Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS3 8V / moottori ei pysy käynnissä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RS3 8V / moottori ei pysy käynnissä

    RS3 8V 2016 CZGB

    Hävitti taajamanopeudessa tehot ja sammui. Uudelleen käynnistys vaivaisaa ja meni limb-modeen:
    - EPC
    - Automatic start/stop system fault. Function unavailable.

    Vikakoodi P032200, Moottorin käyntinopeusanturi - ei signaalia.

    Vaikea käynnistää lämpimänä, toimii hetken kylmänä. Akku oli aika tyhjä ja otti nopeasti virtaa.

    Mikä neuvoksi?

    #2
    Tarkista ensin sen akun kunto ja latausjännite, jos akun kanssa on ollut ongelmaa.
    Moottorin käyntinopeusanturi vaihtoon, mikäli akusta/lautaksesta ei löydy vikaa.

    Comment


    • #3
      Voiko jakopään ongelmat poissulkea?

      Comment


        #4
        Moottorin käyntinopeusanturi osaa tapaa käynnin. Jos ei lue jakoketjusta sitä käyntinopeutta, voinee laskea pois. Onko erityistä syytä epäillä jakopäävikaa?

        Comment


        • #5
          Isot pojat pelottelee.

          Comment


            #6
            Isoja poikia ei aina kannata uskoo. Vikakoodit on luotettavampia.

            Comment


              #7
              Ei se jaon sekoaminen aivan ennenkuulumatonta olisi. Omassa CEPA, johon kansi vaihdettu ilmeisesti kiristinvaurion takia. Tässä tapauksessa kyseessä evomallin kattila, jonka kanssa ei ole sitäkään vähää jännittämistä.

              Comment


                #8
                CZG on ns välimalli eli moottori mekaanisesti on käytännössä vielä CEP mutta ruisku päivittyi seuraavaan sukupolveen. Evo on DAZ.

                Jakopääongelmista varmaan heittäisi jotain muuta koodia kuten G40 epäuskottava tai väärä korrelaatio. RPM-anturi vaan vaihtoon ekana ja sitten jatkoihmetykset.

                Comment


                • #9
                  07K906433E tulossa. Jospa se siitä.

                  Comment


                  • #10
                    Vaihdoin akun, alkuperäinen oli jo hieman väsynyt. Auto oli kiinni laiturissa vaihdon aikana, ei synnyttäne koodaus haasteita? Akunvaihto ei poistanut alkuperäistä ongelmaa.

                    Kuinka paljon tuo kone muuten noin suurin piirtein vie öljyä?

                    Comment


                    • #11
                      Auton pitäminen laturissa vaihdon aikana on ihan hyödytöntä eikä poista tarvetta uuden akun koodaamiselle. Kyllä sille autolle olisi syytä kertoa akun vaihtuneen. Etenkin jos tyyppi/kapasiteetti muuttui yhtään.

                      Comment


                      • #12
                        Moottorin käyntinopeuden anturin vaihto korjasi ongelman.

                        Samassa yhteydessä kävi ilmi että vasen takaiskunvaimennin vuotaa öljyä - magnetic ride - onko tässä jotain yleistä heikkoutta?

                        Comment

                        Working...
                        X