla se on tehty ja kampiakselin lukkotapilla, niin ei jaksa uskoa että sitä olisin paskonu :D
    Tietty, suuttimet on vakiot, vuotaisko ne läpi...

    help :D

    Attached Files

    #2
    EGT jos on rikki niin rikastaa liikaa, mutta en nyt muista oisko siinä joku rpm treshold ettei kuitenkaan tyhjäkäyntiin vaikuttaisi.

    Comment


      #3
      Onko toiminut ko. softalla? Ilmeisesti anturien vaihto, jakopää ja putkiston muutokset on tehty kaikki kerralla ja tämän jälkeen on alkanut murheet?
      SAI venttiilit poistettu ihan fyysisesti? Eihän ne haukottele?

      Comment


        #4
        EGT ei vaikuta closed loopissa. On kokeiltu myös staattisella ohjelmoinnilla, ei vaikutusta.

        On toiminut samalla softalla, konerempan (jakopää, tulpat, nostajat, tiivisteet) jälkeen laitoin pelkän putkiston ja huohottimen letkut. Siitä alko tämä ongelma. Sit on vaiheltu osa kerrallaan, maf, lambdat jne.

        SAI on poistettu kokonaan ja kannessa tulpat, tämä oli tehty jo ennen koneremppaa. Softasta myös napsittu pois ja mätsää asetukset tehtaan ei SAI versioon.

        Unohtu mainita:
        On myös testattu täysin vakiolla softalla, vakiolla mistä SAI poistettu, vakio mistä SAI ja taka lambdad poistettu, vakio mistä edelliset + kaikki lambda ohjaukset poistettu…

        tossa mitä tuli taas vähän testailtua, niin kerpele, voisko olla vuotava suutin… kuitenki.
        Viimeksi muokannut Killeri; 20.6.2021, 17:22. Perustelu: Viestit yhdistetty.

        Comment


          #5
          Ei vaikuttanut suuttimien vaihto…
          Mut nyt ahtaa kun käsipumpulla, asteittain ?‍?️

          Comment


            #6
            Jos on varma, ettei vuoda mistään, tarkistaisin vielä sen jaon. Se ei maksa kuin vaivan.

            Comment


              #7
              Onko mahdollista että lambdat tai egt:t olis menny pankeittain väärinpäin? Muistaakseni ne sai modattua sopimaan molempiin. Ootko lokittanu nakuja vai eikö niihin koskettu? Onko imuputket varmasti paperitukoista/kumihanskoista vapaat?

              Comment


                #8
                Etulambdat on vakio pistokkeissa.
                Kaikkea on tullu logiteltua, mutta ei mitään erityistä ei hyppää silmille. Oisko antaa ideoita mitä vois tarkemmin kattoa VCDS kanavista tms?

                varmaan tilattava kaikki uudet venttiilit noihin alipaine/paine ohjaus letkuihin seuraavaksi.

                ahtiputket on tyhjiä kamoista, ei ole rättejä tai kissoja :)

                Jakokin tuli tarkistettua, on kohillaan, mikänei yllätä ku lukitustyökaluilla tuli tehtyä kampia myöten.

                Nokka ja kampi anturit vaihettu uusiin ja testattu toimivasta. Samalla piuhat mitattu ecun pinneihin asti…

                tietty, ECU saattaa olla seuraava mitä vaihettava ?

                Comment


                  #9
                  kaikki lambda ohjaukset poistettu
                  Oon törmännyt useampaan biturboon, missä on tuo takalambdojen/lambdaohjauksen poisto mennyt pieleen ja käy osakaasulla rikkaalla.

                  Comment


                    #10
                    Oisko antaa lisäinfoa, montaa eri softaa ja softan tekijää on koitettu kyl. ?

                    Comment


                      #11
                      Aa, yksi uusi asia on tullu näitten kaikkien jumppauksien aikaan lisää.
                      Tasakaasulla ajaessa (eniten kylmänä) laatikon (autom) luistattamista huojuvasti. Eli kytkee lukon ja sitten irrottaa ja sit pienellä kaasun painalluksella nostaa kierroksia ja kytkee taas vedon. Login mukaan aika rajua heittelyä väännön pyynnön käppyrässä, joka näkyy lambdojen korjauksena ja törkeänä ylirikkaudella (l 10 luokkaa).

                      Tuo amalin kommentti laitto kyl miettimään että oisko siellä puolella kuitenkin sit jotain softassa…

                      Comment


                      • #12
                        Vaikka kehuit jaon olevan kohdallaan niin ihan mielenkiinnosta, mitä näyttää vcds ja kanava 93? Bankit pitäisi olla +-6asteen sisällä.

                        Comment


                          #13
                          Sain tänään taas auton piuhan päähän. Ja tää veivaaminen on nyt pahentunu kunnolla.
                          EGT on molemmat alle 945, ja mittarilla mitattuna menevät molemmat samaan tahtiin kun lämpiävät.

                          Alkuperäinen kirjoittaja Mikko86 Näytä viesti
                          Vaikka kehuit jaon olevan kohdallaan niin ihan mielenkiinnosta, mitä näyttää vcds ja kanava 93? Bankit pitäisi olla +-6asteen sisällä.
                          Nonni, pitäskö tästä päätellä että hampaan on pielessä?

                          Laitoin mukaan logia missä näkyy hyvin tuo kierrosten ja ahtojen veivaus.


                          Ja joku selkeesti nyt estää tuon voostin käytön, tässä täyskaas veto niin ecun pyyntikin näyttää jo hassulta.
                          1010.0
                          1010.0
                          1140.0
                          2000.0
                          1010.0
                          1010.0
                          2010.0
                          2010.0
                          1010.0
                          1010.0
                          1990.0
                          1830.0
                          1010.0
                          1010.0
                          1010.0
                          1010.0
                          1360.0
                          2030.0
                          1010.0
                          1010.0
                          1010.0
                          1010.0
                          1010.0
                          1010.0
                          1010.0
                          1010.0
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut shacal; 19.9.2021, 15:43.

                          Comment


                            #14
                            No ei tuo jako ihan kohdallaan näytä olevan tai kiristäjä jumissa.

                            Comment


                            • #15
                              Mulla näytti Bank 1 miinusta 8-10 astetta vaikka jakopää oli tehty työkaluilla.. En saanut kohdalleen kuin löysäämällä apukuskin nokkapyörää ja kääntämällä sitä ihan vähän myötäpäivään keulasta päin katsottuna. Sen jälkeen alkoi mennä asteet parempaan suuntaan kohti nollaa. Ei silti vaikuttanut tehoihin vielä nuo asteet yhtään mitään, eli kävi ja veti aivan normaalisti.

                              Mites joku n75 venttiili, voisko olla jumissa vai onko kaukaa haettua?

                              Comment

                              Working...
                              X